بهترین متخصصین مغز و اعصاب و روانپزشکی در تهران

 

معرفی بهترین متخصصین روانپزشکی،روانشناسی و مغز و اعصاب در جایروس

 مشاوره

تیم برجسته پزشکان و درمانگران جایروس (آلومینا) از سال 1388 پیش با ترکیبی از اساتید دانشگاه و مجرب ترین کادر درمان حیطه بیماریهای مغز اعصاب و روان کار خود را آغاز نموده است.

این تیم متشکل از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، اعصاب و روان (روانپزشک)، روانشناس ، و نوروتراپیست با هدف  ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی در جهت ارتقا توانمندی ها و تسریع تشخیص و بهبود اختلالات مرتبط در حیطه روانشناسی و روانپزشکی وبا استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های درمانی (نوروفیدبک ،بیوفیدبک، شناخت درمانی،رفتار درمانی، روان درمانی شناختی،بازی درمانی،دارو درمانی،رفتار درمانی دیالکتیکی و …) در خدمت شما عزیزان است.

 

تفاوت عمده ما با عمده مراکز روانپزشکی و مغز و اعصاب، تمرکز بیشتر بر ارائه روش های غیر دارویی مبتنی بر ابزارهای جدید درمانی و استفاده از تکنولوژی برای بهبود اختلالات حیطه اعصاب و روان می باشد.

 

چرا ما؟

 

اینجا یک نسخه کلی برای تمام مراجعین وجود ندارد و برای هر کس براساس فاکتورهای متعدد تصمیم گیری می شود.مثلا ممکن است دو نفر با تشخیص افسردگی یکی تحت درمان دارویی و دیگری تحت درمان غیر دارویی قرار گیرد.

اینجا  درمان بصورت فوق تخصصی انجام می شود و هر یک از درمانگران  و پزشکان در حیطه خاصی متبحر و صاحب نظر می باشند.

جایروس در تمامی نقاط تهران و بسیاری از شهرهای ایران نمایندگی فعال دارد.

در صورت تمایل به تعیین نوبت ویزیت و کسب اطلاعات تماس، به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.


برای بیشتر مردم در اجتماع امروز هنوز تفاوت بین حیطه‌های کاری متخصصان مغز و سیستم اعصاب، جراحان مغزواعصاب و روانپزشکان و حتی روانشناسان مشخص نشده است.

در این نوشتار که بوسیله مرکز تحقیقات جایروس نگاشته شده است بر آن شدیم که شمارا در برگزیدن نوع متخصص با عنایت به مشکلتان یاری دهیم.

بطور کلی رشته‌های روانپزشکی، تخصص مغزواعصاب و جراحی مغزواعصاب همگی تخصص‌های پزشکی هستند و فارغ التحصیلان این رشته‌ها بعد از مرحله پزشکی همگانی مرحله یکی از این تخصص را گذرانده اند.


رشته روانپزشکی (تخصص اعصاب و روان) :

فارغ التحصیلان این رشته غالبا به مداوا مشکلات حیطه اعصاب و روان با شیوه‌های دارویی و غیردارویی می‌پردازند.

پزشکی که متخصص در اعصاب و روان است به عنوان متخصص اعصاب و روان نیز نامیده میشود پس از تمام شدن دانشکده پزشکی متخصصین اعصاب و روان مدت چهار سال مرحله تخصصی اعصاب و روان را می‌گذرانند و طول این مرحله در تشخیص و درمان اختلالات ساختار روانپزشکی آموزش می‌بینند.

اختلالاتی که برای آن‌ها بایست به روانپزشک مراجعه کنید:

  • افسردگی
  • اضطراب و اضطراب و نگرانی
  • بیش فعالی/کم دقتی
  • اختلالات رفتاری و شخصیتی در اطفال و افراد بزرگسال
  • وسواس
  • ترک مواد و الکل (اعتیاد)
  • اوتیسم و مشکلات رفتاری و فراگیری کودکان و نوجوانان
  • تیک و اختلالات فراگیری
  • اختلالات روابط جنسی و بعضی انواع بیماریهای خواب که بدلیل مشکلات اعصاب و روان بوجود آمده اند.

رشته مغزواعصاب (نورولوژی) :

فارغ التحصیلان این رشته به مداوا غیر جراحی بیماریهای مغز، سیستم عصبی و اعصاب و عضلات می‌پردازند و در صورت لزوم به جراحی در موارد خاص شمارا به جراح ارجاع می‌دهند.

پزشکی که متخصص در مغزواعصاب است به عنوان متخصص مغزواعصاب و ستون مهره‌ها یا نورولوژیست نیز نامیده میشود پس از تمام شدن دانشکده پزشکی متخصصان مغز و سیستم اعصاب مدت چهار سال مرحله تخصصی مغزواعصاب را می‌گذرانند و طول این مرحله در تشخیص و درمان اختلالات ساختار عصبی، از جمله بیماری‌های مغز، نخاع، اعصاب و عضلات آموزش می‌بینند.

متخصصان مغز و سیستم اعصاب قادر بانجام انجام معاینات سیستم اعصاب از اعصاب سر و گردن، بررسی قدرت عضلانی و حرکتی، بررسی اعتدال، حرکت، و بازتاب و احساس، حافظه، گفتار، زبان، و دیگر توانمندی‌های مغزی شناختی است.

اختلالاتی که برای آن‌ها بایست به متخصص مغزواعصاب (نورولوژیست) مراجعه کنید:

  • سردرد و سرگیجه و دیگر اختلالات مغزی مانند کاهش بینایی
  • فراموشی و اختلالات حافظه
  • تشنج و اختلالات سطح هوشیاری (غش کردن)
  • سوزش و مور مور دستها و پاها (نوروپاتی و بیماریهای اعصاب محیطی مانند گیلن باره)
  • درد کمر و درد پشت
  • فلج و کاستی دست‌ها و پاها
  • افت و یا آشفتگی در سطح هوشیاری
  • لرزش بدن (رعشه) یا کندی حرکات (بیماری پارکینسون و دیگر اختلالات مشابه)
  • فلج مغزی و بیماریهای تکاملی مغز
  • بیماریهای خواب

بیماریهای اساسی حیطه مغز و اعصاب: سکته مغزی، ام اس، صرع (تشنج)، فراموشی و آلزایمر، مننژیت، نوروپاتی، میوپاتی، پارکینسون،


رشته جراحی مغزواعصاب :

این تخصص متفاوت با متخصص مغزواعصاب (نورولوژیست) است و فارغ التحصیلان رشته جراحی مغز واعصاب پس از تمام شدن مرحله همگانی دانشکده پزشکی، به مدت پنج تا شش سال جراحی مغزواعصاب و درمان اختلالات نیازمند جراحی در مغز و ستون مهره‌ها را می‌آموزند.

اختلالاتی که برای آن‌ها بایست به جراح مغزواعصاب (نوروسرجن) مراجعه کنید:

  • دیسک‌های کمر و اختلالات ستون مهره‌ها نیازمند جراحی یا مشاوره جراحی
  • ترومای سر و درمان جراحی خونریزی‌های مغزی
  • تومورهای مغزی و نخاعی
  • ضایعات مغزی نیازمند به جراحی و یا شنت گذاری مانند زیادی فشار مغزی

اصولا در بیماریهایی که در حیطه جراحی نیست (مانند بیماری مولتیپل اسکلروزیس، سکته مغزی یا تشنج) نبایستی به جراح مراجعه کنید!

نورولوژیست

زمان مراجعه به متخصص مغز و اعصاب؟!

برای برخورداری از برترین مراقبت‌های پزشکی، می‌بایست اول با یک دکتر همگانی یا دکتر متخصص فامیلی مشاوره انجام دهید، و این اشخاص احتمال دارد بشما سفارش کنند که به یک متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید، ولی در وضعیتی نیز این احتمال وجود دارد که آن‌ها قادر به ارائه پاسخی رضایت بخش برای نگرانی‌های شما نداشته باشند.

بیماری‌های عصبی می‌تواند شامل: سردر‌های مزمن، صرع، سکته مغزی، اختلالات حرکتی مانند: رعشه بدن و بیماری پارکینسون، و خیلی از اختلالات و بیماریهای پرخطر دیگر باشد.

در قسمت ذیل، به ده مورد از نشانه‌های رایج ظهور بیماریهای عصبی اشاره شده است، که این موارد شامل:

  1. سردرد : سردرد چیزی ست که همگی ما دست کم برای یکبار آن را تجربه کردیم.ما می‌توانیم درد را حس کنیم که به درون سینوس‌ها نفوذ کرده و به سوی قسمت بالایی و عضلات سر، گردن، شانه‌ها رفته و در امتداد قاعده جمجمه و مغز حرکت می‌کنند.

    علت‌های بروز این درد‌های مزمن، از عفونت سینوس‌ها گرفته تا دندان درد متمایز است..

    نشانه‌های جدی‌تر این سردرد‌ها از جمله سردردهای میگرنی می‌تواند شامل وضعیت تهوع و استفراغ باشد و یا سردرد‌های مداومی که برای مدت‌ها طول می‌کشند، سردردهایی که بطور خیلی ناگهانی بروز پیدا میکنند و یا بر اثر رگ به رگ شدگی عضلات حتی وخیم‌تر نیز می‌شوند و در نهایت سردردهایی که بامداد زود بسراغ فرد می‌آید و سبب تغییر دید و سکته مغزی می‌گردد.

    در حالتی که نشانه‌های سردرد در شما به میزان مکفی جدی و سهمگین باشد، دکتر متخصص همگانی مراجعه به متخصص مغزواعصاب را سفارش میکند.

  2. درد مزمن : درد مزمن دردی ست که ماه‌ها یا حتی سال‌ها بطول می‌انجامد.این درد می‌تواند نشات گرفته از بیماری یا زیان‌های بدنی یا روحی باشد، ولی چنانچه طولانی‌تر از میزان رایج به درازا بکشد، می‌تواند نمایانگر وجود مشکلی دیگر در بدن باشد.

    زمانیکه این درد چیزی باشد که درمانگر و دکتر متخصص همگانی قادر به دفع آن نباشد و در صورت بهمراه داشتن علائم بیماری دیگری چون کاستی بدن، بیحسی قسمتهای بدن یا مشکل کنترل مثانه و روده، مراجعه به متخصص مغزواعصاب ضرورت پیدا میکند.

  3. سرگیجه : حالت سرگیجه می‌تواند به شکل‌های گوناگونی بروز پیدا کند.متخصصان مغزواعصاب قادر به مداوا سرگیجه‌ای هستند که بر اثر فقدان ثبات یا نگریستن به پایین از یک ارتفاع بلند ایجاد میشود.

    حالت سرچرخی این حس را به شما می‌دهد که محیط اطراف به دور سر شما می‌چرخد و حرکت میکند.

    فقدان ثبات همان فقدان توانایی یا دشواری در حفظ نقطه اعتدال، توازن فکری یا بدنی ست.

    دکتر متخصص همگانی در تشخیص اینکه حالت سرگیجه در شما تا چه مقدار وخیم است، یاری می‌کند.

  4. سوز و یا کرختی بدن : این حالت به علت‌های گوناگونی بروز پیدا میکند، به عنوان نمونه طرز نشستن به شیوه‌ای که جریان خون متوقف میشود یا برای زمانی غذای مناسب نداشتن و خوراک نخوردنبا این حال، درصورتیکه این سوز و بیحسی استمرار پیدا کند، یا بطور خیلی ناگهانی بروز بیابد و ولو در یک طرف بدن بوجود بیاید، زمان آن رسیده است که به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید.

    همه این نشانه‌های میتواند نشانه بروز غیرمنتظره سکته مغزی باشد.

    در حالیکه دکتر متخصص مراقبت‌های نخستین بشما در ارزیابی شدت نشانه‌های بیماری میکند، در حالت بروز سکته مغزی سریعا کمک پزشکی بگیرید.

  5. کاستی بدن : احساس ضعفی که بخاطر آن می‌بایست به دکتر مراجعه نمائید، چیزی بیشتر از ملال و خستگی مفرط یا درد عضلات بعد از انجام پیاده روی‌های طولانی یا بلند کردن اجسام سنگین است.کاستی عضلات بگونه‌ای ست که شما به صرف انرژی زیادتری نیاز دارید تا اعضای جسم را به حرکت وادارید و همین خود دلیلی ست برای رجوع به دکتر متخصص.

    کاستی بدن میتواند علت‌های دیگری نیز چون بیماری ساختار عصبی و بدنبال آن سکته مغزی داشته باشد.

  6. مشکلات حرکتی : مشکلات حرکتی مانند: دشواری در راه رفتن، دست و پا چلفتی بودن، وول و لرزش غیر معمولی قسمتهای بدن و غیرهکه همه این موارد توانایی دارند دلیلی بر وجود مشکل جدی در ساختار عصبی باشند.

    در صورت ایجاد آشفتگی در فعالیت‌های هر روزه، بهترست که از یک متخصص مغزواعصاب کمک بگیرید، گرچه می‌بایست این نکته را در نگاه داشت که بعضی از این دشواریها و نشانه‌های مانند لرزش و وول بدن می‌تواند نشات گرفته از اثرات جنبی استفاده از دارو یا حالت اضطراب در فرد باشد.

    ولی باز هم در صورت مختل کردن فعالیت‌های هر روزه، مراجعه به متخصص واجب و ضروری و لازم ست.

  7. تشنج : بروز حملات بیماری یا تشنج میتواند بسیار نامحسوس باشد و یا با شدت اتفاق بیوفتد.نشانه‌های تشنج می‌تواند طیف وسیعی را از، فقدان هوشیاری گرفته تا تکان‌های غیرمنتظره دست و پا، اختلالات تنفسی، سردرگمی و .. را در بر گیرد.

    گرچه بعضی از این حملات به دلیل قند موجود در خون پایین یا ترک مواد اعتیادآور رخ میدهد، برای حملاتی که بطور خیلی ناگهانی و بدون علت‌های خاصی به وقوع می‌پیوندند، می‌بایست سریعا به دکتر متخصص مراجعه نمود.

    دکتر متخصص همگانی تنها بشما در ارزیابی شدت و وخامت حمله کمک میکند و تشخیص می‌دهد که آیا مراجعه به متخصص مغزواعصاب ضرورت دارد یا نه.

  8. مشکلات بینایی : دشواری در دید می‌تواند به دلیل کهنسالی یا وجود دشواری و مشکلی در ساختار عصبی بوجود آید.چنانچه دشواری در دید به صورت غیرمنتظره و برای هر دو چشم اتفاق بیوفتد، بایست به چشم دکتر بروید.

    چشم دکتر یا پزشم همگانی مشخص میکنند که آیا مراجعه به متخصص مغزواعصاب ضرورت دارد یا نه.

  9. اختلال حواس : آشفتگی در صحبت کردن، تغییر شخصیت، اختلال حافظه و غیره از نشانه‌های بروز اختلالات در ساختار عصبی، مغز و نخاع هستند.بعضی از این علائم بیماری میتوانند به دلیل عدم توانایی در فراگیری یا بیماریهایی چون آلزایمر بوجود آیند.

    براساس نشانه‌های بیماری و شدت آن‌ها، دکتر متخصص تشخیص می‌دهد که مراجعه به متخصص مغزواعصاب ضرورت دارد یا نه.

  10. بی نظمی در الگوی خواب : در حالیکه ما می‌دانیم از علت‌های آشکار بر هم خوردن ساعات خواب، دیر به خواب رفتن، برخورداری از شرایطی چون آپنه خواب و حالت اضطراب و کابوس‌های شبانه است، بعضی از این بی نظمی‌ها در الگوی خواب بدلیل اختلالات عصبی ست.نمونه‌ای از آن، میل شدید و غیرمنتظره به خواب است که یک اختلال مزمن و ژنتیکی ست و بدون دلیل خاصی رخ می‌دهد و ساختار مرکزی اعصاب را تحت اثر قرار میدهد.

افزایش میدهند. نشانه‌های احتمال دارد که پدید آمده از اختلالات عصبی نباشند.

دکتر متخصص همگانی و دکتر متخصص مراقبت‌های نخستین تنها فردی ست که بشما در تصمیم گیری و ضرورت رجوع به متخصص مغزواعصاب یاری می‌کند.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین متخصصین مغز و اعصاب و روانپزشکی در تهران»

  1. سلام ، تلفنی وقت ویزیت حضوری برای سه شنبه گذشته ، از خانم دکتر طباطبایی وقت گرفته بودم قراربود تلفنی تایید بشه که تماس نگرفتند با اینکه به خانم منشی عرض شد که مورد تقریبا اورژانسی هستم.

  2. باسلام خسته نباشید
    بیمار خانم ۳۲ ساله هستن یک ونیم سال پیش بخاطر یک اخطلاف خانوادگی بیمار شده..
    سردرد شدید
    سرگیجه
    حالت بیهوشی به مدت ۵دقیقه
    گز گز دست وپا وسستی بدن وسردی دست و پا
    اوفت وبالا رفتن فشار هم دارد..
    تبریز بردیم دکتر روانپزشک یک سال خوب شده بود
    تقریبا ۱۰روزی میشه که این بیماریشون عود کرده
    نظر جنابعالی دراین مورد چیه..
    حضوری خدمت برسیم یا مجازی معاینه بشه..
    (ما اهل اردبیل هستیم)
    ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.

  3. باسلام من برادرم دربچگی تشنج کرده وبعدبه دکترمراجعه کرده وخوب شده ودیگرتشنج نمیکندالان ۲۲سالش شده ولی متاسفانه عقب ماندگی ذهنی شده ودارو هم مصرف میکندبیشتروقتا بهونه های الکی میگیردوعصبی میشود ماهارو یامادرمو کتک میزند یابه یک سری وسایل وسواس پیدامیکند که میخواد یک وسیله ای رودرست کند نمیتونه یادرست میکند دوباره خراب میکندویاحرفی رو میزند میگویدمن این حرفو نمیگم دیگه- ویابعددعواکردنش عذرخواهی میکند خیلی دکتر بردیم ولی نتیجه نگرفتیم لطفا ماروراهنمایی کنید واگریک دکتر خوب سراغ دارید بهمون اطلاع دهید.باتشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است توسط روانپزشک بررسی و ارزیابی بالینی صورت گیرد. از طریق صفحه (تماس و نوبت ویزیت) با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  4. باسلام
    پسر اینجانب 13 سال دارد وبصورت حرفه ای شنا می کند. وذارای مقام در منطقه است چند ماهی است در خواب شانه یا ذست وپایش را تکان می دهد . لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر رنجبر در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید تا بررسی کامل انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *