استرس حاملگی: 10 راه برای کاهش آن

زمانی برای استراحت
شاید گفتن این جمله خیلی راحت باشد، اما شما و کودکتان واقعاً به استراحت خوب نیاز دارید، بعلاوه شما باید یاد بگیرید  وقتی که انرژی انجام کاری را ندارید، نه بگویید، حتی اگر زمان هم داشته باشید.

استراحت دوران بارداری
در محل کارخود ، جایی را پیدا کنید که بتوانید دقایقی پاهای خود را بالاتر از بدن قرار دهید و در طول زمان ناهار استراحت کنید،عصر ها سعی کنید کارهای روزمره را کم کنید.
اگر کودک دیگری دارید و برایتان خیلی سخت است استراحت کنید،سعی کنید مراقبت کودک خود را چند ساعتی به فرد مورد اعتمادی بسپارید.

تغذیه
خیلی مهم است که شما در طول بارداری غذایی سالم و مقوی بخورید.

تغذیه دوران بارداری

یک رژیم غذایی سالم  می تواند به مقابله با استرس کمک کند، مواد غذایی که حاوی ویتامین های گروه B می باشد، مانند  برنج و نان سبوس دار،  سطح هورمون  ضد استرس( سروتونین) را افزایش می دهد.

ورزش یا یوگا قبل از تولد
یوگا در دوران بارداری نه تنها هماهنگی بدن شما را افزایش می دهد، بلکه تکنیک  تمدد اعصاب و تمرینات تنفسی می باشد که به کار شما نیز کمک می کند.

ورزش دوران حاملگی
تمرینات بدنی، نیز تنش را تسکین می دهد. شما می توانید ورزش خود را تا زمانی که بی خطر است در طول بارداری نیز ادامه دهید. با پزشک خود در این مورد صحبت کنید تا شرایط شما را برای ورزش بررسی کند، اگر کلاس ورزش می روید مربی خود را نیز از اینکه حامله هستید مطلع کنید.

درمان های مکمل برای استراحت
ماساژ و مدیتیشن،راه هایی است که کمک می کند در دوران بارداری آرام و راحت باشید.مدیتیشن ساده است زیرا  یک جا و زمان ساکت برای نشستن می خواهید. اگر شما ماساژ را ترجیح می دهید، مطمئن شوید که پیش فردی باتجربه در درمان زنان باردار می روید، همچنین مطمئن شوید هر اسانس یا آروما تراپی که استفاده می کند برای بارداری بی خطر است، برخی از روغن ها برای 3 ماه اول مناسب نیستند.

زمانی برای روابط
این که شما نگران تأثیر حضور کودک بر روابط با همسرتان باشید کاملاً طبیعی است، اگر می توانید از دوست و فامیلی که کودک خردسال دارند ایده ها و راهنمایی های مفید را بگیرید.

روابط دوران بارداری
شما باید بدانید که می توانید در زمان بارداری و بعد از آن  با همسر خود باشید و او را درگیر مسائل خود کنید و نباید تنها باشید. حتی می توانید با پدر و مادرها  و مشاورین بهترین راه  برا ی انتقال از  این دوره به دوره ی دیگر صحبت کنید.

بحث در مورد نگرانی ها
اگر شما نگران این هستید که کودکتان سالم به دنیا می آید یا خیر، تنها نیستید. واقعاً کمک کننده خواهد بود که با شوهر، مادر و یک دوست در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. شما حتی می توانید احساسات و نگرانی های خود را با دیگر زنان باردار به اشتراک بگذارید و دوستانی در این زمینه پیدا کنید.

راهبردهای رفت و آمد
شیوه های رفت و آمد شما می تواند یک منبع استرس محسوب شود .

استرس حاملگی

بهتر است چند هفته قبل در مورد شیوه ی رفت و آمد های خود برنامه ریزی کنید از کارفرمای خود بخواهید در مورد ساعت ورود و خروج با شما کنار بیایند مخصوصاً اگر با وسایل حمل و نقل عمومی رفت آمد می کنید، شما حتی می توانید با آنها صحبت کنید تا 1 یا 2روز در خانه کارهایتان را انجام دهید. در مورد مسافرت  در طول دوره ی بارداری نیز از قبل برنامه ریزی داشته باشید.

مسائل مربوط به پول
شکی نیست که بچه دار شدن می تواند یک استرس در مورد امور مالی شما ایجاد کند،سعی کنید قبل از بارداری لیستی از چیزهایی که ممکن است لازم شود تهییه کنید و با بودجه ی خود مطابقت دهید و بعد تصمیم به بچه دار شدن بگیرید، برخی از اقلام وجود دارد که فقط در 5 یا 6 ماه اول کاربرد دارد این اقلام را می توانید از دوست و فامیل خود بگیرید.

براورد  مالی دوران بارداری
اطمینان حاصل کنید که حق بارداری و مرخصی زایمان شما طبق قانون پرداخته می شود.

از بارداری لذت ببرید
خنده یکی از بهترین راه ها برای آرامش است. با دوستان با همسر خود فیلم کمدی ببینید، یک روز تعطیل با همسر خود به جایی بروید که خاطره ی خوبی از آنجا دارید و زمانی را با هم صرف کنید.

آرامش دوران بارداری
در طول دوران بارداری سعی کنید درمان های زیبایی و مواد آرایشی که برای شما خطر دارد را استفاده نکنید.

آماده شدن برای تولد
در مورد نحوه و شکل( طبیعی- سزارین) زایمان خود با دکتر صحبت کنیدو سعی کنید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و اگر جایی کلاس های آموزشی پیش از  زایمان وجود دارد در آنها شرکت کنید  تا بتوانید بر ترس خود از زایمان غلبه کنید.
منبع:
http://www.babycenter.in


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *