اهمیت صبحانه برای حضور بهینه در مدرسه

A smiling cute young boy drinking a green smoothie from a straw. Isolated on white.

صبحانه و مدرسه در ارتباط نزدیک با یکدیگر می باشند: صبحانه ی سالم کمک می کند تا حضور طولانی در مدرسه موفقیت آمیز باشد، یادگیری بهتر و تعامل با دیگران نیز بهتر می شود. کودکان مبتلا به رفتارهای عصبی و اختلالات پردازش و یادگیری، معمولا کودکان بدخوراک هستند، بنابراین صبحانه دادن به آنها کار سخت اما شدنی است.

بهترین غذاها برای صبحانه

محققان نشان دادند که صبحانه ی سرشار از پروتئین موثرترین صبحانه برای کودکان مبتلا به ADHD یا اختلالات مشابه می باشد. پروتئین به ارتباط بهتر سلول ها کمک می کند، تمرکز را بهبود می بخشد و همچنین از بروز قندخون جلوگیری می کند.

کربوهیدرات های پیچیده غذاهای خوبی برای صبحانه هستند زیرا با سرعت کمتری نسبت به کربوهیدرات های ساده به قند تبدیل می شوند و به علاوه کودک مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

سبزیجات و میوه ها بخش مهمی از تغذیه برای کودک محسوب می شوند، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کنند و چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا به تاثیر پروتئین ها کمک می کنند.

پیشنهادهایی برای صبحانه

در مورد غذای انتخابی برای صبحانه هیچ قانونی وجود ندارد و لزومی ندارد که از مواد غذایی سنتی به عنوان صبحانه استفاده کرد، بهتر است برای تشویق کودکان به صبحانه خوردن غذای مورد علاقه ی آنها را سرو کنید. به عنوان مثال اگر کودک شما دوست دارد پنیر بخورد، می توانید یک ساندویچ با پنیر کم چرب ساده یا کباب شده برای وی آماده کنید. مطمئنا کودک این صبحانه را با اشتیاق بیشتری می خورد.

اهمیت صبحانه1

پیشنهادهایی برای صبحانه عبارتند از:

  • کره ی بادام زمینی بدون شکر روی نان سبوس دار یا کراکر فاقد گلوتن

 

  • نان با دانه های گندم و ساندویچ دارای سبزیجات خام و پنیر

 

  • میوه های تازه و آجیل

 

  • تخم مرغ آب پزی که شب قبل پخته شده است.

 

  • تخم مرغ و ژامبون و پنیر در هم با سبزی خرد شده.

 

  • غلات فاقد گلوتن با شیر نارگیل

 

  • گوشت بدون چربی

 

  • پنیر خانگی، بادام یا کره ی بادام زمینی که شب قبل آماده شده و در فریزر نگهداری شده است و با سبزیجات خام سرو می شود.

 

  • مخلوط میوه های تازه، سبزی، دانه ی کتان یا چیا و روغن نارگیل

 

صبحانه و سرگرمی

اهمیت صبحانه2

اگر کودکان در هنگام صبحانه خوردن سرگرم شوند، ممکن است فراموش کنند صبحانه وعده ی غذایی مورد علاقه ی آنها نیست. از صبحانه هایی استفاده کنید که به صورت اشکال مختلف و جالب بریده شده باشند و آنها را در کنار هم قرار داده و تصویر درست کنید.

معمولا کمبود وقت مانع آماده سازی یک صبحانه مناسب برای کودکان می شود.

راه حل مناسب برای این مشکل درست کردن یک صبحانه ی بسته بندی شده و خوردن آن در داخل ماشین یا در راه رفتن به مدرسه می باشد. کودکانی که در خرید مواد غذایی مربوط به صبحانه شرکت می کنند، معمولا اشتیاق بیشتری برای خوردن صبحانه نشان می دهند.

صبحانه ی متعادل

برقراری تعادل در مواد غذایی مورد استفاده برای صبحانه مهم است، اما تعادل احساسات کودکان و والدین نیز حائز اهمیت می باشد. پرداختن به این مسئله که کودک چقدر صبحانه می خورد و یا چه چیزی برای صبحانه می خورد، فقط جر و بحث را افزایش می دهد. اجازه بدهید این وعده ی غذایی با آرامش میل شود و کودک نیز با حس مثبت به مدرسه برود.

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *