از احساسات منفی خود یک معلم بزرگ بسازید

از احساسات منفی خود یک معلم بزرگ بسازید

شاید شما نیز از درگیر شدن با احساسات منفی خود هراس دارید.برای خلاص شدن از آنها چه کاری می توانید بکنید؟

کاری  ندارد! آگاه بودن به احساسات  و کار روی آنها به مراتب بیشتر و بهتر از روی گرداندن از آنها می تواند به شما کمک کند.

انسان زمانی که  با احساسات نامطلوب و ناراحت کنند خود قطع ارتباط کند، به طور خودکار آنها را در آینده «بد» می انگارد و این باعث عدم توانایی آموختن از آنها و در نتیجه عدم رشد و سلامت وی می گردد.

به جای سرکوب موقت احساسات منفی، می توان برای توجه ای که شایسته آن هستند، تلاش کرد و البته نه آنگونه که باعث درگیری بیش از اندازه با آن شود.
در اینجا چند راهنمایی سازنده  برای مقابله با احساسات منفی آورده می شود:

1) اجازه دهید هر احساسی که درونتان وجود دارد،وجود داشته باشد. در هر صورت، مقاومت بی فایده است!
این حس که ما نباید با احساسات خاصی را نشان بدهیم و یا باید از بروز آنها حتماً جلوگیری کنیم، نه تنها خسته کننده بلکه بطورکلی یک نوع انرژی هدر دادن است. متوجه باشید، در پایان، آنچه ما احساس می کنیم؛ نتیجه انتخاب خود ماست. هیچکس نمی تواند ما را مجبور به رفتار کردن به یک روش خاص نماید. اگر می خواهید نیم ساعت خشمگین باشید،یا نیم ساعت خاموش و بی صدا،  این حق شماست. احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید که آنها کنترل شما را بدست بگیرند.

2) احساسات خود را بیان کنید.
انسان، اغلب پس از عصبانیت، احساس گناه، فشار و کمی هم شرم می کند. شما می توانید آرام و یا تندخو باشید.

اگر نمی خواهید آگاهانه به کسی صدمه  بزنید، بهتر است که توانایی بیان واضح آنچه در ذهن شما می گذرد را داشته باشید. اگر احساسات خود را نادیده بگیرید مجبور می شوید آنها را با شدت بیشتری بروز دهید.

3) احساسات منفی را به مثبت تبدیل کنید.
اگر شخصی باعث بروز اتفاقی باشد که در شما احساس منفی ایجاد کند، آیا می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید که او را ببخشید؟ به این اتفاق، به عنوان یک مرحله برای رشد مستمر خود بنگرید.

4) احساسات خود را یادداشت کنید.
احساسات منفی خود را به عنوان عوامل آزاردهنده نبینید. آنها را به عنوان یک مشکل که به منظور حرکت رو به جلو و ایجاد نرمی و انعطاف پذیری نیاز به رسیدگی دارند، ببنید. نوشتن اتفاقات و احساسات در واقع می تواند به توجیه و ایجاد یک طرح، و در صورت نیاز، برای اقدام به آن کمک کند. اغلب، هنگامی که همه چیز برایتان سیاه و سفید به نظر می رسد، می توانید اتفاقات را با نگاهی کاملا متفاوت بنگرید.

5) احساسات خود را مشاهده کنید.
هنگامی که احساس می کنیم هنوز هم پسمانده های احساسات منفی در ما وجود دارد، می توانیم چگونگی واکنش فیزیکی بدن خود را مشاهده کنیم. برای نمونه؛ در هنگام احساس خشم، احساس شور و هیجان در معده خود را نیز تجربه می ک:/.,یم. می توانیم خشم را به صورت رنگ موجود در درون خود تجسم کنیم. هنگامی که شروع به تنفس آرام و عمیق می کنیم و تصمیم می گیریم که خشم را از این طریق از خود دور کنیم و آن را به آرامی کنترل خود درآوریم، می توانیم مشاهده کنیم که خشم با تغییر رنگ ،شروع به ناپدید شدن می کند.
بهتر است که در طول شبانه روز، همواره زمانی برای مدیتیشن وفعالیت های سبک بدنی و روحی و همچنین خنده، صرف کنید. تا اندازه ممکن در زندگی خود مثبت گرا باشید، همان چیزی که کمک و تضمین می کند تا شما در زمان حال تمرکز کنید و هرگونه احساس منفی در ذهن شما مربوط به رویدادهای گذشته را کمرنگ می کند.

منبع:

mindbodygreen


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *