همه ی آنچه که در مورد کفش باید بدانید

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش نامناسب: کفش هایی با پاشنه های بلند

 کفش های پاشنه دار بلند و زیادی بلند، می توانند به رگ به رگ شدن مچ پا  پیچ خوردن و درد های مزمن دیگر منجر شود. اجازه دهید در ادامه نگاهی به ارتفاع کفش ها و مشکلات آن بیاندازیم.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

مشکل : گره پا Pump Pump

فرقی نمی کند کفش شما پاشنه بلند باشد یا کوتاه، این مشکل زمانی برای پای شما به وجود می آید که کفش شما نامناسب باشد.زمانی که مواد کفش شما مرغوب نباشد فشاری که  کفش به پشت پای شما وارد می کند باعث وجود برآمدگی در پشت پا و بدشکلی پا می شوند که گره پا (pump pump)  نامیده می شود. فشار منجر به تاول،تورم، بورسیت  و حتی درد در تاندون آشیل پا می شود. این عوارض به وسیله  یخ و ارتز و کفش بهتر کاهش پیدا میکند.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

مشکل: حالت غیر طبیعی پا

پاشنه های بسیار بلند باعث ایجاد فشار بر روی پنجه پا می شوند.این قسمت از پا بسیار حساس است و استخوان متاتارس و استخوان انگشت شست به همدیگر می رسند.فشار بیش از حد می تواند باعث ملتهب شدن اعصاب پا در این نقطه شود.فشار اگر بیشتر شود می تواند باعث مو به مو شدن این قسمت از پا هم شود.انتخاب کفش های با پاشنه کمتر از ۲ اینچ می تواند باعث جلوگیری از بروز این مشکل شود.

 [divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

راه حل: انتخاب ‌پاشنه های کوتاه

انتخاب پاشنه های کوتاه تر به شما کمک خواهد کرد تا از مشکلاتی در ارتباط با استخوان های پاهایتان جلوگیری کنید. هر چه پاشنه پایتان کوتاه تر باشد پاهایتان در وضعیت مناسب تری قرار خواهند گرفت. پاشنه هایی را که بیش از 2 سانتی متر هستند توصیه نمی شود.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

مشکل: پیچ خوردن مچ پا

همه کفش های با پاشنه بلند می توانند باعث پیچ خوردن مچ پا شوند.شایع ترین پیچ خوردگی ها به پیچ خوردگی لترال معروف است و زمانی اتفاق می افتد که شما بر روی بیرون پای خود فشار وارد می کنید.این فشار ناگهانی رباط را در حالتی غیر از حالت طبیعی خود قرار می دهد که می تواند باعث رگ به رگ شدن و حتی پارگی رباط پای شما شود.رباط آسیب دیده باید تحت درمان فیزیکی قرار گیرد و می تواند باعث بروز آرتروز در مفاصل آسیب دیده شود.

[divider]

 تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش نامناسب: کفش هایی با پاشنه هایی بسیار نازک

کفش های با پاشنه تیغه ای (بسیار نازک در انتهای پاشنه کفش) باعث می شود وزن شما در یک نقطه بسیار کوچک تقسیم شود،همین موضوع باعث عدم تعادل و زمین خوردن شما می شود.برای حل این مشکل از کفش های با پاشنه پهن تر استفاده کنید،این کفش ها باعث می شود وزن شما در نقاط بیشتری پخش شود و همین موضوع باعث ثبات بیشتری در حالت بدن شما می شود.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

راه حل:‌پاشنه های عریض

یک پاشنه عریض دارای سطح تماس بیشتری است و وزن شما را بطور یکنواخت تری تقسیم می کند. این سبب می شود که در مقایسه با پاشنه های نازک تر پاهایتان پایدار تر بایستند. با اینکه این پاشنه ها می توانند هنوز هم فشار را به پاشنه پایتان وارد آورند آنها همچنان خطر تلو خوردنتان را کاهش می دهند.

[divider]

 تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

مشکل: کفش های صاف باله

راه رفتن با این کفش ها به راه رفتن به وسیله مقوا تشبیه شده است.از آنجایی که این کفش ها هیچ قوس پشتیبانی کننده ندارد پا را از عملکرد مطلوب باز می دارد و می تواند باعث بروز مشکلات از جمله مشکل در مفاصل زانو ،لگن،کمر و به وجود آمدن خار پاشنه شود.

 [divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

راه حل:کفی ارتز

اگر پوشیدن کفش های باله را دوست دارید می توانید از ارتز استفاده کنید. این کفی ها از پاشنه درد محافظت می کنند. حتی می توانید با توجه به مشکل خود ارتز خود را سفارش دهید.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

صندل های فلیپ فلاپ

صندل هایی که حفاظت آنها از پاها بسیار کم می باشد واحتمال اینکه با پوشیدن آنها به پاها صدمه وارد شود یا خراش و بریدگی روی پاها ایجاد شود زیاد است.این نوع کفش ها اصلا مناسب افراد دیابتی نیستند.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

مشکل: التهاب پلانتار

تاندون پلانتار در طول کف پای شما کشیده شده است این تاندون در عین اینکه بسیار مقاوم است در برخی از نقاط نیز بسیار آسیب پذیر و حساس است،در صورتی که بدون کفش راه بروید یا با کفش های بدون قوس مناسب قدم بردارید این تاندون تحت فشار قرار گرفته و باعث کشیدگی و پارگی و التهب و ایجاد خار پاشنه در آن می شود.در صورتی که این مشکلات برای شما اتفاق افتاد استراحت دادن به پا و استفاده از کفی های مناسب خار پاشنه می تواند مفید باشد.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

راه حل :  دمپای فلاپ ضخیم

این نوع صندل یا کفش ها باعث جلوگیری ازبرخورد مستقیم پا با زمین میشوند  و از قوس مناسب نیز برخوردارند.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش نامناسب : کفش هایی پلت فرم( لژدار بلند و سخت)

کفش های پلت فرم پاها را در وضعیت سفت و سختی قرار می دهند به طوری که پا سعی دارد به روش خاصی برای حرکت خم شود اما کفش این اجازه را نمی دهد اگر کفش پلت فرم پاشنه بلندی داشته باشد ممکن است به استخوان متاتارس آسیب بزند.

 [divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

راه حل :کفش های پلت فرم پاشنه کوتاه

اگرچه پوشیدن این نوع کفش ها کلاً توصیه نمی شود اما مب توانید از کفش پلت فرم پهن و پاشنه کوتاه تر استفاده کنید. این نوع کفشها باعث کاهش فشار به روی پا می شوند ولی باز هم مانع راه رفتن طبیعی می باشند.

 [divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش نامناسب :کفش های نوک تیز

ممکن است این کفش ها شیک به نظر برسند اما این کفش ها به نوک پا فشار زیادی وارد می کنند و سبب تاول، دردعصبی و حتی کبودی زیر ناخن شوند.

[divider]

 تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانیدمشکل: پینه پا

این نوع کفش ها ممکن است شیک به نظر برسند اما باید توجه داشت این کفش ها با فشردن نوک پنجه به هم باعث ایجاد درد عصبی در انگشتان ،ایجاد زخم و پینه و تاول و تغییر شکل انگشتان شما می شود. پینه یک برآمدگی دردناک در قائده انگشت شست پا است که می تواند باعث خم شدن غیر طبیعی پا (مانند شکل ) شود.این حالت زمانی اتفاق می افتد که تاندون یا استخوان در قسمت پایه آن در وضعیت نا مناسب قرار بگیرد.این تغییر شکل معمولا پس از سالها فشار و وضعیت نامناسب قرار گرفتن پا ایجاد می شود.این مشکل در زنان بیشتر از مردان شیوع دارد.

[divider]

 تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

مشکل: بدشکلی انگشتان

کفش های با پاشته بلند فشار زیادی بر پنجه پا ایجاد می کنند و زمانی که این فشار با فشار پنجه های تنگ همرا شود می تواند باعث تغییر شکل انگشتان پا شود.این خم های غیر طبیعی در مفاصل پا به تدریج سفت و سخت شده و باعث می شود انگشتان به همان صورت خم شکل بگیرند که باعث درد شدید در مفاصل می شود و در موارد شدید تر نیاز به عمل جراحی می باشد.در صورتی که به سلامت خود بیشتر از زیبایی اهمیت می دهید کفش هایی با پنجه نرمتر و کشادتر به همراه شیب مناسب انتخاب کنید.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

راه حل: کفش هایی با جلوی پهن

شما می توانید با این نوع کفش ها از خظرات کفش های نوک تیز اجتناب کنید .این نوع کفش ها مناسب تر از کفش های نوک تیز می باشند ولی بهتر است نوع آنها نیزنرم باشد نه سفت که باز هم باعث آزار رساندن به پا شود.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش نامناسب: کفش های ستاره ها

این کفش ها که مربوط به خواننده مشهور لیدی گاگا می باشد. حتی اگر برای یک ویدئو هم پوشیده شود مضر می باشد. وارد کردن استرس زیاد به پا سبب آسیب های استخوانی و درد های عصبی می شود.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید 

راه حل: کفش های راحت و مناسب

در این نوع کفش ها  هم به بعد سلامت و هم بعد زیبایی و مد پرداخته شده است و به دلیل سبک وراحت بودن وهمچنین داشتن پاشنه ی تقویت شده داشتن فضای بیشتر برای انگشتان پا بیشتر مورد تائید وانتخاب خانم ها می باشند.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانیدکفش نامناسب : سایز های نامناسب کفش

از هر ۱۰ زن ۹زن کفش هایی با سایزی کوچک تر از سایز واقعی پای خود می پوشند.این وضعیت خوشایند نیست ،خار پاشنه،پینه و تاول و ترک پا در موارد حادتر ابتلا به بیماری های روماتیسمی مثل آرتریت از عواقب پوشیدن این کفش ها می باشد.تحقیقات نشان می دهد بسیاری از کودکان نیز کفش هایی با سایز کوچکتر از پای خود می پوشند که می تواند باعث تغییر شکل پا در در حین رشد شود.برای رفع این مشکل بهتر است در انتهای روز که اندازه وای شما در بزرگترین حالت خود است (به خاطر تنش ها و التهاب هاب طول روز)اقدام به خرید کفش کنید.

[divider]

 تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانیدراه حل: اندازه گیری پا

 اندازه گیری پای خود وتهیه ی یک کفش مناسب که دقیقا اندازه ی پا ی شما باشد. طول وعرض پای خود را در پایان روز در حالی که ایستاده اید اندازه بگیرید تا کفشی را که اندازه ی پای شماست خریداری کنید وبرای اینکه اطمینان حاصل کنید که پای شما صاف یا قوس داراست می توانید از پزشک کمک بگیرید وتوسط معاینه پزشک از نتیجه مطلع شوید.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش های مردانه

کفش های نوک تیز مردانه نیز همانند کفش زنانه نوک تیز باعث آسیب رساندن به پامی شود وبهتر است که آقایان نیز ازکفش های پنجه پهن وراحت تر استفاده کنند.

[divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش های مینیمال

نوعی ازکفش های جدید میباشد که حالت طبیعی پا دارند وراه رفتن با آنها بسیار راحت می باشد. هیچ پشتیبانی علمی برای خوب یا بد بودن این نوع کفش ها وجود ندارد.

 [divider]

تمام آنچه که در مورد کفش باید بدانید

کفش های تناسب اندام

این نوع کفش ها در هنگام راه رفتن انعطاف لازم را دارند. این سبک کفش ها می توانند به کاهش درد مفاصل کمک کنند. همچنین برای افرادی که ناهنجاریهای خفیف پا دارند مناسب است. با این حال، برای افراد مسن و افردی با مشکلات پزشکی توصیه نمی شود زیرا بر روی تعادل و عضلات تأثیر گذار است.

3 نکته برای خرید کفش بهتر

1-مطمئن شوید که وقتی کفش راخم می کنید از قسمت جلوی کفش وقسمت پنجه ی پا کاملا خم می شود اما بیش از حد انعطاف پذیر نباشد.

۲-اطمینان حاصل کنید که کفش شما قوس کافی دارد.

۳-کفشی را انتخاب کنید که پاشنه ی آن کمتر از ۵ سانت باشد.

منبع:

WEBMD


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «همه ی آنچه که در مورد کفش باید بدانید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *