آشنایی با امواج مغزی

%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d8%ba%d8%b2%db%8c

اعتقاد بر این است که تتا حالتی از مغز است که می تواند هر چیزی را ایجاد کرده و بلافاصله هر چیزی را تغییر دهد.

تعریف حالت تتا

پنج فرکانس اصلی در امواج مغز وجود دارد: بتا، آلفا، تتا، دلتا و گاما. این امواج مغزی در حال حرکت مداوم هستند، مغز امواج سازگاری با تمام فرکانس ها تولید می کند.

هر آنچه می گویید یا انجام می دهید با فرکانس امواج مغز تنظیم می شود. به عنوان مثال در زمان صحبت کردن با دیگران مغز ما در حالت بتا می باشد.

امواج بتا دارای فرکانس 14 تا 28 سیکل در ثانیه می باشد. در حالت بتا شما فعال و هوشیار هستید. در حالت آلفا، امواج مغزی با فرکانس بین 4 تا 14 سیکل در ثانیه حرکت می کنند. فرکانس آلفا یک حالت آرامش عمیق و مراقبه ذهنی می باشد. آلفا پلی بین بتا و تتا می باشد.

امواج آلفا خیال پردازی های روزانه و حالت های فانتزی را مدیریت می کنند و نشان دهنده وضعیت آرام و انزوای آگاهانه در فرد می باشند. افرادی که دچار مشکل در این امواج هستند در به خاطر آوردن مسائل دچار مشکل می شوند. به عنوان مثال از رویاهای خاص و مراقبه های عمیقی که تجربه کرده اید آگاه هستید اما جزئیات آنها را به خاطر نمی آورید. این مسئله نشان می دهد که فرکانس آلفا به طور کافی در مغز شما تولید نمی شود. هیچ پل ارتباطی بین ذهن ناخودآگاه و خودآگاه شما وجود ندارد.

حالت تتا یک وضعیت آرامش خیلی عمیق است. این حالت در هیپنوتیزم و در زمان REM در خواب رخ می دهد. امواج مغز به فرکانس 4 تا 7 سیکل در ثانیه کاهش پیدا می کنند. به همین دلیل افرادی که به طور متوالی و ساعت ها به مراقبه می پردازند تا به این حالت برسند و بتواند به آرامش کامل و مطلق دسترسی داشته باشند.

امواج تتا در مغز ناخودآگاه در نظر گرفته می شوند. این امواج بخشی از مغز را مدیریت می کنند که بین خودآگاهی و ناخودآگاهی قرار می گیرد و خاطرات و احساسات را حفظ می کند. به علاوه به باورها و رفتار شما مسیر می دهند. امواج تتا همیشه خلاق هستند و با معنویت و الهام در ارتیاط می باشند.

اعتقاد بر این است که در این حالت ذهن در سطوح پایین تری از خودآگاهی خود قرار دارد. تتا اولین مرحله در خواب است که رویا می بینیم. برای درک این فرکانس در یک حالت ساده و جامع، فرض کنید در بالای یک کوه ایستاده اید و کاملا توسط آنچه در اطراف شماست جذب شده اید و می دانید که خدا وجود دارد و در آن لحظه خدا در آنجاست. در این وضعیت شما در حالت تتا هستید.

حالت تتا یک حالت خیلی قوی است و مشابه حالتی است که برای کودکان در هنگام انجام بازی های کامپیوتری رخ می دهد. مثال دیگری برای وضعیت تتا افرادی هستند که روی زغال داغ راه می روند و نمی سوزند.

دلتا زمانی است که شما در خواب عمیق هستید. در حالت دلتا امواج مغز دارای یک فرکانس آهسته هستند، فرکانسی بین 0 تا 4 سیکل در هر ثانیه. زمانی که تلفن زنگ می زند و شما تقریبا می دانید چه کسی در حال تماس است از این امواج استفاده می کنید.

حوزه امواج مغزی حالتی است که در آن ما در حال یادگیری و پردازش اطلاعات هستیم. حوزه امواج انتشار بتا اندورفین را تحریک می کند.

در فعالیت های بالای مغز امواج گاما ظاهر می شوند که در این حالت درک و آگاهی نقش مهمی دارند. ویانا معتقد است زمانی که مغز شما در حالت گاما – تتا است در حالتی مطلوب برای درمان فوری می باشید. در معجزه بهبود فوری مغز می تواند از 4 تا 500 سیکل در هر ثانیه فعالیت داشته باشد. در حالت بیهوشی فرد محدوده این امواج ناپدید می شود.

دانشمندان کشف کرده اند که فرکانس های خاصی از امواج مغز (به .یژه آلفا و تتا) دارای ویژگی هایی هستند، از جمله:

  • از بین بردن اضطراب و کاهش قابل توجه اضطراب در افراد مستعد به اضطراب
  • آرامش عمیق جسمی و وضوح ذهنی فرد
  • افزایش توانایی تکلم و بهبود عملکرد IQ
  • همگام سازی بهتر دو نیمکره مغز
  • به خاطر آوردن تصاویز ذهنی زنده و همزمان تفکر خلاق
  • کاهش درد، افزایش میزان شادی و تحریک انتشار اندورفین

منبع:

http://www.thetahealing.com/about-thetahealing/thetahealing-theta-state.html

نگارنده: سمیه محمدی

افزایش عملکرد ذهنی با روش نوروفیدبک در کلیه شعبات آلومینا

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با امواج مغزی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *