تاثیرات منفی واژینیسموس بر مردان

تاثیرات منفی واژینیسموس بر مردان
تاثیرات منفی واژینیسموس بر مردان

مشکلات جنسی ناشی از واژینیسموس و تاثیرات منفی آن بر روی روابط

مقابله با واژینیسموس می تواند پیوند زوجین را عمیق تر کند و مشکلات به وجود آمده را ترمیم کند. گرچه عواقب واژینیسموس به طور مستقیم و بیشتر بر روی خانم ها تاثیر می گذارد، اما بهتر است یادآور شویم که این اختلال بر روی مرد نیز تاثیرات منفی می گذارد.

مشکلات ناشی از واژینیسموس درمان نشده، هفته ها، ماه ها و یا سال ها بر روی فرد تاثیر می گذارد و روابط بین زوجین را دچار مشکلات جدی می کند. اثرات واژینیسموس در مردان باعث ایجاد یاس می شود که ناشی از ناتوانی کنترل و مدیریت شرایط ایجاد شده است.

احساسات منفی ایجاد شده ناشی از واژینیسموس در مردان:

  • طرد شدن – مرد از طرد شدن های مداوم خسته می شود و از اینکه زن تمایلی به برقراری رابطه با او ندارد دچار یاس می شود. این مسئله اعتماد به نفس مرد را نیز دچار مشکل می کند.
  • همدلی – مرد با همسر خود همدردی می کند و درد ناشی از برقراری رابطه جنسی برای مرد نیز ناراحت کننده می شود. او می داند که زن قصد آسیب رساندن به مرد را ندارد و هر دوی آنها از این مشکل آسیب می بینند.
  • گناه – مرد از برقراری رابطه جنسی با زن احساس گناه می کند. احساس گناه مرد در هر بار نیاز به رابطه جنسی بیشتر می شود، زیرا درد زن را مشاهده می کند. احساس به برقراری رابطه جنسی برای مرد کاملا طبیعی است، اما از درد ایجاد شده برای همسر خود ناراحت می شود و دچار ناامیدی می شود.
  • عصبانیت – عدم موفقیت در برقراری رابطه جنسی باعث بروز اختلالات خلق و خو و عصبانیت مرد می شود. طرد شدن مرد توسط زن باعث بروز عصبانیت های درونی می شود.
  • ناامیدی – مرد مشکل و درد زن را درک می کند، اما نیازهای خود را نمی تواند نادیده بگیرد. تمام آنچه مرد می خواهد احساس ارتباط عاطفی است که از طریق برقراری رابطه جنسی تامین می شود.
  • سردرگمی – عدم برقراری رابطه جنسی پس از ازدواج برای مرد ناراحت کننده است و باعث سردرگمی وی می شود.
  • ترس – علاقه زوجین به یکدیگر و ناتوانی در برقراری رابطه جنسی باعث بروز ترس و وحشت برای آنها و به ویژه برای مرد، می شود.
  • دور شدن زن و مرد از یکدیگر – مشکلات ناشی از واژینیسموس و نداشتن رابطه جنسی باعث دور شدن زن و مرد از یکدیگر می شود. در این شرایط مرد تمایلی به حضور داشتن در خانه ندارد و ترجیح می دهد زمان بیشتری را در محل کار بگذراند.

درک اجتناب از رابطه جنسی

بسیار مهم است که مرد شرایط زن و عدم تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را درک کند. سفت شدن عضلات لگن که باعث بسته شدن واژن می شود یک واکنش ناخودآگاه و غیر ارادی است که زن هیچ کنترلی در آن ندارد.

درک ترس های زن

گرچه زن تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی دارد، اما نوعی ناهماهنگی بین ذهن و بدن او وجود دارد که باعث گرفتگی عضلات لگن می شود. عوامل جسمی و روحی زیادی وجود دارند که باعث بروز واژینیسموس می شوند.

عوامل روحی ترس از دخول (که در همه خانم های مبتلا به واژینیسموس رایج نیست)بر روی برخی خانم ها تاثیر می گذارد. در این موارد لازم است به ترس و افکار منفی خود در مورد رابطه جنسی غلبه کند.

اثرات واژینیسموس بر روی رابطه و صمیمیت

در این شرایط معمولا مردان دچار اضطراب، یاس و ناامیدی می شوند و نمی توانند شرایط و مشکل خود را برای دیگران بیان کنند. به علاوه آنها نگران شرایط و روحیه همسر خود هستند. در نتیجه زن و مرد با نگرانی و ناراحتی زیادی زندگی می کنند.

متاسفانه بسیاری از زوجین با این شرایط ادامه می دهند و تلاشی برای رفع مشکل نمی کنند. در نتیجه تضادها و مشکلاتی در بین روابط زن و شوهر بروز می کند.

راه حل

پس از تشخیص بیماری و آغاز فرایندهای درمانی میزان اضطراب زوجین کاهش پیدا می کند. بسیاری از زوجین پس از سعی برای درمان .اژینیسموس احساس نزدیکی بیشتری به یکدیگر می کنند و مهارت های ارتباطی آنها بهبود پیدا می کند.

لینک منبع


تیم تحقیقاتی این نوشتار

 

دکتر سینا قاسمی

روانپزشک و روان درمانگر، متخصص روانپزشکی و درمانگر ویژه فوق تخصصی در حیطه زوج درمانی و اختلالات جنسی زنان و مردان

 

مریم عبداللهی 

روانشناس ،نوروتراپیست،رفتاردرمانگر بهداشت و رفتار جنسی با سابقه درخشان و موفقیت  در درمان  واژینیسموس

روان درمانگر اختلالات جنسی ( مشکلات میل جنسی، واژینیسموس و مشکلات روابط زناشویی)


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *