کمک به بچه ها برای داشتن شغل تابستانی

کودک

یک کار تابستانی برای کودک و نوجوان گذشته از آموزش حس مسئولیت و مدیریت پول، تجربه ی یک کار واقعی و آماده شدن برای زندگی آینده را فراهم می کند. سعی کنید با یک برنا مه ی گام به گام به کودک خود برای یافتن شغل تابستانی کمک کنید:

_ کودکان

1)  جستجو: نگاه کردن به روزنامه ها، تابلوی اعلانات عمومی در مغازه ها، صحبت با همسایه ها می تواند به شما کمک کند.

2)  تطبیق مهارت ها و علایق کودک با شرایط شغلی:

خانه تکانی، اتو کردن، مراقبت از بچه ،مراقبت از حیوان خانگی، چمن زنی،شاگرد مغازه،دستیار باغبان، پخش روزنامه و … کارهای سبکی است که کودک شما می تواند انجام دهد.

3)  گاهی شما می توانید خودتان مهارتها و علایق کودک خود را به همراه ساعت و مبلغ درخواستی بنویسید و در تابلوی اعلانات بچسبانید.

4)  با کارفرمای در مورد زمان و حقوق صحبت کنید و کودک خود را مطمئن کنید که کار خوبی است و او را تشویق کنید.

_  نوجوانان

1)  تعیین هدف: به نوجوان خود کمک کنید تا اهداف و اولویت های خود را برای شغل تابستانی تعیین کند.آیا او می خواهد در مورد یک کار  یا صنعت خاصی تجربه کسب کند؟آیا  او برای تهیه ی یک شیء خاصی یا سفر به جایی  نیاز به پول دارد؟ آیا او می خواهد فقط وقش پر شود و پولی هم بدست آورد؟

2)  با معلمان ،دوستان ، همسایگان و فامیل در مورد اینکه چه کاری می توانند به نوجوان شما پیشنهاد کنند مشورت کنید.

3)  یک رزومه ی کاری بنویسید: شاید کارجویان باور نکنند که نیاز به رزومه دارند چون شاید تجربه ی خاصی ندارند.اما داشتن یک رزومه به کارفرما نشان می دهد که نوجوان شما در حال تلاش برای پیدا کردن یک شغل خوب و اندوختن تجربه است.

4)  در مورد تدارکات برای کار فکر کنید.در مورد مسیر رفت و آمد، نحو ه ی رفت و آمد ، ناهار و …

5)  برنامه ریزی: به نوجوان خود یاد آوری کنید که برنامه ی روزانه خود را به شکلی مرتب وتایپ شده در اتاق بزند.

6)  آماده شدن برای مصاحبه: اگر با شما برای مصاحبه تماس گرفتند. به نوجوانتان کمک کنید تا در مورد آن شرکت یا موسسه تحقیق کند و او را برای مصاحبه آماده کنید. از طریق نقش بازی با او تمرین کنید و از او سوالهایی بپرسید که یک کارفرما ممکن است بپرسد.

7)  حرفه ای عمل کنید.کارفرما ها به طرز داخل شدن به موسسه، مرتب بودن لباس، برقراری ارتباط( تماس چشمی،حرکت دست ها، وضوح کلمات) و فیلم بازی کردن و اعتماد به نفس توجه می کنند.

8)  بعد از مصاحبه ،نوجوان را تشویق کنید تا نامه یا ایمیلی برای مدیر ارسال کند و از او در مورد زمانی که اختصاص داد تشکر کند و به علاقه ی خود برای داشتن اینکار تأکید کند. این کار ممکن است در گزینش او تأثیر گذار باشد.

9)  شروع به کار: قبل از این که او این موقعیت را بپذیرد باید ساعات کار،اینکه نوجوان چه مسئولیت هایی خواهد داشت  و حقوق صحبت شود. سپس شما می توانید در کنار او باشید و به او راهنمایی های لازم را بدهید. حالا به خاطر شغل جدید به او تبریک بگویید.


قسمت دوم:

مشاغل تابستانی: امورات مناسب کودکان و دانش آموزان در تابستان

راهکارها , کودکان , مدیریت استعداد , مشاغل

وقتی با دقت به سرزمین‌های پیشرفته نگاه میکنیم تا سرمشقی مناسب برای پیشرفت کشور خودمان مهیا کنیم به جمله‌ای کلیشه‌ای ولی کاربردی برخورد میکنیم که همان رمز کامیابی جوامع پیشرفته می‌باشد، جمله‌ای که برای پیدا کردنش نه باید تا اعماق دریاها سفر کرد و نه در اوج آسمانها در پشت ستاره‌ای اسرار آمیز به دنبالش گشت:

((برای ساختن یک ساختمان باید از پایه آغاز کرد))

خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج

جوانان در هر جامعه‌ای نیروی تغییر دهنده و جنبش اجتماع سوی پیشرفت هستند. مسئله‌ای که در اینجا برایمان مهم است آن است که نیروی جوان چه آموزش هایی برای پیشرفت جامعه‌اش دیده است؟

آموزش نیروی جوان از دوره کودکی آغاز میشود.

تربیت کودکان خیلی پراهمیت می‌باشد چون قسمت اعظمی از شخصیت اشخاص در دوره طفولیت شکل میگیرد.

پس پی و زیربنای ساخت اجتماع کودکان و نوجوانان میباشند و اساس ساختن مناسب یک جامعه‌ی متعالی، آموزش درست و اصولی میباشد.

فرزندانمان را در پر قو بزرگ نکنیم!

مشاغل تابستانی: کارهای مناسب کودکان و دانش آموزان در تابستان

بزرگ نمودن فرزندانمان در ناز و نعمت و دور کردن آن‌ها از حقیقت‌های تلخ زندگی و شکست و استقلال که جز جدا ناپذیر زندگی هستند نه فقط به آنها یاری نمیکند بلکه ضربه‌ی بزرگی به آتیه اجتماعی آن‌ها وارد میکند.

زیان‌های اجتماعی فرزند سالاری:

به آسانی مهیا شدن نیازهای بچه‌ها بدون پرداخت خرج (تلاش) روحیه نبرد و استقلال را در فرد از بین میبرد.

از طرفی دیگر بر حس مسئولیت پذیری فرد تاثیر میگذارد.

دادن برخی از مسئولیت‌های خانه به فرزندانمان به تربیت این قوه در آنها یاری میکند.

فرزندانی که تابحال برای کاری اداری به اداره نرفته اند در وقتیگه وادار به انجام این عمل در دوره‌ای که به اجبار باید استقلال بیابند. اعتماد بنفس لازم حتی برای پر کردن یک فیش پرداخت ساده در بانک نیستند پس اعتماد بنفس پایین از پیامد‌های این رفتار اجتماعی نا تندرست و سالم میباشد.

انسان‌های با پذیرش مسئولیتی در اجتماع بزرگ دیده میشوند به این جهت اشخاصی که کودکان خود را ترغیب به کار مناسب میکنند در حقیقت به احتیاج به دیده شدن که از نیازهای اساسی دوره بلوغ نوجوانان میباشد جواب میدهند.

شغلهای تابستانه مفید برای بچه‌ها و نوجوانان

۱ دست فروشی:

 

دست فروشی صرفا کار بچه هایی با وضعیت مالی نا مناسب نیست، هرچند که کمبود خانواده هم می‌تواند از علت‌های آن باشد ولی بعضی از نوجوانان و نونهالان برای آن که پول بیشتری به منظور خرید کردن در دست داشته باشند کار میکنند.

این کار نه فقط نا مناسب نیست بلکه سبب میشود فرد با برخورد با اشخاص مختلف تجربه‌ی خوبی از برخورد با اونها به دست بیاورد و قدرت ارتباط اجتماعی خود را بالا ببرد.

البته بایستی دقت نمود که در ساعت‌های شلوغ و پر رفت و آمد روز اینکار را انجام بدهیم تا خطر مورد سرقت قرار گرفتن را کاهش دهیم.

دو شاگردی:

یکی از سنت‌های تربیتی درست در فرهنگ ایرانیان، فرستادن بچه‌ها به فراگیری حرفه‌ای در سه ماهه تابستان میباشد.

اینکار ضمن تامین پول جیبی وی، امکان آموزش‌های واجب و ضروری برای فراگیری یک حرفه برای فرد مهیا میشد.

این شیوه بیشتر یا منتهی به به ادامه اینکار در آتیه توسط آن شخص میشد و یا چنانچه این رویداد نمی‌افتاد، فرد نسبت به کار در اجتماع خام نبود و تجربه خوبی برای پیشبرد حرفه‌ی مورد نظر خود داشت.

۳ کار خانگی:

مشاغل تابستانی: کارهای مناسب کودکان و دانش آموزان در تابستان

امورات خانگی از جمله فعالیتهای جمعی میباشند که جنبش و پویایی به خانواده میبخشند و ضمن افزایش صمیمیت در میان اشخاص، به اقتصاد خانواده کمک میکنند.

به عنوان نمونه در سه ماهه تابستان میتوان باقالا خرید و باپاک کردن آن محصولی آماده فروش با سودی مناسب تولید کرد یا میتوان به تهیه آبلیمو و آبغوره پرداخت و به همسایه‌ها عرضه کرد و یا میتوان با خرید گردو سبز و حذف کردن آن سود خوبی بدست آورد.

کارهایی از قبیل درست کردن مربا و ترشی‌های خانگی مأخذ در آمد خوبی برای خانواده و راهکاری مناسب به منظور آموزش مسئولیت‌های اجتماعی به بچه‌ها میباشد.

چهار پیک مارکت‌های محله:

مشاغل تابستانی: کارهای مناسب کودکان و دانش آموزان در تابستان

از خدمات جدیدی که مارکت‌های مواد خوراکی راه اندازی کرده اند خرید غیر حضوری میباشد یعنی فرد با تماس گرفتن به مغازه مورد نظر جنس خود را سفارش میدهد و پیک جنس را تحویل خانه مورد نظر میدهد.

با عنایت به جدایی مردم از هم با فراگیری رابطه‌های مجازی، اینکار ضمن سود وری مالی به سود وری اجتماعی فرزندانمان کمک میکند.

فردی که اینکار را انجام میدهد به خوبی با آنهایی که در محله زندگی میکنند آشنا میشود و از شناخت محیط اطراف خود نکات بسیاری را می‌آموزد.

پنج راهنمای اسکان مسافران:

مشاغل تابستانی: کارهای مناسب کودکان و دانش آموزان در تابستان

در شهرهای توریستی، یکی از امورات خوبی که میتوان انجام داد، راهنمای توریستی است.

به عنوان نمونه شما به افرادیکه خانه‌های اجاره‌ای برای مسافران دارند هماهنگ میکنید و در مسیرهای عبوری مسافران قرار میگیرید و آنهایی که احتیاج به محلی برای اسکان دارند را به خانه‌ی آنهایی که از قبل با اونها هماهنگ کرده اید میبرید و در قبال آن مبلغی از اجاره خانه به شما طبق قرار قبلی تعلق میگیرد.

جمع بندی

امورات خیلی زیادی در سه ماهه تابستان برای نوجوانان و نونهالان وجود دارد البته بایستی دقت نمود که این کار لطمه به تندرستی فیزیکی و روانی فرزندانمان وارد نکند و آن‌ها را از امکان آموزش (برای فعالیتهایی که در فصل مدرسه‌ها وجود دارد) منع نکند.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «کمک به بچه ها برای داشتن شغل تابستانی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *