آیا اعتیاد یک اختلال مغزی است یا …؟

 

به گفته دانشمندان دانشگاه کمبریج، اختلالات در بخش هایی از مغز ممکن است باعث اعتیاد در افراد شود ، این دانشمندان مغز ۵۰فرد معتاد را با خواهران و برادران غیر معتادشان، مقایسه کرده و متوجه شده اند که در مغز هر دو گروه اختلالات یکسانی وجود دارد.اما به گفته دانشمندان، این اختلالات ضروری تا ژنتیکی نیست و ممکن است به علت رشد در محیطی مشابه بوجود آمده باشد.

 

اعتیاد

 

این گزارش در مجله “ساینس ژورنال” به چاپ رسیده و در آن آمده است که اعتیاد “نوعی اختلال در مغز است، “دانشمندان امیدوارند نتایج بدست آمده از مغز خواهران و برادرانی که اعتیاد ندارند به معتادان کمک کند تسلط به نفس بیشتری پیدا کنند.کارن ارسچه، محقق ارشد این پژوهش می گوید: “سالهاست که همه فکر می کنند هر کس از مواد مخدر استفاده کند، معتاد می شود.”خانم ارسچه معتقد است، “استفاده از مواد مخدر اختیاری نیست و نوعی بیماری است که باید آن را تشخیص داد.

 

“به گفته خانم ارسچه ” خواهران و برادرانی که اعتیاد ندارند به ما می گویند که چگونه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و چگونه در زندگی روزمره، تلاش می کنند تا خود را کنترل کنند.

“پژوهشها در گذشته نشان داده است که در مغز معتادان اختلالاتی دیده می شود ، اما دانشمندان هرگز مطمئن نبودند که آیا مواد مخدر این تغییرات را بوجود آورده یا این تغییرات قبل از استفاده از مواد مخدر در مغز افراد وجود داشته است.

 

پال کیدول، مشاور روانی در دانشگاه کاردیف می گوید: “اعتیاد مانند بیشتر اختلالات روانی محصول تربیت و طبیعت است . باید مردم را مدتی دنبال کنیم تا طبیعی و تربیتی بودن اعتیاد را ارزیابی کنیم”.

دانشمندان معتقدند همه این یافته ها می تواند راههای جدیدی را برای درمان اعتیاد باز کند.به گفته دیوید برنفورد، رئیس بخش داروسازی موسسه “دربشایر منتال هلت تراست”، این تحقیق نشان می دهد که اعتیاد تغییرات محسوسی را در ساختار مغز و فعالیت آن بوجود نمی آورد اما ممکن است تکنیکهای درمانی جدیدی برای اعتیاد پیدا شود.

 

منبع:

monitor on psychology

 

درمان دارویی و غیر دارویی اعتیاد بدون بستری زیر نظر متخصصان ترک در کلینیک  تخصصی آلومینا

 

سحر اعلایی

سحر اعلایی، کارشناس ارشد مشاوره و روان تحلیلگر


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «آیا اعتیاد یک اختلال مغزی است یا …؟»

  1. امیر حمزه حیدریان

    _باسلام سایت عالی وکامل با مطالب عالی دارین ممنون.اما در مورد درمان اعتیاد خیلی خوب بود ولی درمان قطعی اعتیاد فقط انجمن naو قدمهای دوازده گانه اس.فقط قدم های دوازده گانه در دراز مدت و تمام شرایط فرد رو پاک نگه مدیران.اینا رو گفتم چون خودم اعتیاد داشتم و الان چند ساله پاکم.باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *