افکار منفی را کنار بگذارید

افکار منفی

شکست، ناامیدی، همه ی ما اینها را تجربه کرده ایم. بنابراین خیلی وقت ها با نیت تغییر و پایان دادن در جایی که شروع کرده ایم، تصمیم به شروعی دوباره می گیریم. هیچکس تاکنون تصور نکرده که چنین کاری آسان باشد – تغییرات حقیقی نیاز به فداکاری دارند. اما اما آیا به جز تنبلی و شکست، مسائل دیگری هم مانع شادی ما هستند؟

تحقیقات اخیر نشان می دهند که حالت های روحی ما به طور مستقیم با حافظهی ما در ارتباط هستند – به این معنا که وقتی خوشحال هستیم، دارای افکار شاد و وقتی ناراحت هستیم دارای افکار غمگین می باشیم که اگر مراقب نباشیم ممکن است در افکار منفی خود غرق شویم. احساسات ما در واقع واحدهای حافظه هستند و باعث می شوند برخی مسائل را که احساس خاصی نسبت به آنها داریم، به خاطر بیاوریم.

هر زمان که با مشکلی روبرو می شویم، ضربه ای به حالات و احساسات ما وارد می شود. از دست دادن شغل، مشکلات ازدواج و مشکلات مروبط به کاهش وزن، همه ی این ها می توانند باعث ایجاد مشکلات روحی برای ما شوند. و اگر در این افکار منفی باقی بمانیم، ذهن ما تجارب بد گذشته را بیشتر به یاد خواهد آورد تا این به این افکار منفی دامن زده شود.

درست مانند هیزم ریختن در آتش، این خود ما هستیم که در مورد مثبت و یا منفی بودن افکار خود تصمیم می گیریم. به این معنا که وقتی اوضاع روحی ما خوب نیست، ذهن ما نسبت به اتفاقات آینده نیز دید منفی تری خواهد و اگر حالت روحی خوبی داشته باشیم، دید ذهن نسبت به آینده نیز مثبت خواهد بود. از لحاظ تئوری اینگونه بیان می شود که وقتی اوضاع روحی خوبی ندارید، حتی به مسائل خوشایند هم با دید منفی نگاه می کنید و بیشتر تجربیات تلخ را به یاد خواهید آورد. به هرحال فراموش کردن چنین حالتی سخت می باشد.

تغییر افکار در هنگام رویارویی با موقعیت های سخت، تقریبا غیرممکن به نظر می رسد، اما در ادامه سه روش ساده را ارائه خواهیم داد که در رهایی از افکار منفی به شما کمک خواهند کرد.

افکارمنفی

تغییرات مثبتی که می توانید اعمال کنید:

اعمال تغییرات کوچک:

اعمال تغییر بیشتر از آنچه به زبان گفته می شود، دشوار اشت. بیان جمله ی ” من تصمیم دارم وزن خود را کم کنم” بسیار راحت تر از عمل کردن به آن می باشد. با تغییرات قابل دسترسی و کوچک، دیدگاه شما به طور کل در طول زمان تغییر خواهد کرد. به جای خوردن شیرینی و پنیر خامه ای به عنوان صبحانه، میوه بخورید. در محل کار خود از زمان نهار برای انجام یک پیاده روی کوتاه با همکاران خود استفاده کنید. مشاهده ی موفقیت در چنین فرایندهایی به شما انگیزه ی ادامه در مسیر درست را خواهد داد.

ملاقات افراد جدید:

انسان یک موجود اجتماعی می باشد و تمایل به برقراری ارتباطات جدید و پذیرفته شدن دارد. ملاقات افراد جدید و تشکیل گروه ها و ارتباطات جدید، نه تنها باعث رویارویی ما با فرهنگ ها و روش های جدید زندگی می شود، بلکه به ما احساس تعلق می دهد.

علاوه بر اینها داشتن ارتباط با دیگران باعث کمتر شدن افکار منفی در ما می شود. وجود شخصی که بتوانیم به راحتی احساسات خود را برایش بیان کنیم، باعث بهتر شدن حالات و افکار افراد می شود.

خارج شدن از پیله ی خود:

خارج شدن از پیله ی تنهایی ممکن است کمی سخت باشد و باعث ناراحتی افراد شود، اما به هرحال در تغییر دیدگاه آنها نسبت به زندگی و جهان اطراف موثر می باشد. برقراری ارتباط با هم سالان نیز موثر است زیرا در ارتباط شباهت های بیشتری در هر دو فرد دیده می شود.

رها کردن کارهای یکنواخت روزانه و تجربه کردن کارهای جدید و ملاقات افراد جدید به شما مجموعه ای از افکار و خاطرات مثبت خواهد داد.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *