برای صمیمت بیشتر چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d9%88-%d8%b5%d9%85%db%8c%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1

برقراری ارتباط بخش مهمی از رابطه، به ویژه از نوع صمیمی آن می باشد. در یک رابطه صمیمی بسیار مهم است که قادر باشید نیازهای خود را بیان کنید و به نیازهای پارتنر خود نیز گوش داده و آنها را درک کنید. زوج های صمیمی باید یاد بگیرند که چگونه خود را بیان کنند و این فرصت و فضا را نیز به پارتنر خود بدهند. آنها نسبت به یکدیگر حساس هستند و در صورت نیاز قادر به درک یکدیگر می باشند. یاد بگیرید که چگونه با برقراری ارتباط صمیمیت را با پارتنر خود افزایش دهید.

  1. در مورد روابط جنسی صحبت کنید.

افراد بسیاری وقت زیادی را صرف می کنند و از مکالمات غیر مستقیم استفاده می کنند، به امید اینکه همسرشان ذهن آنها را بخواند. شما ممکن است تمایل داشته باشید همسرتان با شما به روش خاصی رفتار کند یا شما را در آغوش بگیرد، اما هرگز این خواسته خود را به زبان نمی آورید. به هرحال به یاد داشته باشید که صمیمیت برای سلامت رابطه مهم می باشد.

بهتر است ساعاتی را که هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، در مورد مسائل زیر با همسر خود صحبت کنید:

  • در مورد روابط جنسی و عاشقانه ای که تاکنون داشته اید.
  • در مورد نوع عشقی که بین شما وجود دارد.
  • سلامت جنسی و باروری خود
  • اقداماتی که باید برای تمرین رابطه جنسی سالم انجام دهید.
  • احساس خوبی که نسبت به یکدیگر دارید.
  • خواسته ها و توهمات جنسی خود.

مرزهایی که برای خود تعیین کرده اید را بررسی کنید و مرزهای همسر خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان یک فرد مستقل در مورد کارهایی که می توانید در رابطه خود انجام دهید و آنچه نمی توانید، تفاوت هایی با همسر خود دارید. حد و مرزها و علائق خود را بشناسید و ارزش های درونی خود را درک کنید.

  • زمانی که خواسته ها و محدودیت های خود را شناسایی کردید، بهتر است تمام آنها را با همسر خود به اشتراک بگذارید. این محدودیت ها قرار نیست شما را از همسرتان دور کنند، بلکه برای حفظ فردیت شما لازم می باشند.
  • می توانید محدودیت ها و حد و مرزهای خود را به این صورت بیان کنید که: ” من با تجربه ای که تاکنون کسب کرده ام، موارد مهم را در این رابطه برای خودم تشخیص داده ام. من انتظار دارم که …. همچنین به خواسته ها و مرزهای شما نیز احترام می گذارم.” مرزهای شخصی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
    • دادن فضای کافی به همسرتان
    • حسادت نکردن به شکل رابطه دیگران (به عنوان مثال دوستان و اقوام)
    • داشتن علائق و سرگرمی های فردی و مجزا علاوه بر علائق و سرگرمی های مشترک
    • اجتناب از درگیر شدن در فعالیت های جنسی که برایتان خوشایند نیست.
    • اجازه ندادن به همسرتان که در مورد مسائل مختلف به جای شما تصمیم گیری کند.

در صورت لزوم بازخود رابطه را بیان کنید. همه افراد برای پیشروی و بهبود روابط خود کار می کنند. لازم است که صمیمیت خود و همسرتان را به طور مورد بررسی قرار دهید و مشکلات را قبل از جدی شدن، برطرف کنید. طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید به طور منظم در مورد رابطه و صمیمیت خود با پارتنرتان صحبت کنید.

از امتحان کردن مسائل جدید وحشت نداشته باشید. محدودیت ها و حد و مرزهای شما بر جای خود باقیست، اما باید هیجان را نیز تجربه کنید. هیجان و تجربه مسائل جدید تنها مربوط به سکس و رابطه جنسی نیست. روش های زیادی برای بالا بردن میزان صمیمیت با انجام فعالیت های جدید وجود دارد. فاصله گرفتن از روزمرگی و کارهای تکراری می تواند به سلامت و هیجان در روابط شما کمک کند.

یکی از کارهای جدیدی که می توانید انجام دهید این است که با هم در یک کلاس شرکت کنید، یک زبان جدید یاد بگیرید یا حتی به یک مکان جدید سفر کنید.

در ادامه :رابطه ای دو طرفه را حفظ کنید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «برای صمیمت بیشتر چگونه ارتباط برقرار کنیم؟»

  1. عبدالحسین سزیده

    با عرض سلام من مریض هستم که مشکل کبد قلب جدیدن2 سال میشه افسردگی شدیدی گرفتم سر کار هم نمتوانم بروم یا اگر رفتم تا ساعت 12 ظهر باید برگردم خونه توی خونه یا باید آرامبخش بخورم یا یک گوشه نشستم دیگه فکر کسی نباشه همیجور تا صبح بیدار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *