اختلال اوتیسم را بیشتر بشناسید | روانشناس اوتیسم | مشاوره اوتیسم

شناخت اوتیسم

مرکز درمان اوتیسم در جایروس :

ابتلا به بیماری اوتیسم ممکن است کمی آزار دهنده باشد. دیگران شما را فردی بی ادب یا حساس تلقی می کنند یا اینکه تصور می کنند فردی مبهم و پیچیده باشید. اما به این معنا نیست که تمام تفکرات آنها در این مورد درست باشد. در ادامه شناخت بیشتری نسبت به این اختلال پیدا خواهید کرد و می توانید به طور موثرتر با آن مقابله کنید.

  1. فراگیری نقاط قوت اوتیسم.

اوتیسم نوعی ناتوانی محسوب می شود که ممکن است سخت باشد، اما به این معنا نیست که کاملا منفی است. این بیماری دارای مشکلات و البته نقاط مثبتی است که نشان می دهد افراد مبتلا به اختلال اوتیسم نیز می توانند افراد موفقی باشند. به این ترتیب شناخت این اختلال بسیار موثر خواهد بود.

  • اختلال اوتیسم را از طریق افراد مبتلا به این بیماری بشناسید. اغلب افراد عادی در مورد این بیماری می نویسند و بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند ویژگی های آن را بیان می کنند. این افراد ممکن است دقت کافی نداشته باشند، تصورات اشتباهی ارائه دهند یا نقطه نظرات منفی بیان کنند. بنابراین تمام ویژگی های بدی که تاکنون در مورد اوتیسم خوانده اید لزوما صحیح نیستند.

برخی محققان این بیماری را معمولا نوعی خنثی بودن توصیف می کنند. این تعریف کمک می کند تا درک و احساس بهتری نسبت به بیماری اوتیسم داشته باشید.

  • در مورد نقاط قوت مربوط به اوتیسم مطالعه کنید. اوتیسم یک بیماری پیچیده عصبی است که با نقاط مثبت زیادی همراه است. فرد مبتلا به این اختلال برخی از موارد زیر یا همه آنها را ممکن است تجربه کند:
    • علاقه شدید: این امر منجر به کسب تخصص فوق العاده در یک حرفه یا به دست آوردن موفقیت چشمگیر در آن می شود.
    • افرادی موثر و مسئولیت شناس: این افراد معمولا دارای حس بالایی از پذیرش مسئولیت اجتماعی و یا تمایل به حل مشکلات و کمک به دیگران دارند.
    • دقت: افراد مبتلا به اوتیسم اغلب تمایل به دقت و تمرکز بر روی قطعات کوچک دارند تا تصاویر بزرگ. این ویژگی باعث می شود این افراد دارای دقت بالا در جزئیات مختلف باشند.
    • هوش بصری: افراد مبتلا به اوتیسم در آزمون های بصری و غیرکلامی نمره بالاتری کسب می کنند.
    • خلوص: این افراد در پیچیدگی های اجتناعی درگیر نمی شوند و آنچه می گویند با آنچه فکر می کنند یکی است و دارای صداقت هستند.
    • خلاقیت و بینش منحصر به فرد: فرد مبتلا به اوتیسم به روش های غیرعادی و عجیب فرا می گیرد.
  • در مورد بیماران اوتیسمی موفق مطالعه کنید. بسیاری از افراد مشهور مبتلا به اوتیسم بوده اند. علاقه شدید به کار، تمرکز و بینش منحصر به فرد منجر به خلاقیت و نوآوری خواهد شد.

افرادی مانند انیشتین، توماس جفرسون، امیلی دیکنسون و موتزارت افراد مشهوری هستند که تصور می شود به اوتیسم مبتلا بوده اند.

افراد مشهور امروزی که به اوتیسم مبتلا هستند عبارتند از تیمبرتون، سوزان بویل، آدام یانگ، جری ساینفیلد و غیره.

شناخت اوتیسم2

  • علائق خود را در نظر بگیرید: علائق خاص یکی از بهترین نقاط مثبت در اوتیسم می باشد. این افراد دارای حافظه باورنکردنی در مورد علائق خود هستند و توانایی خوبی در عملی کردن آنها دارند. بسیاری از افراد غیر اوتیسمی به این ویژگی این بیماران حسادت می ورزند.
  • در مورد مدل اجتماعی ناتوانی مطالعه کنید: مدل اجتماعی ناتوانی شامل نقص در مغز یا بدن فرد نیست، بلکه زمانی ناتوانی محسوب می شود که جامعه قادر به پذیرش نوع خاصی از همکاری نباشد. به عنوان مثال افراد مبتلا به نزدیک بینی از نظر اجتماع ناتوان نیستند، این افراد با امکانات موجود (عینک و لنز)، از فرصت هایی کاملا مساوی با دیگر افراد جامعه برخوردار هستند. بدن آنها مانند دیگر افراد عمل نمی کند، اما تکنولوژی موجود این امکان را برایشان فراهم کرده است.
  1. به خود کمک کنید.
  • به یاد داشته باشید که متفاوت بودن بد نیست. اگر همه افراد شبیه به هم باشند، دنیا خسته کننده خواهد بود. ویژگی های شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می سازد و لزومی ندارد که سعی کنید خود را طبیعی جلوه دهید.
  • روش های درمانی و درمانگری مناسب برای خود پیدا کنید. یک درمانگر خوب می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشید. به علاوه می توانید روش های مقابله با این بیماری را فرا بگیرید.

روش های درمانی موجود عبارتند از درمان حسی یکپارچه سازی، گفتار درمانی، کاردرمانی، رژیم غذایی مخصوص، رفتار درمانی و ملاقات یک روانشناس برای مسائل عاطفی. به هرحال قبل از هر گونه تغییر در زندگی و رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

  • از انجام کارهای خیلی سخت خودداری کنید. رسانه ها به طور مداوم افراد را تشویق می کنند تا نهایت سعی خود را داشته باشند. گاهی افراد فراموش می کنند که بهتر است کمی هم مسائل زندگی را رها کنیم. لازم نیست همیشه 100 درصد تلاش خود را به کار گیرید، این کار منجر به فرسودگی خواهد شد. اگر مسئله ای وجود داردک که تمام انرژی شما را می گیرد یا اضطراب شدیدی به شما وارد می کند، بهتر است آن را رها کنید.
  • بر روی مهارت ها و نقاط قوت شخصیت خود تمرکز کنید. این کار به شما کمک می کند تا کمتر نگران ناتوانی های خود باشید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید. زمان خود را صرف انجام کارهایی کنید که در آنها توانایی دارید و برایتان لذت بخش هستند.

لیستی از صفات مثبت خود تهیه کنید. ویژگی های شخصیتی و مهارت ها را در این لیست قرار دهید. بهتر است این لیست را در معرض دید خود قرار دهید. به دیگران کمک کنید و تاثیر مثبت بر روی دیگران داشته باشید.

  • تمرین کنید که مراقب خود باشید. ناتوانی و عدم فعالیت ممکن است مشکل باشد و بهتر است به خوبی با خود رفتار کنید. کارهای انرژی گیر را در زندگی خود کمتر کنید و به این ترتیب می توانید تمرکز بیشتری روی خود داشته باشید.
  • اینکه خود را وادار کنید که به استاندارهای غیراوتیسمی پایبند باشید، فقط باعث بروز صدمات روحی خواهد شد.
  • به توصیه های بهداشتی و سلامتی توجه داشته باشید، از جمله استراحت کافی و رها کردن اقدامات استرس زا. حداقل 8 ساعت در روز بخوابید و میوه و سبزیجات زیاد در روز مصرف کنید و از خوردن غذاهای غیر مفید و فست فود اجتناب کنید.
  • یک مربی داشته باشید. افراد قابل اعتماد افراد خود را در نظر بگیرید: والدین، خواهر یا برادر، اقوام و مشاور و دوستان. زندگی با وجود شرایطی مانند اوتیسم ممکن است کمی گیج کننده باشد و گاهی نیاز به کمک و مشاوره ضروری باشد.
  • برای ابتلا به اوتیسم عذر خواهی نکنید. شما حق دارید که بخواهید در جمع حضور داشته باشید و کارهای مورد نیاز خود را انجام دهید. لزومی ندارد که خود را تحت فشار قرار دهید و لازم نیست حتما مشابه دیگران رفتار کنید.
  • به یاد داشته باشید که اوتیسم تنها بخشی از شماست –بخشی از یک انسان متفکر و دوست داشتنی. دیگران می توانند شما را همراه با اوتیسم دوست داشته باشند. شما کمتر از دیگران نیستید.
  • اگر نسبت به خود حس خوبی ندارید، با کسی صحبت کنید. اضطراب، افسردگی و مشکل اعتماد به نفس متاسفانه در بین افراد مبتلا به اوتیسم رایج است. در این شرایط می توانید با یک فرد قابل اعتماد صحبت کنید و احساس خود را برای وی توضیح دهید.
  • به اشتراک گذاشتن احساسات منفی و آزار دهنده خودخواهی محسوب نمی شود. در میان گذاشتن این احساسات با دیگران می تواند نگرانی آنها را کمتر کرده و گاهی نیز کمک هایی از دیگران دریافت کنید.
  1. با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  • خود را با افراد مثبت احاطه کنید. به دنبال افرادی باشید که شما را می سازند و حس بهتری به شما منتقل می کنند. سعی کنید زمان بیشتری را با آنها صرف کنید.
  • اگر با سپری کردن زمان خود با شخص خاصی دچار حس بدی نسبت به خود می شوید، بسیار مهم است که درک کنید چرا این احساس در شما بروز می کند و چرا برقراری چنین رابطه ای اهمیت دارد.
  • با افراد مبتلا به اوتیسم ارتباط برقرار کنید. می توانید با ملحق شدن به گروه های خاص این افراد یا گروه های حمایتی، ارتباط بیشتری با افراد مبتلا به اختلال اوتیسم داشته باشید. افراد اوتیسمی معمولا رفتار دوستانه ای دارند.
  • برقراری رابطه با این افراد به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و عزت نفس خود را پیدا کنید.
  • از برقراری رابطه با افراد و گروه هایی که ویژگی های شما را زیر سوال می برند اجتناب کنید. به یاد داشته باشید فرد مبتلا به اوتیسم نباید تحقیر شود یا مورد سوء استفاده قرار گیرد.
  • اگر افراد نامطلوب که باعث بروز احساس ناخوشایند در شما می شوند، د اطرافتان زیاد هستند، دو راه برایتان می ماند: یا به آنها اموزش دهید یا از برخورد با آنها اجتناب کنید.
  • دوستانی مبتلا به اوتیسم برای خود پیدا کنید. به این طریق علاوه بر اینکه از مزایای دوستی بهره مند می شوید، می توانید استراتژی های مقابله با بیماری را نیز با دوست خود به اشتراک بگذارید، به یاد داشته باشید که چنین دوستی به بهترین شکل مشکلات شما را درک می کند.

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *