اخبار جدید در مورد التهاب مغز و ارتباط آن با دیگر اختلالات

التهاب مغز
برای اولین بار، دانشمندان کشف کردند که التهاب مغز ناشی از درد مزمن عصبی می تواند در مناطقی از مغز سیگنال هایی را ایجاد کند که با علائم افسردگی و اضطراب  و خلق وخوی در ارتباط است.

 

یافته های این مطالعه که در مجله علوم اعصاب منتشر شده ومی تواند به روش های جدیدبرای درمان درد مزمن، بپردازد چرا که رایج ترین شکل از بیماری پایداربرای مردم کمتر از 60 سال در ایالات متحده ساله میشود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف خود را بر روی مغز موش و موش های صحرایی مبتلا به درد مزمن بررسی کردند.

با توجه به آکادمی آمریکایی پزشکی درد (AAPM)، درد بیشتر مردم در ایالات متحده از دیابت، بیماری قلبی و سرطان ترکیب میشود، حدود 100 میلیون آمریکایی تجربه درد مزمن را داشته اند.

 

درد مزمن نیز به شدت با شرایط دیگر مانند افسردگی، اضطراب و سوء مصرف مواد در ارتباط است و توسعه می یابد .

کاترین کاهیل، استادیار بیهوشی و مراقبتهای بعد از عمل و همکارانش کشف کردند که التهاب در مغز ناشی از درد مزمن سلول های ایمنی به سرعت رشد و افزایش و فعال میشوند.

 

سرعت که در آن سلول های ایمنی خاص رشد و فعال شد.

 

این سلول ها به عنوان میکروگلیا شناخته شده است ، تنظیم کردن سیگنال های شیمیایی در مغز که مهار آزاد شدن دوپامین و تنظیم ناحیه ای از مغز در ارتباط با پاداش و لذت ها به عهده این قسمت می باشد.
دوپامین یکی از مهم ترین انتقال دهنده های عصبی است، نه تنها در ارتباط با سیستم پاداش مغز بلکه با عملکردهای شناختی و حرکتی نیز مرتبط است. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که با اختلال در پاسخ دوپامین با روان پریشی و اسکیزوفرنی در ارتباط است.

 

 

داروهای مخدر مانند مورفین به تناوب برای تسکین درد موثر هستند اما در بیماران مبتلا به درد مزمن می توان آنها را بی اثرمیکند.

این داروها به طور معمول یک واکنش دوپامینی را تحریک میکند اما محققان دریافتند که چنین پاسخی در موش و موش صحرایی مبتلا به درد مزمن رخ داده است. رفتار پاداش انگیزه در جوندگان نیز دچار اختلال شد.
بعد از استفاده از مواد مخدر که منجر به فعال شدن میکروگلیا میشوند ، محققان دریافتند که باعث مهار دوپامین میشود .

 

 

منبع :

medicalnewstoday


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «اخبار جدید در مورد التهاب مغز و ارتباط آن با دیگر اختلالات»

  1. سلام پسری دارم که حدود یک ماه پیش با علایم یکباره ایی مثل:تب ،سردرد،وتشنج خفیف بی اختیاری ادرار،زل زدن به یک نقطه خاص و تهوع در بیمارستان بستری شد و بلافاصله تحت درمان اسیکلویرقرار گرفت به مدت یک هفته ،در طول این مدت ؛آزمایشهایی مثل گرفتن مایع مغزی نخاعی،mri وeegهم شد ونتایج:ام آر ای سالم و ای ای جی نشان از یک تشنج خفیف داشت …الان با گذشت یکمآه و تحت نظر دکتر اپی لیم و کلونازپام میگیره ،اختلالات خلقی نسبت به قبل داره ولی تشنج نداره
    سوال ؛آیا پسرم به طور کامل خوب میشه؟واگر خوب میشه چقدر مدت زمان لازمه؟
    تا کی باید اپی لیم بگیره؟
    با توجه به این که اول مهر باید کلاس اول بره در دوند تحصیلی و آموزشی اختلالی پیش نمیاد؟
    باتشکر از پاسخگوییتون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      جواب به همه سوالات شما بستگی به ماهیت اختلال زمینه ای مسبب این علائم بستگی دارد و بدون دانستن این ماهیت نمیتوان نظری داد.

  2. سلام ميشه لطفا بهترين دكتر روانشناس ترك مواد محرك رو معرفى كنيد و لطفا توضيح بديد كه كارهاى روان درمانى هم انجام ميدهد يا يك روش متداول هست.ممنون ميشم راهنمايم كنيد ،چون خيلى برام مهمه سرگردونى تو اين راه بدتر ميكنه ،متاسفانه خودتون ميدونيد محرك چه جوره كمك كنيد رهايى پيدا كنم،اميدوار هستم كه مركز شما دكتران با دانشى داشته باشه ، چندبار serchكردم، فقط مركزشما بالا اومده و توضيحات كاملى داشته.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در کلینیک آلومینا ترک اعتیاد توسط دکتر قاسم زاده (روانپزشک) و خانم آقامحمدی(روانشناس و رواندرمانگر) انجام میشود. در جلسه اول برای خانم آقامحمدی در کلینیک شریعتی یا آزادی نوبت ویزیت بگیرید و ایشان روند درمان را برای شما شرح خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *