اشتباهاتی که والدین ممکن است مرتکب شوند

خودکنترلی

ما می دانیم که نمی شود یک کتاب راهنما دست هر والدی بدهیم و بگوییم بروید این را کاربردی کار کنید. اما  آموزش یک سری نکته ها به والدین به ویژه آندسته که تصمیم به والد شدن دارند می تواند راهگشا و کمک کننده باشد.

پدر و مادر عزیز اگر رفتاری از کودک خود می بینید که شما را نگران و ناراحت می کند، قبل از اینکه خودتان را مواخذه کنید ، بهتر است بدانید که هر والدی اشتباه می کند، گاهی حتی یک اشتباه را بارها تکرار می کنند.اینجا به اشتباهاتی که والدین ممکن است مرتکب شوند اشاره می شود:

نامگذاری کودک بر اساس سنت. خوب فکر کنید، حتماً در خانه خود شما و یا اطرافیان کسی بوده است که اسم نوزاد خود را بر اساس خواست  بزرگان فامیل، زنده نگه داشتن اسم کسی که فوت شده است انتخاب می کنند. در نامگذاری کودک خود سعی کنید انتخاب با خود شما باشد و اسم هایی را انتخاب کنید کودک در مراحل بعدی زندگی دوست داشته باشد و بابت آن اسم خاص مورد تمسخر کودکان دیگر واقع نشود.

وادار کردن کودکان به برنامه ای که شما دوست دارید. آیا خود شما دوست دارید شما را وادار به انجام کاری کنند.؟ در حقیقت والدین با برنامه ریزی هایشان تنها کاری که خوب انجام می دهند متنفر کردن کودکان از مفاد برنامه است. مثلاً بیشتر والدین کودکان را قبل از خواب به حمام می برند. سوال: چرا قبل از خواب کودک کاری را در برنامه می آورید که کودک از انجام آن متنفر است؟ شاید جواب این باشد که مادر، خواهر، همسایه گفته است که کودک حمام کند زود به خواب می رود.فراموش نکنید خواب کودک اگر با یک چیز خوشایند همراه باشد هم خوب می خوابد و هم در اوقات بیدار به لحاظ خلقی و ذهنی عملکرد بهتری خواهد داشت.

منتظر اتفاقی خاص بودن. وقتی نوزاد شما شش ماهه شده است، انتظار می رود بچه شروع به خزیدن کند، درست است؟ در حالی که به نوزاد نگاه می کنید و می بینید نمی خزد؟ باید منتظر بمانید و فرصت بدهید تا ببیندید چه می شود؟ نه اگر در مورد رشد نوزاد خود نگران هستید، به توضیحات کتابها و سایت ها مراجعه کنید و سعی کنید اطلاعات کافی در این مورد کسب کنید، اگر این مطالب شما را قانع نکرد با پزشک کودک خود در این مورد صحبت کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

 مقایسه کردن کودک خود با دیگران. احتمالاً شما نیز والدی هستید که کودک خود را با کودکان دیگر مقایسه کرده اید، به خصوص اگر بچه ای هم سن و سال او در اطرافیان و فامیل داشته باشید. مواردی از جمله خواب کودک، راه رفتن، غذا خوردن، ادب و هوش و … . اما مراقب باشید، سعی نکنید کودکتان را وادار به رقابت با سایر کودکان کنید. به جای اینکار بهتر است بر روی فرزند خودتان به تنهایی و بر اساس ویژگی های رشدی و عاطفی خودش تمرکز کنید.

 آرام نگه داشتن محیط اطراف کودک. نوزاد شما خواب است و شما دائماً به همه می گویید ششش، بچه خوابه. اما کمی سر و صدا برای نوزاد خوب است، او کم کم می آموزد که سر و صدا می تواند جزئی از  فرایند خواب باشد. از صداهای ناگهانی و بلند بپرهیزید اما سر و صدای ملایم  را در اطراف داشته باشید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *