تاثیر فعالیت های خلاقانه بر روی انسان

تاثیر فعالیت های خلاقانه بر روی انسان
تاثیر فعالیت های خلاقانه بر روی انسان

تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند نشان داده اند که فعالیت های خلاقانه هر روز می تواند باعث ایجاد احساس آرامش در افراد جوان شود.

در این تحقیق محققان روانشناسی از 658 دانشجو در دانشگاه خواستند تا تجارب و همچنین حالات روحی و عواطفشان را طی 13 روز یادداشت کنند.

پس از بررسی این یادداشت ها محققان دریافتند پس از اینکه فرد فعالیت خلاقانه ای انجام داده است، شور شوقی بیشتر از حد معمول در فعالیت های وی مشاهده می شود و الگوی رفتاری وی شکوفایی بیشتری دارد. شکوفایی یک مفهوم روانی است که به معنای افزایش رشد مثبت در خود فرد بیان می شود.

محققان از افراد شرکت کننده نخواستند ماهیت فعالیت خلاقانه خود را توصیف کنند، آنها چنین اطلاعاتی را در یک بررسی غیر رسمی در گذشته جمع آوری کرده بودند.

محققان دریافتند رایج ترین نوع فعالیت گزارش شده آهنگسازی، نوشتن شعر، بافندگی و قلاب دوزی، پخت غذای جدید، نقاشی، طراحی و اجرای موسیقی بوده است.

دکتر کانر می گوید هدف او و تیم تحقیقاتیش این بود که تاثیر فعالیت های خلاقانه را بر روی احساسات انسان بسنجند. آنها می خواستند بدانند آیا این فعالیت ها باعث می شوند انسان احساس بهتری داشته باشد.

تحقیقات روانشناسی به طور فزاینده ای نشان می دهند که فعایت های خلاقانه با عملکرد عاطفی در ارتباط می باشند. با این حال این تحقیق بر روی چگونگی بهبود عواطف یا جلوگیری از خلاقیت تمرکز کرد و نه اینکه آیا خلاقیت به نفع عواطف است یا باعث سرکوب آن ها می شود.

محققان دریافتند تاثیر مثبت – که شامل احساساتی مانند لذت، شادی، هیجان و شور شوق می شود – در یک روز خاص خلاقیت روز بعد را پیش بینی نمی کند.

تحقیقات پیش از این نشان دادند که تاثیر مثبت خلاقیت را در هملن روز افزایش می دهد، اما آخرین یافته ها نشان می دهند که تاثیر بر روی روز به این صورت است که فعالیت خاص روز قبل بروز احساس خوب در روز بعد را پیش بینی می کند.

حتی زمانی که فعالیت های روز بعد کنترل می شوند، خلاقیت روز قبل به طور قابل توجهی انرژی مثبت و شکوفایی را پیش بینی می کند.

دکتر کانر و همکارانش می گویند خلاقیت باعث افزایش احساسات مثبت در روز بعد می شود و این امر خلاقیت در همان روز را نیز افزایش می دهد.

نتیجه گیری آنها این بود که این یافته ها در مورد خلاقیت روزانه به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد مثبت روانی استفاده می شوند.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان جایروس

ارائه خدمات دارویی و غیردارویی در مرکز سلامت روان رستا – آلومینا در کرج


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *