افسردگی در افراد مشهور

افسردگی در افراد مشهور

بیماری افسردگی مشکلی نیست که فرد نسبت به ابتلا به آن شرمنده باشد یا آن را پنهان کند. در ادامه برخی هنرپیشه های معروف مبتلا به این مشکل معرفی می شوند.

رایان فیلیپس (Ryan Phillips)

این هنر پیشه می گوید که مبارزه وی با افسردگی در سنین جوانی شروع شد. او می گوید “با افزایش سن میزان افسردگی به تدریج کاهش می یابد، اما من به طور ذاتی فرد غمگینی هستم.”. اما با این وجود فیلیپ به این بیماری اجازه نداده که جلوی درخشش و پیشرفتش را بگیرد.

جان هام (Jon Hamm)

جان مدتی به افسردگی خیلی شدید مبتلا شده بود. او مدتی دچار حملات افسردگی می شده است که میزان این حملات پس از درگذشت پدرش خیلی بیشتر بوده اند. او از خانواده و دوستانی که به وی کمک کردند قدردانی کرد. جان می گوید درمان و استفاده از ضد افسردگی ها به وی کمک کرده است.

رولینگ (J.K Rowling)

نویسنده داستان هری پاتر که باعث شادی بسیاری از مردم شد، می گوید که پس از نوشتن داستان های جادویی احساس ناامیدی و اندوه می کند. روحیات ناخوشایند او الهام بخش وی در خلق برخی موجودات در داستان هایش بود. رولینگ در مورد این احساساتش می گوید: ” توصیف افسردگی برای کسی که به این بیماری مبتلا نیست، بسیار سخت است. افسردگی نوعی اندوه نیست، بلکه غیبت سرد احساسات می باشد.”

شریل کراو (Sheryl Crow)

شریل که 9 مرتبه برنده جایزه Grammy شده بود، با افسردگی جنگید. او قبل از ابتلا به سرطان سینه و بروز تومور مغزی به این بیماری مبتلا شده بود. او می گوید: ” من احساس اندوه شدیدی داشتم و پیانو می نواختم تا احساسات خود را اصلاح کنم.”

تری بردشاو (Terry Bradshaw)

مفسر مشهور فوتبال معتقد است که سال ها مبتلا به افسردگی بوده است، اما این بیماری تشخیص داده نشده و تا اواخر دهد 90 نیز درمان نشد. وی در حال حاضر داستان خود را برای دیگران تعریف می کند و امیدوار است که مشکلات روحی و روانی کاهش یابند.

اشلی جود (Ashley Judd)

اشلی در دوران کودکی احساس ناامنی و انزوا می کرده است. در نتیجه در بزرگسالی دچار غم شدید شده است. او در مورد بیماری خود می گوید: من نیاز به کمک داشتم. من دچار درد شدیدی بودم.

باز آلدرین (Buzz Aldrin)

حتی قدم گذاشتن بر روی ماه هم نتوانست اندوه این مرد را کاهش دهد. در حقیقت شهرت ناگهانی این فضانورد پس از رفتن وی به سیاره ماه در سال 1969 منجر به جدایی او از همسرش، اعتیاد به الکل و افسردگی شد. دیگر اعضای خانواده او سابقه ابتلا به این بیماری را داشتند. او می گوید مادر و مادربزرگ مادریش نیز از افسردگی رنج می بردند که در نهایت اقدام به خودکشی کردند. بنابراین آلدرین به دنبال درمان این بیماری بود و رئیس انجمن ملی سلامت روان شد.

جوینت پالترو (Gwyneth Paltrow)

این هنرپیشه که برنده جایزه اسکار بود، پس از تولد فرزند دومش به افسردگی پس از زایمان مبتلا شد. او در مورد بیماری خود می گوید: ” من احساس یک انسان زنده را نداشتم. نمی توانستم به قلبم دسترسی داشته باشم. نمی توانستم به احساساتم دسترسی داشته باشم و نمی توانستم با دیگران ارتباط برقرار کنم.” او پس از درگذشت پدرش در سال 2002 نیز به افسردگی مبتلا شد.

وین بردی (Wayne Brady)

این کمدین مدت زیادی با بیماری روحی و روانی جنگید. بردی تجربه خود را در این مورد در سال 2014 بیان کرد. او در توصیف بیماری خود می گوید: ” در این شرایط نمی خواهید حرکت کنید، نمی توانید در تاریکی حرکت کنید.” وی معتقد است که عادت کردن به یک دارو قابل قبول تر از ابتلا به افسردگی بالینی می باشد.

جیم کری (Jim carrey)

شخصیتی که در صفحه تلویزیون شادترین و ساده ترین شخصیت ها را به نمایش می گذارد، اعتراف می کند که در زندگی خود روزهای تاریکی داشته است. او در این مدت به مصرف داروهای ضد افسردگی می پردازد و به زندگی عادی خود بازمی گردد. او در این زمینه می گوید: ” من خیلی کم قهوه می نوشم، در مورد اجتناب از الکل و مواد مخدر خیلی جدی هستم. به نظر من زندگی خیلی زیباست.”

رابین ویلیامز (Robin Williams)

خودکشی او در سال 2014 میلیون ها نفر را شوکه کرد، اما در حقیقت هنرپیشه که برنده جایزه اسکار می باشد، سابقه ابتلا به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر و الکل را دارد. وی مبتلا به بیماری پارکینسون تشخیص داده شد و احتمالا به نوعی زوال عقل مبتلا بوده است.

شخصیت های تاریخی

برخی شخصیت های مهم تاریخی نیز با افسردگی مبارزه کرده اند. برخی آنها عبارتند از: آبراهام لینکلن، ارنست همینگوی، وینستون چرچیل، فروید و ژنرال ویلیام شرمن.

منبع:

http://www.webmd.com/depression/ss/slideshow-depression-celebs

 نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «افسردگی در افراد مشهور»

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      بیماری دوقطبی ،اختلالی هست که جنبه های مختلف بیولوژیک؛روانشناختی،اجتماعی و معنوی در شکل گیری و بروز آن اثر دارند.بنابرابن درمان آن نیز باید با رعایت این چند جنبه باشد.اگر منظور از به طور قطع درمان شدن، از بین رفتن کل این سیستم با مصرف دارو است، جواب منفی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *