آیا خرخر کردن زندگی زناشویی شما را تحت الشعاع قرار داده است؟

Style: "Denkou 5500K"

زوج هایی که یکی از آنها خرخر می کند، برای راحت خوابیدن در شب معمولا از یکدیگر جدا می خوابند، در نتیجه این مسئله می تواند روی زندگی زنانشویی و ازدواج آنها تاثیر بگذارد.

خرخر کردن روی سلامت جسمی و روابط ما تاثیر می گذارد:

شکایت های مربوط به خرخر کردن در بین زن و شوهرها بسیار رایج می باشد و می تواند پیامدهای قابل توجهی برای طرفین و همچنین بر روی روابط آنها، به دنبال داشته باشد. خواب برای عملکرد شناختی ما، سلامت جسمی و سلامت روان ما بسیار مهم است. اگر خواب کامل نباشد می تواند بر روی قضاوت، تصمیم گیری، یادگیری و عملکردهای شناختی ما تاثیر بگذارد. علاوه بر اینها باعث آسیب پذیری، پایین آمدن میزان صبر و تحمل، استرس و حتی افسردگی می شود. در مورد روابط، خرخر کردن معمولا باعث بروز خشم و عصبانیت در طرف مقابل شده و احساسات را کم می کند و در نتیجه روابط عاطفی و حتی جنسی آنها را خراب می کند.

خرخر کردن و شکایت روانشناسی

علیرغم آسیب های خرو پف، اما زن و شوهرها از درمان و رویارویی با این مشکل اجتناب می کنند. شکایت روانشناسی ما اینگونه است که گاهی ما در مقابل حل و فصل برخی از این شکایات احساس درماندگی می کنیم. ما احساس می کنیم که در بسیاری از موقعیت ها، بهترین کاری که انجام می دهیم کنار گذاشتن مسائل آزار دهنده یا کار بر روی آنهاست و در نتیجه موفق به تلاش درست برای مقابله با مشکل موجود و حل مستقیم آن نمی شویم. ما در مورد چگونگی تاثیر این بر زندگی و رواب ما و چگونگی تاثیر بر روی احساس ما چگونگی مقابله با این شکایت ها صحبت خواهیم کرد.

خرخر کردن مشکلی است که گاهی در آن احساس درماندگی می کنیم، زیرا همسر شخص خرخر کننده احساس می کند برای جلوگیری از خرخر کردن شریک زندگی خود هیچ کاری نمی تواند بکند. در واقع عکس العمل آنها در مقابل خرخر کردن همسرشان این است که با بازوی خود ضربه ای و به وی می زنند ولی این توقف هم فقط برای چند دقیقه ی کوتاه اتفاق می افتد و پس از آن باز دوباره خرخر کردن آغاز می شود.

مهاجرت شبانه

درماندگی ناشی از خرخر کردن در زوجین خیلی جدی و عمیق می باشد. آنها معمولا زمانی که به دنبال درمان آن هستند، موفق به بیان آن نمی شوند. به عنوان مثال من اغلب با زوج هایی برخورد داشته ام که از داشتن رابطه ی جنسی ناموفق رنج می برند ولی هرگز در مورد اینکه در اتاق های مجزا می خوابند صحبتی به میان نمی آورند، تا اینکه من مستقیما به این مسئله اشاره می کنم.

به ندرت پیش می آید که یک روج رسما تصمیم بگیرند جدا از یکدیگر بخوابند، در عوض در نیمه ی شب فردی که خرخر نمی کند بیدار شده و بالشت خود را برداشته و به اتاق دیگری می رود و در هنگام صبح بیدار شده و تخت خود بازمی گردد. به هرحال در طول زمان مهاجرت شبانه ی فرد جدی تر شده و تبدیل به یک قانون می شود تا اینکه به عنوان یک راه حل دائمی در نظر گرفته می شود.

رسیدگی به شکایت های مربوط به خر و پف در زوج ها

بنابراین رن و شوهر برای جلوگیری از صدمه زدن به زندگی و روابط خود چه می توانند بکنند؟ فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید به خاطر سپرد:

پلاگ گوش

  1. در بین زوجین، فردی که خرخر نمی کند و بیشتر تحت تاثیر خرخر کردن شریک زندگی خود است، باید این مسئله را جدی گرفته و برای برطرف کردن آن تلاش کند.
  2. فردی که خرخر می کند نیز باید با مراجعه به پزشک و کلینیک های خواب و در صورت نیاز مصرف دارو موافقت کند.
  3. فردی که خرخر نمی کند بیان واضحی از تلاش هایش برای برطرف کردن این مشکل داشته باشد.
  4. زوج هایی که بچه ندارند می توانند از پلاگ های قوی برای گوش خود استفاده کنند، این پلاگ ها جلوی صداهای بلند مانند خرخر کردن را می گیرند – اما اطمینان حاصل کنید که صدای زنگ ساعت یا هشدار آتش را می شنوید.

آیا شما یا شریک زندگی شما خرخر می کند؟ در اطرافیان شما کسی هست که چنین مشکلی داشته باشد؟ این افراد چه راه حلی به کار گرفته اند؟ تجربیات و نظریات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا

  مدیر کلینیک خواب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *