تاثیر فیلم های وحشتناک بر روی کودکان

%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%b3%d9%86%d8%a7%da%a9-%d9%88-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%860

اگر به برنامه های وحشتناک علاقه دارید، مطمئنا این برنامه ها را با کودک نوپای خود تماشا نخواهید کرد زیرا این کودک برای درک وقایع اینگونه فیلم ها خیلی کم سن و سال است. گرچه کودکان اتفاقات فیلم ها را درک نمی کنند اما صحنه های نمایش داده شده در آنها را تا مدت ها در ذهن خواهند داشت. کودکان نوپا از موارد عادی نیز می ترسند، مانند دوش حمام، بنابراین با تماشای اینگونه فیلم ها ترس آنها را افزایش ندهید.

 اثرات اولیه فیلم های ترسناک

اثرات اولیه اینگونه فیلم ها فقط مربوط به اجرای آنها بر روی صفحه نمایش تلویزیون نیست. موسیقی ترسناک فیلم و احساس ترسی که در شما مشاهده می کنند، همه این عوامل باعث بروز احساس ناراحتی و اختلال در کودک می شوند. طبق بررسی های بیمارستان کودکان مورگان استنلی در سال 2006 اثرات اولیه مشاهده صحنه های خشن و ترسناک افزایش ضربان قلب می باشد که در نتیجه افزایش اضطراب به وجود می آید. واکنش های دیگر نیز عبارتند از گریه، جیغ، لرزش بدن، چسبیدن به اطرافیان و درد معده.

بیخوابی

مشاهده صحنه های ترسناک به دو طریق بر روی خواب کودکان نوپا تاثیر می گذارد. کودک به دلیل مشاهده صحنه های نگران کننده و خشن که هنوز در ذهن دارد، نتواند به راحتی بخوابد و در حقیقت سعی می کند آنچه را دیده درک و هضم کند که البته برایش قابل درک نیست.

زمانی که کودک می خوابد، صحنه هایی را که تماشا کرده مجددا در خواب می بیند و منجر به مشاهده کابوس برای او شده و در نتیجه کودک از خواب بیدار می شود و خوابیدن مجدد برایش بسیار سخت خواهد بود.

اثرات طولانی مدت

اثرات تماشای فیلم ترسناک در سن پایین تا مدت ها با کودک باقی می ماند – حتی در برخی موارد تا بزرگسالی همراه کودک خواهد بود. در مطالعه 150 دانشجو محققان دریافتند که 90 درصد افراد هنوز وحشت ناشی از یک برنامه تلویزیونی یا سینمایی دوران کودکی یا نوجوانی را به خاطر دارند. 26 درصد آنها هنوز بابت آن صحنه ها مضطرب می شوند.

مقابله با اثرات اینگونه فیلم ها

اگر کودک شما به هر دلیلی و به صورت اتفاقی صحنه های خشنی را مشاهده کرد بهتر است وی را آرام کنید تا دچار اضطراب کمتری شود. کودکان قدرت تشخیص صحنه های واقعی و غیر واقعی را ندارند. بنابراین بهتر است به کودک اطمینان دهید که آنچه مشاهده کرده واقعی نبوده است. به کودک اجازه دهید در مورد ترس و وحشت خود صحبت کند و او را مطمئن سازید که آنچه را مشاهده کرده برایش اتفاق نخواهد افتاد. کتاب هایی را مطالعه کنید که در مورد ترس و وحشت کودکان است و طلاعات خود را در این زمینه بالا برید.

منبع:

http://oureverydaylife.com/influence-scary-movies-toddlers-19566.html

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی کودکان

جهت کسب نوبت ویزیت با ایشان در شعب تهران و کرج اینجا را کلیک کنید

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *