امکان ابتلا به اسکیزوفرنی با کمبود این ویتامین !

 

در تحقیقات قبلی نشانه داده شده بود که کمبود ویتامین D با افزایش پیری استخوان، خطر بالاتر درد مزمن در میان مردان و حتی افزایش احتمال مرگ ناشی از همه علل مرتبط است.

 

در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد مبتلا به کمبود ویتامین D در معرض خطر ابتلا به اسکیزوفرنی هستند.

اسکیزوفرنی یک بیماری روانی است که حدود 2.4 میلیون آمریکایی بالغ مبتلا هستند و علائم آن شامل با توهم، هذیان، افکار ناکارآمد و حرکات آشفته بدن مشخص می شود.

 

ویتامین D

دقیقا چه چیزی باعث این وضعیت میشود مشخص نیست، اگر چه مطالعات قبلی نشان داده اند که عدم تعادل در واکنش های شیمیایی در مغز، ژنتیک و عوامل محیطی ممکن است نقش داشته باشند.

محققان از جمله احمد اسماعیلزاده، دکترا از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شهر اصفهان در ایران، اقدام به بررسی است ارتباط بین کمبود ویتامین D و اسکیزوفرنی کرده اند .

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در غذاهای خاص مانند : ماهی های روغنی وجو دارد با این حال، منبع اصلی ویتامین D بدن از خورشید می باشد.

با توجه به تحقیققات این تیم، شیوع بیشتر اسکیزوفرنی در آب و هوای سرد با عرض های جغرافیایی بالا است. از آنجایی که میزان ویتامین D در درجه اول ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است،می تواند علت این بیماری باشد.
افراد مبتلا به کمبود ویتامین D به احتمال زیاد 2 .16 بار بیشتر به اسکیزوفرنی دچار میشوند.

این مطالعه در مجله غدد درون ریز بالینی و متابولیسم منتشر شده است و دکتر اسماعیل زاده مطالعات خود را بر روی 19 فرد مبتلا به اسکیزوفرن انجام داده اند.

تمام شرکت کنندگان در مطالعه تحت آزمایش خون قرار گرفتند که میزان ویتامین D در خون آنها افشا می شود.

اسماعیل زاده می گوید: این مطالعه “اولین و جامع ترین متا آنالیز می باشد” که به مطالعه رابطه بین کمبود ویتامین D و اسکیزوفرنی پرداخته است.

محققان دریافتند که، در مقایسه با افراد سالم، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی 65 % سطوح پایین تری ویتامین D در خون خود داشتند.
دکتراسماعیل زاده می گوید:

“یک روند رو به رشد در زمینه علم تغذیه با در نظر گرفتن ویتامین D وجود دارد و ارتباط آن با بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و افسردگی نیز مورد سنجش است.

تحقیقات بیشتری برای تعیین مشکل رو به رشد کمبود ویتامین D که ممکن است بر سلامت کلی ما مؤثر باشد مورد نیاز است. ”

با این توجه به یافته های دو بررسی مهم اپیدمیولوژیک توسط مک گراث و همکاران، (وضعیت ویتامین D در نوزادان و خطر ابتلا به اسکیزوفرنی و ویتامین D تایید می کند که سطوح پایین تر ویتامین D در مراحل اولیه زندگی یک عامل خطر ابتلا به شیزوفرنی در مراحل بعدی زندگی است.

همچنین، چندین مطالعه حیوانی نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند اختلالات مغزی که ممکن است منجربه اسکیزوفرنی شود انجام شده است .

 

منبع:

 

http://www.medicalnewstoday.com/articles/279915.php


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *