چگونه اعتماد به نفس داشته باشم؟ بخش اول

اعتماد به نفس در یک معنی، احساس ارزشی است که به خودمان می دهیم.هرقدر دوستان،اعضای خانواده و جامعه بیشتر ما را مورد انتقاد قرار دهند، از احساس ارزش به خودمان نیز کاسته می شود. اعتماد به نفس روی کوچکترین تصمیماتی که ما می گیریم تاثیرگذار خواهد بود. افزایش اعتماد به نفس اولین گام برای شروع کردن یک زندگی بهتر است.

این موضوع در سه بخش به صورت کامل آموزش داده می شود که در این مقاله بخش اول را با هم مرور می کنیم:

بخش اول: بر روی خودتان کار کنید.

اعتماد به نفس

1 لباس های زیباتر بپوشید. هیچ کس به اندازه خودتان از ظاهر فیزیکی تان آگاه نیست. ظاهر فیزیکی در هنگام تعامل با دیگران یک نکته کلیدی محسوب می شود. این موضوع به این معنی نیست که پول زیادی را برای خرید کنار بگذارید بلکه به این معنی است که با همان مقدار پولی که دارید نصف میزان خرید را انجام دهید. درواقع شما لباس های با کیفیت بالاتر را به جای لباس های ارزانتر، انتخاب می کنید. این کار به شما کمک می کند که خوش پوش تر به نظر بیایید.

اعتماد به نفس

2 بهداشت خوب داشته باشید. از ظاهر شخصیتان مراقبت کنید، زود به زود حمام بروید، لباس های تمیز بپوشید و بهداشت دهان و دندانتان اهمیت دهید.

 اعتماد به نفس 3

3 وضعیت های خوب را تمرین کنید. شانه های پایین افتاده و حالت بی حال نشانه های افراد بدون اعتماد به نفس است. حالت بی علاقگی و اینکه خودتان را مهم در نظر نمی گیرید را از خود دور کنید. با تمرین های بدنی خوب شما می توانید به صورت خودکار احساس اعتماد به نفس کنید. ایستاده و مستقیم نگاه داشتن حالت سر و حفظ ارتباط چشمی تاثیر مثبت و مستقیم ایجاد می کند و باعث افزایش هوشیاری و احساس قدرتتان می شود.

اعتماد به نفس

4 به طور منظم ورزش کنید. تناسب اندام فیزیکی تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس دارد. شاید یکی از دلایلی که باعث شده احساس عدم اعتماد به نفس داشته باشید این باشد که احساس ناامنی و غیرجذاب بودن می کنید. اگر که سعی کنید تناسب اندامتان را حفظ کنید همزمان حس خوبی در خود و دیگران ایجاد خواهید کرد.

اعتماد به نفس

5به دیگران کمک کنید! جایی را برای کمک های داوطلبانه در برنامه تان قرار دهید.اگر شما فکر کردن در مورد خودتان را متوقف کنید و به بقیه جهان توجه کنید متوجه خواهید شد که شما هم در زندگی سهمی دارید. سعی کنید بیش از حد راجع به معایب تان فکر نکنید و بیشتر سعی در سازندگی جامعه با کمک های داوطلبانه و عضویت در خیریه ها داشته باشید.

بخش دوم و بخش سوم  در افزایش اعتماد به نفس را در همین سایت دنبال کنید.

فاطمه امیری فاطمه امیری – روانشناس بالینی و نوروتراپیست

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه اعتماد به نفس داشته باشم؟ بخش اول»

  1. سلام
    با تشكر ، از مقالات و زحمات شما . ولي سطح مطالب و مقالات در بخش هاي مختلف بسيار پايين هست و تمام اين مطالب رو در سايت هاي ديگه كه عمومي تر هم هستند ميشه پيدا كرد اون هم با جزئيات و بار علمي بالاتر . از اين سايت كه به طور تخصصي كار ميكنه انتظار بيشتري ميره .
    سپاس

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      باسپاس از شما
      رویه کار در کلینیک آلومینا براساس مطالب دست اول است و برخلاف اغلب سایت های ایرانی هیچیک از مطالب کپی پیست شده نیستند‌.
      سطح علمی مقالات نیز مرتبا در حال ارتقا است ولی در بعضی مقالات قدیمی تر سطح مقالات پایین بود که در حال اصلاح و بهبود این سطح هستیم.
      سایت کلینیک آلومینا به دلیل اینکه حاوی چندین هزار مقاله است در زمبنه های مغزواعصاب و روان بنوعی اولین رفرنس محسوب میشود و امیدواریم در سالهای اینده بتوانیم خدمات بهتری نیز ارائه دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *