تاثیر تصاویر پورن اینترنت بر دختران و پسران نوجوان

تاثیر اینترنت بر نوجوانان1

یک مدرسه تحقیقی را در زمینه آنچه نوجوانان در کامپیوتر خود می بینند، شروع کرد. یکی از محققان نیویورک تایمز نیز اخیرا مساله ای مشابه را در یکی از ستون های خود مطرح کرده است. وی این سوال را برای والدین مطرح کرده که: ” چگونه می توانید نوجوان خود را از تصاویر و فیلم های پورن دور نگاه دارید؟” زمانی که فرزندان ما به مدرسه می روند و دسترسی آنها به کامپیوتر بیشتر می شود، استفاده از کامپیوتر توسط آنها فقط برای انجام تکالیف نیست.

این مقاله بر روی مشکل والدین نوجوانان – به ویژه پسران – تمرکز می کند، این مشکل عبارت است از قرار گرفتن اجتناب ناپذیر نوجوانان در معرض کامپیوتر می باشد. وی اذعان داشت که والدین مشتاق هستند بدانند فرزندشان در تنهایی یا همراه با دوستان خود چه چیزی را در کامپیوتر دنبال می کند. این مشکل و مشغله بیشتر مربوط می شود به دسترسی پیدا کردن نوجوان به نوع اشتباهی از پورنو.

جستجوی هر مطلبی در مورد جنسیت و بدن زن در اینترنت برای یک پسر نوجوان کار ساده است، اما مطلبی که پیدا می شود نه دقیق است و نه سالم. بنابراین به خاطر تغییرات بزرگی که در چند سال اخیر رخ داده است، که البته نگران کننده نیز هستند، توجه و دقت بیشتر والین نیاز است.

چالش دیگری که پیش روی والدین است در مورد درست یا غلط بودن مطالب نیست، بلکه مسئله این است که چگونه دختران جوان خود را وارد این مباحث کنیم؟ کشف آنچه در زندگی واقعی وجود دارد، بر روی دیدگاه دختران نسبت به بدن بالغشان چه تاثیری می گذارد؟

دختران نوجوان معمولا کمتر جذب پورنوگرافی می شوند و بیشتر تمایل به تصاویر عاشقانه دارند، اما همچنان دسترسی به تصاویر جنسی دارند. از آنجایی که این نسل نسبت به قبل دسترسی بیشتری به اینگونه تصاویر و مطالب دارد، تاثیر متفاوتی بر روی دختران نسبت به پسران می گذارند.

در حقیقت تصاویر تحریف شده اینترنتی باعث به وجود آمدن انتظارات غیر واقعی در مورد زیبایی از بدن می شود و نظر آنها را در رابطه با جذابیت تغییر می دهد. تمام تصاویر شهوت انگیزی که در مجلات و برخی سایت ها وجود دارند، حاکی از این واقعیت هستند که فرم های نشان داده شده از این بدن ها غیر واقعی و دست نیافتنی هستند. بنابراین سوال مطرح شده این است که چگونه می توانیم دختران نوجوان خود را از این تصاویر تحریف شده و غیر واقعی دور نگاه داریم؟ یکی از مشکلات ناشی از مشاهده این تصاویر ترویج اختلالات خوردن در بین دختران می باشد.

تاثیر اینترنت بر نوجوانان

در تحقیقاتی که انجام شد، مشخص شد که 97 درصد دختران جوان نسبت به بدن خود حساس هستند و روزانه 13 فکر منفی در مورد اندام خود دارند. با رسیدن به سن دانشگاه، بیش از نیمی از زنان جوان از اختلالات خوردن رنج می برند. برای محققان جالب بود که بدانند تفکر دختران نوجوان در مورد جذابیت جنسی چیست! فکر می کنید چند درصد بدن خود را برای دیگران جذاب تصور می کردند؟ با استفاده از لوازم آرایش و جراحی های پلاستیکی قبل از ورود به دبیرستان و دانشگاه پاسخ واضح است؛ بسیاری از آنها این تصور را داشتند.

مجددا پسران نوجوان را در نظر بگیرید: اگر پسران در سن بلوغ به طور منظم با تصاویر زیبا شده ای از بدن زنان –چه از طریق فتوشاپ و چه از طریق جراحی های زیبایی – روبه رو شوند، آیا انتظارات آنها در رابطه های واقعی برآورده می شود؟ آیا از پارتنر خود در شکل ظاهری و برقراری رابطه های سیری ناپذیر جنسی، انتظارات بالایی دارند (انتظار دارند مشابه ستاره های پورن رفتار کنند)؟ آیا دختران و زنان نیز از این لحاظ تحت فشار قرار نمی گیرند؟ زمانی که این انتظارات برآورده نشوند، اعتماد به نفس زنان و دختران تضعیف می شود.

ما باید به نوجوانان خود کمک کنیم تا تصاویر تحریک شده را در اینترنت تشخیص دهند و واقعیت آن ها را درک کنند. در مورد دختران هم مهم است که تصاویر تحریف شده را از زنان زیبای حقیقی تشخیص دهند. معمولا صحبت در مورد مسائل جنسی با نوجوانان کار سختی است – نوجوانان معمولا به خاطر خجالت، تمایلی به صحبت در مورد این مسائل ندارند – اما موضوع تصاویر تحریف شده اینترنتی و رسانه ها یکی از موضوعات بحث و گفتگوها قرار گیرد.

با نوجوان خود – دختر و پسر – در مورد این تصاویر تحریف شده صحبت کنید و به آنها بگویید که این تصاویر مشابه تبلیغات غلط است که برای بازاریابی و فروش محصولات بی کیفیت انجام می شود و لزوما درست و صادقانه نیست. آنچه مهم است این است که برخی از این ستاره ها نه تنها با آنچه به تصویر کشیده می شود، متفاوت هستند، بلکه از استانداردهای آن خیلی فاصله دارند.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *