اضطرابی که روی بدنتان تاثیر گذاشته را چطور درمان می کنید؟

 

درمان اضطراب ناشی از وضعیت سلامت بدن

 

اضطراب

 

آیا شما درباره وضعیت سلامت خود احساس نگرانی می کنید؟! و آیا این احساس شما را از انجام کارهایی که در زندگی از آنها لذت می برید، باز می دارد؟ با بهره گیری از روش های روان درمانی و روانشناختی، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا اعتماد به نفس بیستری درباره وضعیت سلامت خود داشته باشید.

 

[divider]

 

اضطراب ناشی از وضعیت سلامت بدن چیست؟!

 

شما احتمالا متوجه شده اید که لحظه به لحظه در بدن شما تغییراتی بوجود می آید و در طول زمان شما احساسات متفاوتی را تجربه می کنید.

اگر این موضع بیش از حد ذهن شما را به خود مشغول ساخته است و اگر تصور کی کنید که ذهن شما همواره بدترین حالات را در در مورد وضعیت سلامت شما در نظر می گیرد، آشنایی بیشتر با این به الاح بیماری می تواند در رفع این افکار ناخوشایند موثر واقع گردد.

 

اضطراب و نگرانی ناشی از وضعیت سلامت یا به عبارتی خود بیمار انگاری و بیماری هراس، مشکل نسبتا شایعی ست که قشر مختلف مردم را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

مواقعی در زندگی وجود دارد که این حس را در درون شما ایجاد می کند که چیزی در رابطه با وضعیت سلامت شما نادرست است، برای مثال: در مقطعی از زندگیف شما ناگزیر به انجام آزمایشات متعدد بودید یا پزشکی تشخیص نادرست درباره شا یا نزدیکانتان داده بوده است و شما شاهد پیامدهای آن بودید.

 

همه این موارد می تواند در بروز و ایجاد خود بیماری انگاری و نگرانی های بیش از حد موثر باشد. زمانی که افراد بیشتر در مورد سلامت خود احساس نگرانی و اضطراب می کنند، شاهد تغییرات بیشتری در بدن خود هستندکه قبلا با آنها مواجه نبودند. همه این عوامل سبب می شود که این افراد به صورت مداوم به پزشک مراجعه کرده و مورد معاینات پزشکی قرار بگیرند یا بیشتر بدنبال توصیه ها و مراقبت های پزشکی باشند.

 

البته باید به خاطر داشته باشید که تاثیر این روش ها به صورت کوتاه و مقطعی خواهد بود و پس از مدتی فرد بیمار دوباره احساس می کند که بیش از پیش دچار این تشویش و نگرانی ست و اتفاقات بدی در جسم او رخ می دهد. برخی از آنها متوجه می شوند که به طور ناخودآگاه از چیزهایی که به سلامتی و بهداشت بدن مربوط می شود، دوری می کنند تا از میزان نگرانی و اضطراب خود بکاهند و همین مورد می تواند پیامد های جبران ناپذیر و ناخواسته ای را بهمراه داشته باشد.

 

شاید تا کنون متوجه شده اید که اتفاقاتی که رخ می دهد و بازخوردهایی را از طرف حرفه پزشکی دریافت کرده است، همه بیانگر این هستند که خود بیماری انگاری یک مسئله بزرگ است. اگر شما نیز اینچنین فکر می کنید، پیشنهادات کارشناسان ما را در جهت رفع این به اصلاح هراس از بیماری مطالعه کرده و در زندگی خود به کار ببندید.

 

[divider]

 

روش های درمانی موثر در کاهش و رفع هراس از بیماری

 

اگر شما تصور می کنید که بیماری هراسی در شما به موضوع بزرگی تبدیل شده است، بهتر است که درباره آن از پزشک خود مشاوره بگیرید. پزشک به شما کمک می کند که از وضعیت سلامت خود اطمینان کسب کنید و همین عامل سبب می شود که شما بدانید که چه نوع جلسات روانشناختی و روان درمانی در درمان احساس تشویش و نگرانی شما موثر واقع می شود. البته بهتر است که پیش از مراجعه به روانپزشک، آزمایشاتی را در جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود انجام دهید.

 

مصرف دارو برای معمولا برای درمان احساس اضطراب و نگرانی تجویز نمی شودف با این وجود در برخی موارد، تجویز آنها مورد ملاحظه قرار می گیرد.

 

مطالعات و پژوهشات بسیاری در زمینه اثر بخشی و سودمندی روش های روان درمانی و روانشناختی در کاهش احساس اضطراب و تشویش ناخوداگاه صورت گرفته است و به طور ویژه، درمان شناختی-رفتاری از جمله موثر ترین و کارآمدترین روش های درمان شناخته شده است.

 

در روش درمانی شناختی-رفتاری، روان درمان و روانپزشک به شما کمک می کند تا در رابطه خود با بدنتان تجدید نظر کنید و این بدان معناست که پزشک این فرصت را برای شما ایجاد می کند تا مشاهده کنید که افکار، رفتار و عکس العمل شما به چه اندازه می تواند در کاهش و افزایش این احساس اضطراب موثر باشد. در بهترین حالت و با بهره گیری از این روش، پزشک به شما در جهت یافتن و پی بردن به نوع و ویژگی های فکری تان و نیز بیان تجارب گذشته خود از آسیب های جسمی کمک می کند.

 

میزان اثر بخشی روش های روان درمانی در درمان خود بیماری انگاری

پیشنهاد پزشک به شما مطمئنا استفاده از روش درمانی شناختی-رفتاری (CBT) در درمان قطعی بیماری هراسی ست.

 

 

منبع سایت:

dynamicyou.org

 

[divider]

مرکز تحقیقات مرکز مغزو اعصاب و روان آلومینا

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *