نکته ی سلامت روز: 10 ماده ی غذایی ضد پیری

بدون نیاز به انجام بوتاکس و تزریق ژل  و جراحی پلاستیک می توانید جوان به نظر برسید، آیا می دانید که رژیم غذایی روزانه ی شما روند پیری پوست را تحت تأثیر قرار می دهد؟ اینجا به 10 ماده غذایی که به راحتی می تواند روند پیری شما را کند تر کند معرفی می شود:

10 ماده غذایی ضد پیری

♦ توت ها

همه ی انواع توت ها – توت فرنگی، زغال اخته، تمشک  غنی از آنتی اکسیدان می باشند که برای بالا بردن سطح سلامت سلولهای پوست و مقابله با بیماریهای پوستی نقش حیاتی دارند. تمشک همچنین می تواند در مقابل سرطان و دیابت نیز شما را بیمه کند.

10 ماده ی غذایی ضد پیری

♦ شکلات سیاه

شکلات سیاه می تواند از پوست شما در مقابل التهابات ناشی از اشعه ماوراء بنفش- که میتواند منجر به سرطان پوست شود محافظت می کند.

10 ماده غذایی ضد پیری

♦ حبوبات

حبوبات سرشار از آهن، ویتامین B و پتاسیم می باشند و انواع مینرالها، ویتامین ها و مواد معدنی را دارا می باشند، این مواد غنی از پروتئین کم چرب هستند که برای سلامت قلب نیز مفید است.

10 ماده غذایی ضد پیری

♦ ماهی

روغن ماهی مقدار اسید های چرب امگا 3 مورد نیاز برای محافظت در برابر التهابات و کاهش فشار خون را فراهم می کند. ماهی سالمون،ماهی تن و ساردین غنی از امگا 3 می باشند.

10 ماده غذایی ضد پیری

♦  میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات نیز حاوی مقدار بالایی آنتی اکسیدان هستند، ومواد معدنی لازم بدن را تامین می کنند و شما را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند و عوارض پیری را کاهش می دهند، سبزیجات برگ دار تیره مثل اسفناج را حتماً در رژیم غذایی خود داشته باشید. فلفل دلمه نیز آنتی اکسیدان زیادی دارا می باشد.

10 ماده غذایی ضد پیری

♦ آجیل

انواع آجیل منابع خوبی از پروتئین، چربی های اشباع نشده و اسید های چرب امگا3 می باشند که برای پوست فوق العاده مهم و مفید است.ویتامین  E موجود در این مواد برای جلوگیری از آسیب سلولی لازم و ضروری است.

10 ماده غذایی ضد پیری

♦ غلات سبوس دار

جو، گندم کامل و برنج قهوه ای  غنی از فیبر می باشد که کمک می کند بدن از وجود موادی که مضر است و نمی خواهید مثل چربی و کلسترول بد پاک شود. فیبر همچنین اشتها را کنترل می کند وقند خون  را در سطح پایین نگه می دارد. غلات همچنین حاوی ویتامین های ضد پیری و مواد معدنی می باشند.

10 ماده غذایی ضد پیری

 ♦ سیر

سیر به عنوان یکی از مواد مهم ضد پیری برای همه شناخته شده است، زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای مبارزه با عفونت ها و ویروس ها نیز کمک کننده است.

10 ماده غذایی ضد پیری

♦ آواکادو

آواکادو سرشار از ویتامین E، پتاسیم ، فولات ، ویتامین و مواد معدنی و  چربی های اشباع نشده و آنتی اکسیدان می باشد.  برا کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و پوکی استخوان مفید می باشد و اسید اولئیک موجود در آن به داشتن کلسترول خوب کمک می کند. و در برابر لخته شدن خون نیز محافظت می کند.ملاحظه می کنید که آنچه برای سلامت پوست و به طور کل بدن نیاز دارید آواکادو در خود نهفته دارد.

 

10 ماده غذایی ضد پیری

♦آب

آب از بهترین گزینه های موجود برای مبارزه با پیری است. مصرف آب در دفع سموم از بدن و گردش بهتر خون تاثیرگذار است. نوشیدن آب کافی برای سلامت پوست مفید بوده و مصرف هشت لیوان آب در روز توصیه شده است.

منبع:

theasianparent


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *