نگاه جنسی به دختران و بروز مشکلات روحی

نگاه جنسی به دختران و بروز مشکلات روحی
نگاه جنسی به دختران و بروز مشکلات روحی

تحقیقاتی اخیرا انجام شده که نشان می دهد تکثیر تصاویر جنسی از دختران و زنان جوان در تبلیغات، بازاریابی و رسانه ها بر روی تصویر جسمی دختران نسبت به خود تاثیر گذاشته و برای سلامت روحی آنها مضر می باشد.

برای تکمیل گزارش در مورد گرایشات جنسی دختران، محققان به بررسی محتوای تحقیقات منتشر شده در مورد تاثیرات هر نوع رسانه، از تلویزیون، موسیقی، شعر، مجلات، فیلم، بازی های ویدیوئی و اینترنت پرداختند. به علاوه آنها کمپین های تبلیغاتی اخیر و تجارت محصولات مربوط به خانم ها را نیز بررسی کردند.

گرایشات جنسی در این تبلیغات به اینگونه تعریف شده بود: نیرویی که این تفکر را پیش می برد که ارزش یک فرد تنها به ظاهر و رفتارهای جنسی وی بستگی دارد و دیگر ویژگی های شخصیتی وی نادیده گرفته می شوند و همچنین زمانی که از لحاظ جنسی عینیت پیدا می کند، به عنوان مثال مورد استفاده جنسی فرد دیگری قرار می گیرد.

نمونه هایی از این دیدگاه جنسیتی به دختران در تمام اشکال رسانه ها ازجمله رسانه های تصویری و غیر تصویری فراوان هستند. طبق گزارش انجام شده احتمال افزایش این رسانه ها و حتی ایجاد انواع آن نیز وجود دارد. نگرش والدین، خواهر و برادر و دوستان نیز بر فشارهای جنسی بر روی دختران می افزاید.

امروزه نتایج دیدگاه جنسی به دختران در رسانه ها بسیار واقعی است و مطمئنا تاثیر منفی بر روی سلامت روحی دختران خواهد داشت. شواهد زیادی از تاثیر منفی این دیدگاه جنسی بر روی دختران وجود دارد. برخی از این تاثیرات منفی بر روی عملکرد شناختی، سلامت جسمی و روحی و رشد سلامت جسمی می باشد.

شواهد موجود در تحقیقات نشان داده اند که دید جسنی به دختران و زنان جوان تاثیرات منفی در زمینه های زیر بر روی آنها خواهد داشت:

  • عملکردهای شناختی و عاطفی. داشتن دید جنسی و جسمی به یک شخص اعتماد به نفس وی را کم کرده و منجر به بروز مشکلات عاطفی می شود و به تصویر ذهنی فرد نسبت به خود آسیب می زند و باعث شرم و اضطراب می شود.
  • سلامت جسمی و روحی. بررسی های انجام شده در این زمینه نشان داده اند که داشتن دید جنسی به دختران و زنان جوان منجر به بروز بیماری های جسمی و روحی می شود که رایج ترین آنها عبارتند از اختلالات خوردن، پایین آمدن عزت نفس و افسردگی.
  • رشد جنسیتی. به علاوه داشتن چنین دیدگاهی نسبت به دختران تاثیر منفی بر روی توانایی و رشد جنسی فرد می گذارد.

طبق تحقیق انجام شده والدین نقش مهمی در بازسازی دید جنسی دختر نسبت به خود دارند و می تواند نقش محافظتی و آموزشی داشته باشند. محققان به والدین، مسئولین مدرسه ها و تمام متخصصین سلامت هشدار دادند که مراقب دیدگاه های جنسیتی بر روی دختران و زنان جوان باشند. مدارس باید به تمام دانش آموزان مهارت های سواد رسانه ای آموزش دهند که عبارت است از بیان تاثیرات منفی داشتن دید جنسی به دختران و بالا بردن اطلاعات جنسی.

لازم است دختران را در جامعه با شرایطی مثبت و به دور از هر گونه دید جنسیتی نشان دهیم، تصویری که ویژگی های منحصر به فرد و صلاحیت های دختران را نشان می دهد و برای تمام نوجوانا – پسران و دختران – حاوی پیامی برای رشد جنسی سالم باشد.

 

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان جایروس

ارائه خدمات دارویی و غیردارویی در مرکز سلامت روان رستا – آلومینا در کرج

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *