بیان احساسات در کودکان

کودک و احساساتش

زندگی خانوادگی ، بر احساسات خانواده بنا شده است . خانواده ، نیازهای اساسی ما به عشق ، حمایت ، امنیت و حس تعلق را تأمین می کند . گاه به این دلیل که خانواده قادر نیست تمامی این نیازها را تأمین کند و یا زندگی مستمر با عده ای خاص ، همواره ناراحتی ها و آزردگی هایی را به همراه دارد ، هیجاناتی در خانواده بالا می گیرد . وقتی این احساسات بیان می شوند ، واکنش طبیعی ما به شکل پاسخ یا عکس العملی است که در مقابل این احساسات وبیان آنها از خود نشان می دهیم . به عنوان مثال ، بچه ها اغلب چیزهایی مانند اینها را بیان می کنند :

  • همیشه از من ایراد می گیری
  • ازت بدم میاد

 

وقتی چنین تعابیری را می شنویم ، واکنش طبیعی ما به عنوان والدین آنها گاهی نفی این حرف هاست و گاهی کلی دلیل می آوریم تا آنها را متقاعد کنیم که اگرچه این حرف ها تا حدودی درست است ، ولی او واقعاً اشتباه می کند . واکنش ما در اغلب موارد ، مقابله با آنهاست در حالی که اگربه شکلی ساده احساساتی را که ورای حرف های آنها وجود دارد بپذیریم ، خیلی راحت تر خواهیم بود. مثلاً:

  • خیلی جالبه ! از دستم عصبانی هستی ، نه ؟
  • فکر می کنم  الان واقعا مرا دوست نداری ، نه ؟

 

کودک شما اگر واقعاً مطلبی را از سر احساسات کودکانه خود بیان کرده باشد ، با گفتن این حرف ها عملاً به او کمک می کنید تا بر احساسش غلبه کند و آن را شناخته و آگاهانه با آن برخورد کند . گاهی اوقات اثر انجام چنین کاری معجزه آفرین است . اگر کودک شما احساس کند که واقعاً به حرف هایش گوش داده و او را جدی گرفته اید . بلافاصله قفل صندوقچه ناراحتی هایش باز می شود و شما مشکل او را بهتر و آسانتر درک خواهید کرد. غالباً هنگامی که به دلیل واکنش مناسب والدین ، از فشار روحی ناشی از بروز هیجانات کودک کاسته می شود ، به نظر می رسد که اصل مشکل نیز کاهش پیدا کرده و قابل کنترل شده است . به هر جهت ، اگر احساسات بیان نشوند و مورد شناسایی قرار نگیرند ، ناامیدی هم به مشکل اصلی اضافه خواهد شد. این امر منجر به بروز ناراحتی های بیشتری می شود و در ارتباط کودک و والدین ، اختلال ایجاد خواهد کرد.

[divider]

فاطمه امیری فاطمه امیری – روانشناس بالینی و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *