تاثیر مهربانی، فروتنی و آرامش بر زندگی

%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%85%d9%87%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c

ممطمئنا شنیده اید که فروتنی، مهربانی و خونسردی عواملی هستند که باعث راحتی و آرامش در زندگی می شوند. بهتر است بدانید این عوامل علاوه بر آرامشی که همراه دارند، باعث پیشرفت نیز می شوند.

مزایای فروتنی و خضوع

اعتماد به نفس یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت در زندگی محسوب می شود. با اعتماد به نفس بیشتر می توانید کار خود را بهتر انجام دهید و روابط بهتری نیز با دیگران برقرار کنید. با این حال اعتماد به نفس خیلی بالا نیز کمی مبتکرانه به نظر می رسد. همه ما می شناسیم افرادی را که تصور می کنند در همه امور بسیار قوی و باهوش هستند و حقیقتا از چنین افرادی زیاد خوشمان نمی آید.

بنابراین اعتماد به نفس ضروریست، اما در عین حال فروتنی و خشوع نیز بسیار مهم است. اعتماد به نفس زمانی با ارزش خواهد بود که در عین بیان نظرات خود به نظرات و عقاید دیگران نیز احترام بگذارید. دیگران نیز در مقابل فروتنی شما واکنش مثبت نشان خواهند داد، زیرا سعی کرده اید به آنها نشان دهید که هم سطح یکدیگر هستید.

علاوه بر این مزایای دیگری نیز برای خود شما خواهید داشت که عبارتند از:

  • فروتنی باعث آرامش روحی شما می شود. افراد فروتن راحت تر می توانند با اضطراب های زندگی مقابله کنند. این افراد حقیقت مرگ را نیز راحت تر می پذیرند.
  • افراد فروتن راحت تر می توانند خود را کنترل کنند. کنترل خود در مواقع نیاز مهم ترین عامل موفقیت در زندگی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که وسواس و خودشیفتگی به طور عجیبی میزان کنترل فرد نسبت به خود را کاهش می دهد. افراد فروتن که اهمیت کمتری به خود می دهند، راحت تر می توانند خود را کنترل کنند. شاید به این دلیل که این افراد محدودیت های خود را بهتر می شناسند.
  • افراد فروتن بیشتر به دیگران کمک می کنند و مفیدتر هستند. این افراد نسبت به کسانی که خودپسند یا خودخواه هستند، بیشتر به دیگران اهمیت می دهند. طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شد، افرادی که خضوع بیشتری داشتند، بیشتر به دیگران پیشنهاد کمک می دادند و وقت بیشتری را به دیگران اختصاص می دادند. محققان دریافتند که این افراد سخاوتمندتر نیز هستند.

مهربانی کردن

مهربانی گاهی نادیده گرفته می شود، حتی گاهی به عنوان ضعف در نظر گرفته می شود که شاید تا حدی این مسئله درست باشد. مهربانی بیش از حد نشانه ای از ضعف است اما به میزان معقول و مناسب آن ضروریست.

مهربانی به سلامت جسمی شما نیز کمک می کند. بررسی های اخیر نشان داده اند که نوعی ارتباط بین افکار مثبت ناشی از مهربانی با عصب واگ در بدن وجود دارد.عصب واگ تغییرات ضربان قلب را با تنفس تنظیم می کند و به طور کل هر چه روند فعالیت این عصب بیشتر باشد، میزان تنوع در ضربان قلب بیشتر خواهد بود و در نتیجه خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی کاهش می یابد.

این رگ در تنظیم سطح قند خون و پاسخ های ایمنی بدن نیز نقش مهمی دارد. عصب واگ ارتباط مستقیم دارد با چگونگی ارتباط ما با دیگران و مستقیما به عصب هایی متصل است که با شنیدار، برقراری تماس چشمی با دیگران و تنظیم هیجانات روحی مربوط می شوند.

هنگامی که یک شخص عمل محبت آمیز انجام می دهد، مغز دوپامین تولید می کند. دوپامین ماده ای است که با افکار مثبت در ارتباط می باشد. علاوه بر این مغز دارای مورفین و هروئین خاص خود می باشد که اندورفین نامیده می شود و نوعی مخدر درون زاست. اعتقاد بر این است که زمانی یک فرد یک عمل محبت آمیز انجام می دهد، به لطف وجود این مخدرهای درونی فرد در سطح شیمیایی احساس خوبی خواهد داشت. به علاوه دیگران بیشتر جذب افراد مهربان می شوند.

حفظ آرامش

حفظ آرامش در موقعیت های سخت یک چالش بسیار بزرگ اما مهم است. اضطراب، ضرب العجل ها و شگفتی ها می توانند باعث مشکلات روحی و ذهنی ما شوند. حتی قوی ترین افراد نیز تسلیم قدرت های غیرقابل پیش بینی می شود. بنابراین اگر یاد بگیرید چگونه در این موقعیت ها آرامش خود را حفظ کنید، زندگی لذت بخش تر خواهد بود.

همه می دانیم که اضطراب یک قاتل است. بسیاری از مشکلات قلبی، افسردگی و اختلالات پس از سانحه ناشی از اضطراب هستند. بنابراین چطور باید اضطراب را مدیریت کرد؟ نکاتی وجود دارد که به شکلی موثر به شما کمک می کنند تا اضطراب خود را کنترل کنید.

  • خود را از موارد استرس زا دور کنید. اگر از لحاظ جسمی از مکان یا موقعیتی که باعث استرس شما می شود، دور شده اید تاثیر زیادی در کاهش اضطراب شما خواهد داشت، اما سعی کنید ذهن خود را نیز از اینگونه مسائل پاک کنید.
  • با دیگران ارتباط برقرار کنید. مهم نیست تا چه اندازه فرد مستقلی هستید، اما به یاد داشته باشید که در انتهای روز همیشه باید دوستان و اعضای خانواده خود را ملاقات کنید تا بتوانید مشکلات طول روز را فراموش کنید. صحبت کردن با دیگران دارای اثر درمانی شگفت انگیزی است.
  • اگر لازم است، گریه کنید. صرف نظر از جنسیت خود، اگر احساس می کنید با گریه کردن آرام می شوید، بهتر است خود را رها کنید. گریه کردن باعث شفاف شدن احساسات و آرامش ذهن می شود.

حفظ آرامش شما تاثیر مثبت بر روی دیگران نیز می گذارد و اطرافیان حس می کنند که شما کنترل بیشتری به خود دارید. شما همه اتفاقات اطراف خود را نمی توانید کنترل کنید، اما می توانید آنها را مدیریت کنید.

واضح است که فروتنی، مهربانی و آرامش از ویژگی های مثبت هستند. اما به یاد داشته باشید که وجود این ویژگی ها در شما به دیگران کمکی نمی کند، بلکه بیشتر خود شما منفعت خواهید برد. بنابراین به کسانی که نیاز دارند، کمک کنید.

منبع:

http://lifehacker.com/how-being-humble-kind-and-calm-will-make-your-life-ea-1561763720

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *