امگا 3و کاهش خشونت و انزواطلبی در کودکان

امگا3

بر طبق تحقیقات جدید ,امگا 3 و یا اسید چربی که در روغن ماهی یافت میشود ,میتواند تاثیرات بلند مدتی بر پیشرفت نورون های مغزی کودکان داشته باشد که در نهایت به کاهش انزواطلبی و رفتار های خشونت امیز در کودکان می انجامد .

محققان پیشرفت کودکانی را که در برنامه های غنی غذایی شرکت کرده بودن با دیگر کودکان مقایسه نمودند که در سن سه سالگی در این برنامه شرکت کرده بودند .برنامه موجود شامل تحریکات شناختی ,تمارین ورزشی و غنی سازی غذایی بود .

همان شرکت کنندگان در سن 11 سالگی مورد تحلیل قرار گرفتند و مشخص شد که عملکرد مغزی انها در مقایسه با گروه دیگر بهبود خاصی داشته است و در سن 23 سالگی ,میزان ارتکاب به جرم این افراد به مقدار 34 درصد کاهش یافته بود .

مطابق با تحقیقات انجام گرفته ,کودکانی در سن 3 سالگی دارای رژیم غذایی ضعیفی بودند و همان کودکان در سنین 11 تا 17 سال رفتار های خشونت امیز و ضد اجتماعی داشتند .تنها بخش اضافه شده در رژیم غذایی کودکان ,دو و نیم ماهی بیشتر بود .

در دیگر تحقیقات مشخص شده است که امگا 3 تاثیر بسیاری بر عملکرد مغز دارد

امگا 3 عملکرد انتقال گر های عصبی را تنظیم میکند و میزان عمر نورون ها را افزایش میدهد و سرعت انتقال اطلاعات را افزایش میدهد و متاسفانه بدن ما ان را تولید نمیکند .

استفاده از مکمل های غذایی حاوی امگا 3 ,عملکرد کورتکس فوقانی را بهبود میبخشد و این همان بخشی است که در تبهکاران و جنایت کاران اسیب دیده است .

در برنامه ای دیگر کودکان بین 8 تا 16 سال در طی شش هفته مکمل های غذایی امگا 3 را به همراه  اب میوه دریافت کردند و در دیگر کودکان ,این برنامه فقظ شامل اب میوه بود

مطابق با نتایج بدست امده ,هر دو گروه در طی شش ماه دچار حالتهای درونگرایی و برونگرایی شدند .

انچه که در ماه 12 رخ دا د بسیار شگفت انگیز بود .گروهی که امگا 3 مصرف میکردند ,وضعیت بهتری پیدا کردند و رفتار های انها بهبود یافت در حالیکه گروه دوم به حالت نرمال خود بازگشتند .

در پرسشنامه های دریافت شده از والدین نیز این موضوع تایید گردید .

[highlight]تغذیه نقش بسیار مهمی در روند رشد و نحوه رفتار کودکان دارد و والدین باید به این موضوع توجه نمایند .[/highlight]

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

            کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان الومینا     


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *