برای صمیمت بیشتر چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

  1. رابطه ای دو طرفه را حفظ کنید.

خواسته های نادرست و ناشایسته خود را حذف کنید. قبل از شروع یک صحبت این را در ذهن داشته باشید که هر یک از شما تمایل دارد پیروز این گفتگو باشد. هدف شما نباید پیروزی در یک جنگ باشد. به یاد داشته باشید که شما و همسرتان در کنار یکدیگر ایستاده اید و نه در روبه روی هم.

بدون سرزنش کردن یا مورد حمله قرار دادن دیگری خواسته ها و دغدغه های خود را بیان کنید. با بیان عبارت “من” نشان دهید که سعی در بیان احساسات و عواطف خود دارید و قصد شما سرزنش کردن دیگری نیست.

به عنوان مثال: من خیلی مضطرب می شوم وقتی دیر به خانه می آیی، بدون اینکه از قبل گفته باشی که قرار است دیرتر بیایی. نگرانی من بابت این است که آسیبی به تو نرسیده باشد. لطفا سعی کن سر وقت بیایی یا اگر کاری برایت پیش آمد به من اطلاع بده.

سعی کنید خیلی دوستانه و محترمانه صحبت کنید. روش صحبت کردن شما به اندازه کلماتی که بیان می کنید مهم است. زمانی که با فردی که برایتان مهم است، ارتباط برقرار می کنید، بهتر است مهربانی را نیز در تن صحبت کردن خود نشان دهید. علاوه بر این مراقب نشانه های غیر کلامی باشید که ممکن است پیغامی اشتباه به مخاطبتان ارسال کند.

به عنوان مثال اگر دست به سینه بایستید و با صدای بلند صحبت کنید یا حتی به حالت عصبی بخندید، ممکن است سوء تفاهمی از گفته های شما پیش آید.

به همسر خود گوش دهید و سعی کنید پیام او را بشنوید. از گوش دادن فعال استفاده کنید تا پیام همسر خود را بدون قضاوت بشنوید. یعنی در هنگام گوش دادن به وی نشان دهید که صحبت های او را می شنوید و درک می کنید.

هنر سازگاری را فرا بگیرید. بخش بزرگی از سازش این است که عادلانه رفتار کنید و از چانه زنی بر سر مسائل مختلف اجتناب کنید. مکالمه با همسر خود را بدون دشمنی و یا ترس از شکست خوردن ادامه دهید، زیرا هر دوی شما در حقیقت برنده بخشی از آن هستید. سازش در حقیقت تسلیم شدن نیست، بلکه پیدا کردن راه حل برای آن چیزی می باشد که هر دوی شما غیر قابل مذاکره تلقی می کردید.

در این مباحث مسائل غیر قابل مذاکره را برای خود تعریف کنید. به علاوه بخش هایی که می توانید در آنها انعطاف پذیرتر باشد را هم در نظر بگیرید.

[divider]

  1. نسبت به شریک زندگی خود تحریک پذیر باشید.

%d8%a8%d8%b1%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b5%d9%85%db%8c%d9%85%db%8c

آنچه را می خواهید، بدون در نظر گرفتن خواسته های همسر خود، بیان کنید. به اشتراک گذاشتن افکار، رویاها و آرزوها بر روی بسیاری از مردم تاثیر چشمگیری دارد. با این حال اگر می خواهید صمیمیت شما با همسرتان بیشتر شود، بهتر است این کار را انجام دهید.

  • رویاهای خود را بیان کنید و حمایت همسرتان را جذب کنید.
  • اگر آرزوهایتان محترمانه بیان شوند، روش اشتباه یا درستی نمی توان برای چگونگی بیان آنها ارائه داد. بهتر است به روش خیلی صادقانه آنها را بیان کنید و همچنین رویاها و آرزوهای شریک زندگی خود را نیز بشنوید.
  • زمانی که ناراحت هستید، با شریک زندگی خود راحت باشید. سعی کنید رسیدگی به ناراحتی ها و مشکلات یکدیگر را بخشی از زندگی خود قرار دهید.
  • مواقعی وجود دارد که بدون اینکه شریک زندگیتان متوجه شود، دچار ناراحتی یا آسیبی می شوید. بهتر است این مسئله را سریعتر بیان کنید تا رفع سوء تفاهمات شود و خیلی سریعتر بهبود یابید.

سعی کنید اعتماد کنید. در یک رابطه دو نفره اعتماد بسیار مهم و البته لذت بخش می باشد. همیشه تمام مسائل خود را به طور مستقیم با همسر خود در میان بگذارید و به این ترتیب اعتماد خود ر به وی نشان دهید و به او نیز کمک کنید تا به شما اعتماد کند.

یکدیگر را زیاد لمس کنید. این مسئله منحصر به برقراری رابطه جنسی نیست و می تواند شامل گرفتن دست ها و نوازش یکدیگر می شود، حتی زمانی که در حال بحث هستید. لمس کردن یا عدم انجام آن نباید به عنوان یک اسلحه استفاده شود.

لمس کردن یکی از مهم ترین بخش های برقراری رابطه بین انسان هاست و بدانید که شما و همسرتان هر دو به آن نیاز دارید – گرچه ممکن است میزان آن متفاوت باشد – و به یاد داشته باشید که با لمس کردن یکدیگر در حال محبت کردن به هم هستید.

[divider]

  1. تصویر شخصی خود را بهبود بخشید.

یاد بگیرید که انتقاد پذیر باشید. همه مسائل را به عنوان یک حمله شخصی در نظر نگیرید. شخصی کردن تمام مسائل باعث بسته شدن افکار و نشنیدن نگرانی های دیگران می شود.

اجازه ندهید غرورتان مانع برقراری یک رابطه صمیمی شود. به یاد داشته باشید که شما و همسرتان در یک تیم هستید. غرور فقط مانع بیان احساسات و مشکلات می شود. بپذیرید که مانند همه مردم شما هم گاهی اشتباهاتی انجام می دهید.

به ترس ها و عدم امنیت خود غلبه کنید. پذیرش ترس ها و ناامنی ها و مقابله با آنها نیاز به زمان دارد. سعی کنید ذهنیت خود را در مورد برخی مسائل تغییر دهید و بپذیرید که شریک زندگیتان نگرانی هایی نسبت به شما دارد. به وی گوش کنید و پیشنهادات او را نیز در نظر بگیرید. در این شرایط تحت حمایت و عشق شریک زندگی خود خواهید بود.

اضطراب خود را مدیریت کنید. بیشتر روی مسائلی تمرکز کنید که تحت کنترل شما هستند و سعی کنید از کنار مسائلی که کنترل زیادی به آنها ندارید، بگذرید. عوامل مضطرب شدن خود را شناسایی کنید و به نگرانی های درونی خود رسیدگی کنید. عواملی که باعث اضطراب شما می شوند را با همسرتان در میان بگذارید. از روش ها و تکنیک های روزانه برای کاهش اضطراب خود استفاده کنید و از ایجاد فاصله بین خود و همسرتان اجتناب کنید.

از خود مراقبت کنید. به لباس پوشیدن و بهداشت خود اهمیت دهید. به یاد داشته باشید که آراسته لباس پوشیدن گامی است برای بهبود تصویر خود در ذهن همسرتان.

انجام فعالیت هایی برای سلامت و آمادگی جسمی نیز به ارتقاء تصویر شما کمک می کند. به عنوان مثال به باشگاه بروید و در کلاس های یوگا شرکت کنید.

لینک منبع: اینجا را کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

ارائه خدمات زوج درمانی و درمان روابط عاطفی در کلیه شعب تهران و کرج تحت نظر متخصصین مجرب روانشناس

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «برای صمیمت بیشتر چگونه ارتباط برقرار کنیم؟»

  1. عبدالحسین سزیده

    با عرض سلام من مریض هستم که مشکل کبد قلب جدیدن2 سال میشه افسردگی شدیدی گرفتم سر کار هم نمتوانم بروم یا اگر رفتم تا ساعت 12 ظهر باید برگردم خونه توی خونه یا باید آرامبخش بخورم یا یک گوشه نشستم دیگه فکر کسی نباشه همیجور تا صبح بیدار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *