آشنایی بیشتر با سندرم تورت

سندرم تورت

یک اختلال عصبی  که با حرکات تکراری و غالبی ، غیر ارادی و کلیشه ای همراه با صدا که تیک نامیده میشود است.

این اختلال اولین بار اولین بار توسط دکتر ژیل تورت متخصص مغز و اعصاب در فرانسه در سال 1885  توصیف شد.

اولین نشانه ها در سنین کودکی  و به طور میانگین در سنین 3 تا 9 سال و در برخی افراد با قومیت خاص روی میدهد و در مردان 3 تا 4 برابر نسبت به زنان بیشتر رخ میدهد واز هر 100 نفر ،یک نفر به این اختلال دچار میشوند.

این اختلال در بدترین حالت در سنین نوجوانی به وجود می آید که البته با رشد آنها  در اواخر نوجوانی و در اوایل بزرگسالی تا حدودی علائم بهبود می یابند.

سندرم تورت با ترکیبی از تیک های حرکتی و کلامی پیچیده شناخته می شود.تیک ها در مبتلایان به توره ابتدا ممکن است فقط بصورت تیک های ساده مثل بالاانداختن شانه ها،حرکات چشمها و دهان باشند ولی در نهایت ترکیبی از تیک های پیچیده کلامی و حرکتی ،غالب می شود. به عنوان  مثال ممکن است فرد مبتلا به این سندرم بصورت بی اختیار ناسزا گویی کند و منجر به ایجاد لطمه های بزرگ اجتماعی برای خودش و اطرافیانش شود.

سندرم تورت در بسیاری موارد با انواع دیگر اختلالات شامل: عدم توجه، بیش فعالی و تکانشگری (بیش فعالی با کمبود توجه اختلال ADHD) ، اختلال در خواندن، نوشتن، و محاسبه ، و نشانه های وسواس مانند افکار مزاحم ،نگرانی دائمی و رفتارهای تکراری همراهی دارد.

علت

علت این تیک ناشناخته است ولی تحقیقات نشان داده است که در این نوع تیک ،ناحیه ای در قسمت فرونتال مغزی و قشر مغز درگیر است واختلال در انتقال دهنده های شیمیایی از جمله : سروتونین،دوپامین،نوراپی نفرین می تواند بر روی این اختلال تاثیر گذار بگذارد.

منبع:

http://www.ninds.nih.gov/disorders/tourette/detail_tourette.htm#220453231


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)