آخرین اطلاعات در مورد افسردگی

%d8%ad%d9%82%d8%a7%db%8c%d9%82%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c

حقایقی در مورد افسردگی

  • افسردگی یک اختلال روحی رایج می باشد. یک آمار جهانی نشان می دهد که 350 میلیون نفر در سنین مخاتلف از افسردگی رنج می برند.
  • افسردگی یکی از مهم ترین علل ناتوانی در جهان است و یکی از عوامل عمده بیماری های مختلف محسوب می شود.
  • خانم ها بیشتر از آقایان تحت تاثیر افسردگی قرار می گیرند.
  • در بدترین حالت افسردگی منجر به خودکشی می شود.
  • روش های درمانی موثری برای افسردگی وجود دارد.

افسردگی با نوسانات خلقی معمول و واکنش های عاطفی به مشکلات روزانه فرق دارد. اگر افسردگی طولانی شود و به طور شدید یا متوسط بروز می کند، تبدیل به یک بیماری جدی می شود. این بیماری باعث می شود فرد مبتلا به شدت رنج ببرد و عملکرد ضعیفی در محل کار، مدرسه و با دوستان و اقوام داشته باشد. در بدترین حالت افسردگی منجر به خودکشی فرد می شود. بیش از 800 هزار نفر در سال به دلیل خودکشی از دنیا می روند. خودکشی دومین عامل مرگ و میر در سن بین 15 تا 29 سالگی می باشد.

گرچه روش های درمانی موثری برای افسردگی وجود دارد اما کمتر از نیمی از افراد مبتلا در جهان (در بسیاری از کشورها کمتر از 10 درصد) به طور موثر درمان می شوند. موانع مربوط به دریافت درمان موثر عبارتند از نبود منابع، نبود درمانگر آموزش دیده و دیدگاه اجتماعی نسبت به اختلالات روانی. مانع دیگر برای درمان ارزیابی نادرست می باشد. در کشورهای مختلف با سطوح درآمد متغیر افسردگی اغلب به درستی تشخیص داده نمی شود و افرادی که به افسردگی مبتلا نیستند هم ممکن است به عنوان فرد افسرده تشخیص داده شوند و داروهای ضدافسردگی برای آنها تجویز شود.

میزان افسردگی و دیگر مشکلات روحی به طور جهانی در حال افزایش است. مجمع بهداشت جهانی در سال 2013 خواستار یک پاسخ هماهنگ و جامع به اختلالات روانی در سطح کشورها شده است.

انواع افسردگی و علائم آن

بسته به تعداد و شدت علائم، افسردگی ممکن است خفیف، متوسط و شدید باشد. تمایز مهم دیگری که در مورد افسردگی انجام می شود در بین افرادی است که سابقه ابتلا به جنون داشته اند و یا افرادی که سابقه چنین مشکلی نداشته اند. هر دو نوع افسردگی ممکن است ممکن است به شکل مزمن درآمده و اگر درمان نشوند مدت های طولانی فرد را دچار مشکل سازند.

  • اختلال افسردگی عود کننده: این اختلال شامل دوره های افسردگی تکرار شونده است. در طول این دوره ها شخص دچار خلق و خوی افسرده می شود، علائق خود را از دست می دهد و دچار کمبود انرژی و کاهش فعالیت های جسمی می شود. بسیاری از مبتلایان به افسردگی دچار علائم اضطراب، اختلال خواب و کم شدن اشتها نیز می شوند و احساس گناه، بی ارزشی، ضعف در تمرکز و حتی علائم پزشکی غیر قابل توضیح نیز در آنها مشاهده می شود.

فرد مبتلا به افسردگی خفیف در ادامه کارهای عادی و فعالیت های اجتماعی دچار مشکل می شود و کارهای خود را نمی تواند به طور کامل به انجام برساند. در زمان بروز یک افسردگی شدید فرد قادر است برخی کارهای اجتماعی و فعالیت های خانگی را به طور خیلی محدود انجام دهد.

  • اختلال دو قطبی: این نوع افسردگی معمولا شامل دوره های جنون و افسردگی می شود که این دوره ها با حالت طبیعی فرد از هم مجزا می شوند. حملات جنون به این شکل بروز می کند که فرد دارای خلق و خوی تحریک پذیر و بیش از حد فعال می شود، در فن بیان دچار مشکل می شود، عزت نفس وی کاهش می یابد و دچار مشکل بی خوابی می شود.

عوامل موثر بر پیشگیری

افسردگی ناشی از تعامل پیچیده عوامل اجتماعی، روانی و بیولوژیکی است. افرادی که در زندگی دچار سوانح و رویدادهای سخت شده اند (مانند بیکاری، از دست دادن عزیزان و آسیب های روانی) بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند. افسردگی به نوبه خود منجر به اضطراب، اختلال در عملکرد و بدتر شدن وضعیت زدندگی فرد افسرده می شود.

نوعی رابطه متقابل بین افسردگی و سلامت جسمی وجود دارد. به عنوان مثال بیماری های قلبی و عروقی ممکن است به افسردگی منجر شود و بالعکس.

برخی برنامه های پیشگیری به کاهش میزان افسردگی کمک می کنند. برخی دیدگاه های موثر برای کاهش افسردگی عبارتند از: آموزش الگوهای فکری مثبت در کودکان و نوجوانان. آموزش والدینی که کودکان آنها دارای مشکلات رفتاری هستند، می تواند به کاهش علائم افسردگی در این کودکان کمک کند و نتایج بهتری در پی خواهد داشت. برنامه های ورزشی برای افراد مسن نیز در پیشگیری افسردگی در این گروه سنی کمک می کند.

تشخیص و درمان افسردگی

روش های درمانی موثری برای افسردگی متوسط و شدید وجود دارد. درمانگرها درمان های روانشناختی پیشنهاد می کنند (مانند فعالسازی رفتاری، درمان شناختی رفتاری و روان درمانی بین فردی) یا داروی ضد افسردگی تجویز می کنند. متخصصان بهداشت روانی باید عوارض جانبی مربوط به داروهای ضد افسردگی و ترجیح شخص بیمار را نیز در نظر داشته باشند.

روان درمانی اجتماعی نیز برای درمان افسردگی خفیف موثر است. داروهای ضدافسردگی برای حالت متوسط یا شدید افسردگی موثر هستند، اما برای افسردگی خفیف کاربردی ندارند. این داروها برای درمان افسردگی در کودکان استفاده نمی شوند و برای نوجوانان نیز توصیه نمی شوند، در صورت نیاز برای نوجوانان باید با احتیاط مورد مصرف قرار گیرند.

منبع:

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs369/en/

نگارنده: سمیه محمدی

درمان دارویی و غیردارویی افسردگی  در مرکز سلامت روان رستا – آلومینا در کرج

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «آخرین اطلاعات در مورد افسردگی»

  1. سلام انتقال امواج مغزی از طریق امواج الکترومغناطیسی از انسانی به انسان دیگر در این روش می‌توانید تصاویر مغزی طرف مقابل را در مغز خود ببینید یا با ان ارتباط مغزی برقرار کنید و حرف بزنید یعنی شکل گیری پیونده مغزی از طریق امواج الکترومغناطیسی!ایران با امواج الکترومغناطیسی از طریق دکل‌های مخابراتی و ماهوارهای ایران امواج مغزی انسان را انتقال می‌دهداین کار برای جاسوسی و یا بهتر بگم برای برداشت اطلاعات از مغز دیگران انجام می‌دهند!ولی فقط این نیست وقتی امواج مغزی خودشان را روی مغز دیگران انتقال می‌دهند( با افزایش امواج الکترومغناطیسی در انتقال) میتوانند مغز طرف مقابل را کنترول کنند تا حدی که روح انسان در آن لحظه هیج کنترولی روی مغز ندارد هر چه گفتیم این کار جحل است جهالت است گوش ندادند این پیام را برای شما فرستادیم تا بدانید هم درد را با این امواج انتقال می‌دهند وهم بیماری را از شخص به شخص دیگر از طریق امواج مغزی انتقال می‌دهند این امواج از حد مجاز بیشتر بوده و بائث نوسان در مدار الکترونیکی می‌شود همان اتفاقی که در تداخل این امواج با هواپیما روخ داد یعنی سقوط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *