امواج تتا در مغز

امواج تتا در مغز

قبلا راجع به مزیت های درمان از طریق امواج مغزی صحبت شده است، این روش شامل الگوهای خاصی از امواج مغزی می شود که نتایج مثبت دریافت می کنند. امواج مغزی عبارتند از امواج آلفا که القا کننده آرامش و خلاقیت هستند، امواج بتا تمرکز و منطق را کنترل می کنند و امواج دلتا که به بهبود جسمی و خواب عمیق کمک می کنند. اما یکی از امواج مغزی که به نظر می رسد متعادل کننده هر سه مورد، آلفا، بتا و دلتا، باشد موج تتا می باشد. این موج فراهم کننده شادی است.

امواج تتا

امواج تتا بین 3.5 تا 7 هرتز عمل می کنند. این امواج آهسته حرکت می کنند و در زمان خواب، استراحت و رویا دیدن تولید می شوند. به همین دلیل گرچه امواج تتا در زمان مدیتیشن تولید می شده اند، اما مردم این را نمی دانستند.

یکی از علائم رایج تولید امواج تتا توسط مغز این است که فرد تا حدی هوراز اری خود را از دست می دهد. این احساس به فرد دست می دهد که فرد کنترل خود را از دست داده و خود را به قدرت های ماوراء و کیهانی می سپارد ولی در عین حال هنوز قادر به تشخیص محیط و رویدادهای اطراف خود می باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد در حال مدیتیشن یا رویا پردازی باشد. شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که در افکار خود فرو می روید و ناگهان که به خود می آیید متوجه می شوید زمان زیادی سپری شده در حالیکه اصلا اینطور به نظر نمی رسد. در این شرایط احتمالا انفجاری از امواج تتا داشته اید.

مزایای امواج تتا

همانطور که در بالا ذکر شد ابزاری برای شادی هستند و قادر به ارائه مزایای مربوط به همه امواج مغزی در برخی ظرفیت ها هستند. این امواج بهترین گزینه برای افرادی هستند که نیاز به بهبود سریع از همه مسائل رودر روی خود، دارند. در ادامه به چند مزیت مربوط به امواج تتا می پرداریم:


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

  • رهایی از استرس – مانند امواج آلفا و دلتا، امواج تتا نیز به کاهش استرس، جسمی و روحی، کمک می کنند. این امواج با آرام کردن ذهن کار می کنند و به مغز کمک می کنند تا بر روی مشکلات تمرکز کند. این ویژگی برای استرس های ناشی از کار بسیار خوب می باشد. تحقیقات نشان داده اند که استرس ناشی از کار نه تنها باعث مشکلات روحی می شود، بلکه مشکلات و مسائل جسمی نیز به دنبال خواهد داشت.
  • افزایش خلاقیت و حافظه یادگیری – معمولا حوزه های امواج آلفا و بتا، خلاقیت و یادگیری، با تولید امواج تتا افزایش می یابد. در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که هنرمندان و افراد هوشمند در زمان خلق آثار هنری، ساخت موسیقی، حل مسائل کامپیوتری و غیره دارای میزان بالایی از امواج تتا می باشند. این امواج به بهبود حافظه نیز کمک می کنند که در حفظ مهارت های جدید و یادگیری و فرایندهای خلاقانه تاثیر زیادی دارند.
  • بهبودانرژی جسمی و روانی – امواج بتا و دلتا دارای این مزیت ها هستند، اما امواج تتا آنها را با هم و در یک ظرفیت کمتر ترکیب می کند. امواج تتا در فرایند خواب نیز موثر هستند، بنابراین با وجود این امواج بهبود خواب بیشتر خواهد شد و به بدن اجازه می دهد که از لحاظ جسمی و روحی خود را بهبود بخشد. امواج تتا باعث جوانسازی سریع ذهن می شوند و انرژی زیادی به بدن می رسانند و برای رسیدن به اهدافتان به شما کمک می کنند.

این امواج به پیشرفت مهارت ها و توانایی های متافیزیکی نیز کمک می کنند. یکی از مزایای هیجان انگیز امواج تتا توانایی برای بهبود مهارت هایی است که به قدرت های خوب ذهنی و روحی دارند، از جمله: رویا دیدن شفاف، تجربه خروج از جسم و تجربه های عمیق معنوی.

محققان دریافته اند که افراد در زمان تجربه موارد نام برده و در زمان فعالیت های عمیق معنوی امواج تتا تولید می کنند، به همین دلیل جلسات مدیتیشن در زمان یک درک عمیق تر از اعتقادات مذهبی فرد انجام می شود.

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که حتی 30 دقیقه مدیتیشن با تتا می تواند نتایج چشمگیری در پی داشته باشد و باعث بهبود روحی و سلامت جسمی، بهداشت و انرژی می شود.

انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد و هر یک می تواند برای رسیدن به حالت تتا استفاده شود. مهم ترین نتایج مربوط به مدیتیشن در حالت تتا به شرح زیر می باشند:

  • تجسم – آیا رویاپردازی را به یاد دارید؟ یک روش خوب برای رسیدن به حالت تتا در زمان مدیتیشن خالی نبودن ذهن است. به یاد آوردن رویاهای گذشته و تمرکز بر روی آنها و درک شما از جهان و تجسم کردن آنها به شما کمک می کنند تا به حالت تتا برسید.
  • ریلکسیشن عمیق – برای تمدد اعصاب، به ویژه تمدد اعصاب و تجسم کردن، لازم است به حالت آرامش کامل و عمیق برسید که این حالت امواج تتا تولید می کند. برای رسیدن به این شرایط باید در مکانی قرار داشته باشید که به راحتی بتوانید ریلکس کنید و هیچ چیز دیگری حواس شما را پرت نکند.
  • ارتباط معنوی – بدون در نظر گرفتن اعتقادات خود، یک ارتباط معنوی، ارتباط درونی یا ارتباط با دنیای بیرون در رسیدن به حالت تتا به شما کمک می کند. به علاوه با تجسم سازی نیز همراه می شود.

 

جهت افزایش موج تتا می توانید از روش نوروفیدبک در کلیه شعب آلومینا بهره گیرید.

 

منبع:

http://brainwavepowermusic.com/blog/blog/the-super-wave-benefits-of-theta-brainwaves-and-meditation

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «امواج تتا در مغز»

  1. سلام من چند ساله بوسیله چیپ و امواج الکترومغناطیسی و التراسونیک به وسیله افراد خائن دارم شکنجه میشم خیلی بی خوابی و استرس بهم القا میشه شما میتونید کمکم کنید که هم آرامش بگیرم استرس شدیدم خوب شه و اگر امکانش باشه چیپهایی توی بدنم کار گذاشتن رو در بیارین ممنون میشم جوابمو بدین

  2. سلام لطفا به من راهنمایی بدید جهت افزایش خیلی زیاد حافظه وتند خوانی ومهارتهای مربوط به حافظه ودرست در مسیر طول موجها قرار گرفتن وضمنا دنبال مرکزی میگردم که به صوزت خیلی دقیق وجدی سیستم عملکرد مغزی واختلالات ومشکلات ذهنی من رو بررسی کنه وبرای درمان اعلام امادگی میکنم ممنون میشم به ایمیل من پاسخ سریع بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *