چگونه با همسر خود مهربان تر باشیم؟

رابطه عاشقانه0

مهربانی نوعی بیان احساسات است. این احساس معمولا با عشق و یک رابطه طولانی مدت شکل می گیرد، زیرا جریان مداوم از احساسات انسان ها را به هم نزدیکتر می کند. بررسی ها نشان داده اند که کودکانی که کودکانی که بیشتر مورد مهربانی قرار می گیرند، کمتر از دیگرکودکان دچار اضطراب می شوند. دیگر بررسی ها نشان داده اند که برقراری روابط جسمی بیشتر باعث وجود رابطه خوشایندتر می شود.

  • افزایش مهربانی و عشق با لمس کردن
  1. موقعیت را تشخیص دهید. برخی افراد به خاطر نوع شخصیت، خانواده، وقایع گذشته و برخی مسائل دیگر تمایلی به لمس کردن یا لمس شدن ندارند. این مسئله آغاز یک رابطه صمیمی تر و عاشقانه را سخت می کند. اگر شما از این دسته افراد هستید، نکات زیر را رعایت کنید:
  • به ترس خود غلبه کنید و بپذیرید که ترسیده اید و سعی کنید علت این ترس را پیدا کنید. شاید با پیدا کردن منشا آن تشخیص دهید که این ترس ارتباطی به رابطه جدیدتان ندارد و راحت تر بتوانید آن را کنار بگذارید.
  • با پاتنر خود صحبت کنید و به وی بگویید که راحت نیستید و البته علت آن را نیز توضیح دهید. از او بخواهید که کمی صبور باشد. برقراری رابطه جسمی و صمیمیت بیشتر با شناخت بیشتر طرف مقابل بهتر انجام می شود. به علاوه بهبود رابطه و صبر می تواند به شکل گیری یک رابطه نزدیکتر و عشق عمیق تر کمک کند.
  • با یک مشاور در این زمینه صحبت کنید. مشاور با ارائه راهکارهایی می تواند به شما کمک کند تا بر احساسات منفی و ترس خود غلبه کنید و احساسات خود را راحت تر نشان دهید.
  • نشان دادن مهربانی از طریق رابطه جسمی را برای خود به شکل یک عادت درآورید. دست شریک خود را بگیرید، او را بغل کنید و غیره. به این شکل برقراری یک رابطه جسمی راحت تر خواهد شد.
  1. زمانی را برای نوازش بچه ها یا همسر خود مشخص کنید. نوازش کردن به کم شدن اضطراب و درد کمک می کند و باعث مستحکم شدن رابطه می شود. زمانی را صرف نوازش کردن و مهربانی به اعضای خانواده خود کنید تا سلامت جسمی و روحی آنها را افزایش دهید. کارهای ساده ای مانند تعریف کردن یک داستان، بیرون رفتن و حتی تماشای تلویزیون با اعضای خانواده در این امر موثر هستند.
  2. دستهای یکدیگر را بگیرید. چه با همسر یا با فرزندان خود، کار بسیار راحتی است و باعث مستحکم تر شدن روابط می شود. این کار یکی از راحت ترین و موثرترین روش ها برای تقویت روابط می باشد. حتی زمانی که در خانه نشسته اید و با هم صحبت می کنید نیز می توانید دست همسر خود را بگیرید تا از این طریق احساس خود را به وی نشان دهید.
  3. برقراری روابط نزدیک با فرزندان و همسر خود باعث آزاد شدن اکسی توسین، هورمون عشق، می شود که باعث پایین آمدن فشار خون می شود. به علاوه این هورمون به کنترل هورمون اضطراب که کورتیزول می باشد، کمک می کند و حتی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی خواهد شد.
  4. تمام راه هایی موثری که می توانید عشق بورزید، برای خود بنویسید. محبت فیزیکی شامل هر عملی است که شما برای بالا بردن احساس عشق در همسر خود انجام می دهید. این فعالیت ها را برای خود یادداشت کنید، به این ترتیب می توانید هر زمانی به انجام آنها بپردازید. سپس هر زمانی را برای انجام یکی از روش های خود اختصاص دهید. برخی از آنها عبارتند از بوسیدن، در آغوش گرفتن، نوازش کردن، ماساژ دادن و غیره. برخی روابط نیز می تواند مختص شما و رابطه تان باشد.
  5. شوخی را در بخشی از روابط خود قرار دهید. شوخی و طنز به عنوان بخشی از روابط خود با همسرتان باعث بهبود و استحکام روابط می شود و به علاوه در روحیات و اخلاقیات هر دو نفر تاثیر مثبت می گذارد.
  6. پاهایتان را کنار یکدیگر قرار دهید. می توانید پاهایتان را کنار هم بگذارید یا در زیر میز به پاهای هم ضربه بزنید. این امر باعث آگاهی بیشتر نسبت به حضور یکدیگر خواهد شد. به یاد داشته باشید که هر گونه رابطه جسمی که به منظور انتقال احساس باشد، محبت فیزیکی محسوب می شود.
  7. یکدیگر را ماساژ دهید. همراه با دیگر روش های محبت جسمی، ماساژ دادن نیز باعث نزدیکی دو طرف به یکدیگر می شود. به علاوه ماساژ دارای مزیت های جسمی زیادی نیز می باشد، از جمله کاهش اضطراب، افزایش جریان خون و مواد مغذی در بدن و کمک به کاهش درد. به خاطر تمام دلایل بیان شده ماساژ دادن پشت، پا و بدن یک روش بسیار خوب برای نشان دادن محبت جسمی است.

 

در ادامه:افزایش سخنان محبت آمی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *