درمان افسردگی با ورزش و فعالیت جسمانی

ورزش در درمان افسردگی

ورزش درمان افسردگی

پزشکان می گویند که فعالیت جسمی باید بخشی از درمان افسردگی باشد (منبع).

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ورزش ممکن است یکی از بهترین درمان برای افسردگی خفیف تا متوسط ​​باشد ،شواهد مبتنی بر ارتباط ورزش با افسردگی و تاثیر گذاری آن در مغز وجود دارد که در دانشگاه پزشکی هاروارد انجام شده است.

در یک مطالعه ای که در سال 2005 توسط محققان در دانشگاه مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس انجام شد،حتی فقط 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط به مدت پنج روز در هفته ، علائم افسردگی را بطور قابل توجهی کاهش می دهد .

تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی منظم می تواند هم در پیشگیری و هم در درمان افسردگی مؤثر باشد، کمبود انرژی و روحیه پایین ممکن است به این معنی باشد که شما به سختی از خواب برخاسته و حتی بیدار می شوید. ورزش را آهسته شروع کنید تا به مرور انرژی تان بیشتر شود (منبع). در ورزش همیشه کاچی بهتر از هیچی است.

اگرچه ورزش یک درمان موثر برای افسردگی است ،اما به این معنا نیست که همه بیماران به دارو و یا مشاوره نیاز ندارند.

همانطور که شما می توانید در منزل خودتان غذا های بهتر و سالم تر تهیه کنید و بخورید، شما می‌توانید خارج از باشگاه بهتر ورزش کنید و برای بالا بردن سطح سروتونین به چیزی جز بدن خودتان نیاز ندارید حتی برای انجام بدنسازی هم وزن بدن خودتان کفایت میکند.

برای ورزش شما نیازی به وزنه و نیازی به دستگاههای چندین میلیونی ندارید.

اینترنت پر از ورزش هایی است که با استفاده از وزن بدن قابل انجام است و البته بیشتر ورزش ها همینطور است. حتی فقط بالا پایین پریدن در سر جای خودتان می تواند باعث افزایش سطح سروتونین به میزان قابل توجهی شود، البته در صورتی که این کار را به صورت منظم و روزانه انجام دهید. انجام دادن منظم این کار بسیار مهمتر از تعداد پرش ها و نوع بالا و پایین پریدن است.حتی وقتی من در مورد پیاده روی با بیماران هم صحبت می کنم همه در مورد شرایط بد محله اطرافشان صحبت می کنند و ذکر می کنند که امکان پیاده روی در اطراف خانه شان وجود ندارد! لطفاً نگاهتان به مقوله ورزش را تغییر دهید، پیاده روی می تواند در اتاق خواب شما انجام شود.

برای پیاده روی کردن نیاز به زندگی کردن در جنگل ندارید فقط کافیست که راه بروید حتی در اتاق خواب یا حتی در راه پله ساختمان. هیچ وقت به برنامه ورزشی تان به عنوان صفر و صد نگاه نکنید، اینکه تصور کنید در روزهایی که باشگاه می روید ورزش می کنید و در سایر روزها ورزش نمی کنید ذهنیت اشتباهی است.

اتفاقاً ورزشی موثرتر است که همیشه در زندگی شما جاری باشد یعنی جزوی از وجود شما باشد، یعنی شما تا حد ممکن از آسانسور استفاده نکنید، تا حد ممکن و هر زمان که فرصت داشتید راه بروید هرجا و در هر زمانی که می توانید به جای نشستن، راه رفتن را انتخاب کنید،دومی را انتخاب کنید.

مهم این است که شما همیشه در حال حرکت باشید. حتی وقتی نشسته اید سعی کنید با بالاتنه و پایین تنه تان حرکت کنید و ورزش کنید و تا وقتی این حرکت کردن جزو عادات دائمی شما نشده، سعی کنید این فصل را مرور کنید یا نکات مهم را پرینت بگیرید و جلوی چشمتان در اتاق خوابتان بگذارید. ورزش یعنی حرکت مداوم و در همه جهات یعنی همه مفاصل بدن شما باید در همه جهات ای که می توانند حرکت کنند در طی روز حرکت کنند.

ورزشی که شما در حین بازی کردن، دویدن و بالا و پایین پریدن انجام می دهید بسیار مفید تر از ورزش است که در باشگاه انجام خواهید داد. ورزش های انجام شده با دستگاههای ورزشی به دلیل اینکه تکراری هستند و در زاویه خاصی انجام می شوند و روی گروه عضلانی خاصی فشار وارد می‌کند، طبیعی نیستند و به اندازه ورزش هایی که به صورت عادی و طبیعی و بدون دستگاه انجام می‌شوند، موثر و مفید نیستند.

پس نه تنها باشگاه برای ورزش کردن نیاز نیست بلکه برعکس،ورزش کردن خارج از باشگاه بسیار مفیدتر است ورزش کردن در محیط باشگاه است. اگر ورزش را در یک فضای سبز و در طی روز انجام دهید می توانید همزمان از مزایای ورزش،نور و طبیعت بهره مند شوید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *