بهترین مواد غذایی برای وعده صبحانه

بهترین مواد غذایی برای وعده صبحانه

نخوردن صبحانه ممکن است پرخوری در سایر وعده های غذایی را به همراه داشته باشد. از این به بعد وقتی عجله دارید و نمی خواهید صبحانه بخورید این مورد را حتماً به یاد بیاورید. از طرف دیگر، یک وعده ی غذایی سالم، می تواند به شما انرژی لازم  برای کل روز و تصمیم گیریهای عاقلانه را فراهم کند.

صبحانه شما می تواند ترکیبی از کربوهیدارتها و پروتئین ها باشد. اینجا نگاهی به مواد غذایی مفید برای صبحانه خواهیم انداخت:

1)     بلغور جو دوسر

جو دو سر حاوی بتاگلوکان( یک نوع فیبر) می باشد که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند. بعلاوه حاوی اسید های چرب امگا3، فولات و پتاسیم می باشد. 15 دقیقه قبل از صبحانه جو دو سر را بپزید. از مصرف انواع طعم دار جو که با قندها ترکیب شده اند بپرهیزید. در مقابل می توانید آن را با عسل و میوه و آجیل طعم دار کنید.

2)     ماست یونانی

ماست حاوی کلسیم و مقدار زیادی پروتئین می باشد مصرف ماست برای صبحانه احساس سیری خوبی به شما خواهد داد. بهتر است از انواع بدون چربی آن استفاده کنید  و برخی میوه جات را به آن اضافه کنید .یک راه آسان و خوشمزه برای صبحانه ای عالی.

3)     جوانه گندم

فقط دو قاشق غذاخوری جوانه گندم برای مصرف کل روز شما توصیه می شود. این مقدار جوانه ویتامین E و 10% نیاز شما به فولات را تأمین می کند. می توانید آن را با ماست نیز ترکیب کنید.

4)     گریپ فروت

ایا می خواهید وزن کم کنید؟ خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده ی غذایی ممکن است در تسریع روند لاغری تأثیر داشته باشد. گریپ فروت آب زیادی دارد و رطوبت بدن را تأمین می کند و احساس پری به شما می دهد، بعلاوه حاوی آنتی اکسیدان می باشد. می توانید گریپ فروت را برای صبحانه به همراه تخم مرغ مصرف کنید.

5)     موز

هیچ چیز مانند موز نمی تواند تا اواسط صبح شما را سیر نگه دارد، حاوی نشاسته، پتاسیم و کربوهیدارت های سالم می باشد.

می توانید آن را برش داده و به جو دوسر یا غلات دیگر اضافه کنید. بنابراین به قند دیگری نیاز نخواهید داشت. موز انتخابی خوب برای افرادی می باشد که فشار خون بالا دارند.

6)     تخم مرغ

تخم مرغ منبع سالمی از پروتئین ها و موادد مغذی مانند ویتامین D می باشد. اگر دنبال پروتئین بدون چربی می باشید. تخم مرغ گزینه ای مناسب می باشد.

7)     کره بادام زمینی

آیا تخم مرغ و لبنیات دوست ندارید؟ کره بادام زمینی جایگزین مناسبی می باشد. کره بادام حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع نشده می باشد. و به همراه نان کامل و یک موز یا سیب یک صبحانه کامل و مقوی می باشد.

8)      هندوانه

خوردن هندوانه برای صبحانه یک راه عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن می باشد. مواد مغذی میوه های قرمز و سبزیجات برای بینایی و سلامت قلب و پیشگیری از سرطان مفید است. هنوانه حاوی 40 کالری در هر فنجان می باشد.

9)     تخم کتان

فقط دو قاشق چایخوری تخم کتان 100% برای افرادی که نگران سلامتی قلب هستند و دنبال چربی های مفید می باشند توصیه می شود. غنی از فیبر، اسیدهای چرب امگا3 وآنتی اکسیدانها می باشد. اما بهتر است خودتان تهیه کرده و پودر کرده و در شیشه در بسته در یخجال نگهداری کنید.

10)   بلوبری

بلوبری برای حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان بود و برای مهارت های مربوط به حافظه بسیار مفید است. می توانید آن را به همراه غلات و ماست مصرف کنید.

منبع:

Tehranskin

سایت کلینیک پوست، مو و لیزر آلومینا، با هدف بالا بردن آگاهی شما هموطنان عزیز در حیطه سلامت عمومی، پوست و مو و شیوه های نوین زیبایی زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو و لیزر راه اندازی شد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *