ارتباط بی خوابی با مصرف مواد غذایی چرب

 

 

در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که پرش از خواب در نیمه شب به علت تغییر در فعالیت مغز باعث میشود تا در طول روز میل به چربی بیشتر پیدا کنیم.

 

خواب در نیمه

محققان  بینش بالقوه ای به رابطه بین کمبود خواب و خطر ابتلا به چاقی را در این مطالعه ارائه می دهند.

این مطالعه برای اولین بار تغییرات در عملکرد منطقه ای مغز با مصرف مواد غذایی واقعی پس از محرومیت از خواب را مورد بررسی قرار داده است.

نویسندگان مطالعه توضیح دادند که که سه بخش از مغز که همه در قسمت جلوی مغز قرار دارند که در مجموع این 3 بخش در تفسیر احساسات، ادراک حسی و استراتژی روانی نقش دارند.

برای بررسی واکنش این قسمت لز مغز به کمبود خواب، مطالعه بر روی 46 داوطلب سالم سرباز در سنین بزرگسالان 21 ساله تا50 سال که اغلب چاق نبودند مورد بررسی قرار گرفتند.

همه افراد غیر سیگاری بودند و همه گفتند که آنها به طور معمول بین 6.5 و 8.5 ساعت در شب میخوابند. هیچ کدام از آنها دچار اختلالات خواب خاص و یا هر گونه عوارض پزشکی و یا روانی نبودند.

 

در هر شب اسکن گرفته میشد و در دسترس افرادی که از خواب محروم شده بودند هر گونه مواد غذایی قرار گرفته بود.

نتیجه: کسانی که در گروه محروم از خواب قرار گرفته بودند 950 کالری اضافی مجبور به مصرف بودند تا بتوانند شب بعد بیدار بمانند.
محققان متوجه شدند یک تفاوت بزرگ بین گروه ها وجود دارد. کسانی که خواب نمی نبودند نسبت به کسانی کمه خواب بودند نیاز به مصرف چربی بیشتری دارند.

محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که حملات بیداری زیادی را به علت نوع شغل شان تجربه کرده اند مانند رانندگان ، افراد حاضر در ارتش مستعد ابتلا به مشکلات خواب و چاقی هستند.

 

 

منبع :

www.webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *