ارتباط قمار بازی مزمن با افسردگی

 

قمار

 

محققان دریافتند که قمار بازی مزمن و افسردگی اغلب با هم اتفاق می افتند

 

قمار بازی مزمن مشکلی است که می تواند منجر به مشکلاتی در محل کار، مدرسه و منزل شود. این امر می تواند سلامتی رابه خطر بیاندازد، روابط را نابود کرده و حساب بانکی را خالی کند.

اکنون تحقیق جدیدی در مرد های جوان نشان می دهد که قمار بازی مزمن اغلب با افسردگی ارتباط دارند  (با هم اتفاق می افتند). محققان دریافتند که نزدیک به سه چهارم از مردان جوان که برای آنها مشکلات قمار بازی مزمن گزارش شده است از افسردگی نیز رنج می برند.

 

با توجه به نوشته های موجود در مجله ی تحقیقات قمار بازی، Frederic Dussalt‌از دانشگاه کوبک در مونترال کانادا و همکارانش  دریافته اند که پسرانی که گرایش بالایی به انجام کار های بدون فکر دارند وقتی بزرگ شوند قمار باز می شوند.

 

این مطالعه بر روی بیش از 1100 پسر که در سن کودکستان بودند و در محله های فقیر تر مونترال زندگی می کردند انجام شده است نتایج تحقیق به شرح زیر می باشد:

محققان دریافتند که 3 درصد از شرکت کنندگان که نشانه هایی از قمار بازی مزمن را نشان می دادند، مشکلاتشان با افزایش سن شان از 17 به 28 سالگی افزایش پیدا می کرد. این آمار در واقع نشان می دهد که یک تا 3 درصد بزرگسالان مشکلات قمار بازی مزمن دارند.

 

به علاوه بررسی ها نشان می دهد که 73 درصد از شرکت کنندگان که برایشان مشکلات قمار بازی مزمن گزارش شده است از افسردگی هم رنج می برند که مشخص شده است این موضوع با قمار بازی مزمن توسعه پیدا کرده و همچنین با گذشت زمان شدیدتر می شود.

 

محققان دریافتند که مشکل قمار بازی وقتی مردان جوان به اواخر 20 سالگی می رسند ضرورتا کاهش نمی یابد. آن ها پیشنهاد دادند که این موضوع می تواند به دلیل این باشد که  وقتی قمار بازی یک فرد جوان به بزرگسالی می رسد برایش مجاز نیز می شود برخلاف اینکه رفتار هایی مانند خشونت و دزدی در بزرگسالی هم مجاز نیست.

 

Dussalt بیان کرد: مشکلات قمار بازی بیشتر جزء مشکلات شخصی می باشد مانند اعتیاد، وقتی یک بار مورد استفاده قرار بگیرد، خلاص شدن از آن بسیار مشکل می شود. او پیشنهاد داد، چون این مشکلات با هم اتفاق می افتند باید مانند افسردگی با آن برخورد کرد (همزمان با افسردگی درمان شود).

 

در بررسی های بیشتر، محققان دریافتند که هر چه پسر ها بیشتر کار های بدون فکر انجام دهند بعدا نیز بیشتر دچار مشکلات افسردگی و قمار بازی می شوند و کیفیت رابطه با والدین شان ، رابطه ی نزدیکی با افزایش افسردگی شان دارد و به علاوه آنها دریافتند که کیفیت روابط دوستی و خطر اجتماعی شدن خانواده (که شامل فاکتور هایی مانند طلاق، نوجوانی والدین می باشد)، فاکتور هایی بودند که می توان با آنها مشکل قمار بازی و افسردگی را پیش بینی کرد.

 

Dussalt نیز برنامه های هدفمندی را به منظور هر چه سریعتر کنترل کردن این مشکلات توصیه کرد، هر چه سریعتر مشکلات تشخیص داده شود باید مشکلات به صورت منحصر به فردی برخورد کرد؛ تفاوتی میان بسیار بی فکر بودن و به طور تکراری دوستا اشتباهی انتخاب کردن وجود دارد.

 

نگارنده:

صابر اشرفی ، روانشناس و  رواندرمانگر

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «ارتباط قمار بازی مزمن با افسردگی»

  1. سلام
    من شوهرم قماربازه.اوصاع زندگیم خیلی بهم ریخته.شهرستان زندگی میکنم.امکان حضوری رفتن پیش روانشناس برام فراهم نیست.چون هزینشو ندارم.امکانش عست از همینجا بهم مشاوره بدید؟توروخداکمکم کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در این خصوص باید وی تحت نظر روانپزشک قرار گیرند.
      بدون ویزیت و ارزیابی حضوری نمیتوانیم راهکار دقیقی در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *