افسردگی یا سرماخوردگی روانی

افسردگی 1

افسردگی یا سرماخوردگی روانی یکی از شایع ترین بیماری های روانپزشکی است که خانم ها را بیشتر از آقایان گرفتار می کند. علت آن در تفاوت های هورمونی و تاثیر زایمان و متفاوت بودن فشارهای اجتماعی بر روی زنان و مردان است. علاوه بر فرد بیمار، خانواده، همسر و دوستان و محیط کاروی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند، اما خوشبختانه قابل درمان است. تفکر فرد افسرده دارای ویژگی های زیر است:

  • در سیستم فکری فرد افسرده همه یا هیچ شکل گرفته است، به این معنا که یا همه چیز به نظر او سیاه است یا سفید، یا خیلی خوب و عالیست و یا خیلی بد و افتضاح.
  • در سیستم فکری فرد افسرده دریافت و شناخت از مردم، طبیعت و آینده خویش منفی و مخرب است و فرد در ضمیر ناخودآگاهش خود را بی ارزش، ناتوان و دارای مشکلات زیاد و گناهکار می داند. این فرد نسبت به دنیا و مردم بی اعتماد است و آنها را اشخاص طاقت فرسا، بی توجه، غیرقابل پیش بینی و ظالم می داند که می خواهند او را شکست دهند.

روش های درمانی طبیعی که می توان برای افسردگی به کار برد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دخانیات را از زندگی حذف کنیم.
  2. شام را زودتر خورده و از میوه ها و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنیم.
  3. از نوشیدن چای و قهوه در هنگام شب خودداری کنیم.
  4. 10 دقیقه قبل از خواب دوش آب گرم بگیریم.
  5. حداقل روزی یک وعده میوه مصرف کنیم.
  6. با مشورت پزشک از مولتی ویتامین استفاده کنیم.

افراد افسرده معمولا از مصرف دارو خودداری می کنند. از عوارض دارویی و معتاد شدن و عادت به دارو وحشت دارند. سرزنش اطرافیان را در رابطه با دارو دوست ندارند – به عنوان مثال مگه چندسالته که دارو مصرف می کنی یا اگر دارو را شروع کنی مجبوری تا آخر عمرت دارو مصرف کنی و غیره.

باید این آگاهی را به این اشخاص بدهیم که افسردگی نوعی سرماخوذدگی روانی است و اینکه همه داروها اعتیاد آور نیستند و پس از بهبودی نیازی به استفاده از آنها نیست.

در انتها باید خاطر نشان کرد که یکی از روش های درمان افسردگی، روش غیردارویی است که بسیار مفید و بدون هیچگونه عوارض جانبی می باشد. یکی از این روش های غیردارویی روش TDCS است که با تحریک الکتریکی مغز انجام می شود و بسیار ایمن می باشد. این روش در کلینیک فوق تخصصی آلومینا در دسترس است.

لیلا نوروز جم، کارشناس ارشد روانشناسی 

IMG_20151115_232338


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *