آیا تاکنون دچار اختلالات خلقی شده اید؟

نوسانات خلقی

نوسانات خلقی تغییرات ایجاد شده در خلق و خو و احساسات فرد را بیان می کند. هرکسی ممکن است دچار این نوسانات شود و در واقع این نوسانات بخشی طبیعی از زندگی انسان محسوب می شود. ما گاهی خوشحال و گاهی ناراحت هستیم. ممکن است برای مدتی خیلی احساس خوبی نسبت به اطرافیان و زندگی خود داشته باشیم و بالعکس مدتی هیچ احساس خوبی نداشته باشیم. نوسانات خلقی کوتاه بخشی از زندگی همه افراد محسوب می شوند.

به هرحال نوسانات خلقی برخی افراد بسیار شدیدتر و جدی تر می باشد طوری که می تواند بر روی عملکردهای روزانه و زندگی فرد تاثیر بگذارد. اختلال بایپولار یا دو قطبی بهترین نمونه از نوسانات خلقی محسوب می شود – از جنون به افسردگی. در این مواقع فرد دچار دوگانگی در رفتار می شود، ناراحت یا عصبانی، خوشحال یا در خود فرو رفته و غیره.

در رابطه با نوسانات خلقی چه کاری می توان انجام داد؟

نوسانات خلقی 1

افرادی که دچار نوسانات خلقی شده اند که برای چند هفته نیز به طول انجامیده و به طور جدی روی روابط آنها تاثیر گذار می باشد، بهتر است در رابطه با مشکل خود به دنبال کمک های تخصصی تر باشند. یک متخصص به درستی می تواند مشکل را تشخیص داده و برای برطرف کردن آن روش های درمانی ارائه دهد.

بروز نوسانات خلقی تقصیر خود فرد نیست، به علاوه همیشه این مشکل به خودی خود برطرف نمی شود. به مرور زمان معمولا این مشکل وخیم تر می شود. نوسانات خلقی حتی گاهی ممکن است آنقدر شدید باشد که فرد نتواند در کلاس یا محل کار شرکت کند یا در جمع دوستان خود حضور یابد. کنار زدن فردی که دچار اینگونه نوسانات شده نه تنها کمکی به وی نمی کند، بلکه مشکل را نیز بدتر می سازد. بهتر است به درستی به اینگونه افراد کمک شود.

نوسانات خلقی خفیف تر

نوساناتی که مربوط به اختلالات خاصی نبوده و زیاد هم جدی نیستند، یک بخش طبیعی از زندگی یا شخصیت فرد محسوب می شوند و به خودی خود برطرف می شوند. گرچه نوسانات خلقی به طور علمی ارتباطی به تغذیه یا دارو ندارد، اما در این مورد مثالی که وجود دارد فردی است که مقدار زیادی قند مصرف می کرده و ناگهان مصرف آن را کاهش می دهد.

بهترین روشی فرد می تواند شروع نوسانات خلقی را در خود تشخیص دهد، زمانی است که متوجه می شود رفتار و احساسات وی نسبت به گذشته خیلی دچار تغییر شده باشد و می تواند این تغییر را در تغذیه، نوشیدنی ها و یا فعالیت های خود ردیابی کند. بررسی این موارد می تواند به فرد در تشخیص علت این نوسانات کمک کرده و به فرد در پیشگیری از آنها کمک کند.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا تاکنون دچار اختلالات خلقی شده اید؟»

  1. سلام من بعد از زایمانم که الان ۱۱ماه گذشته دچار اضطراب و استرس و تا حدودی غمگینی شدم البته قبلا هم این مشکلات رو داشتم مثلا به شدت از تنهایی هراس دارم که این موردرو در بارداری هم داشتم اما بعد از زایمانم مدت استرس و غم و بیحالیم طول میکشه قبلا راحت تر از عهدش بر می آمدم البته الان نسبت به اوایل زایمان خیلی بهتر شدم ناگفته نماند صبحها دچار استرس سدیدم چون تنها میمانم و الن دو ماهه نصف زاناکس میخورم که خیلی حالم و خوب میکنه گاهی روزها با زاناکس هم حالم بده چکار کنم؟(شیر هم میدم و این علائم نزدیک پریودم خیلی شدید هست)

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام در صورت تمایل به روش دارویی برای خانم دکتر بنی هاشمی و یا تمایل به روش غیر دارویی برای جناب خزاعی در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *