نکته ی سلامت روز: درباره عمل زیبایی بینی

نمایی کلی از عمل  زیبایی بینی
عمل زیبایی بینی (Rhinoplasty) جراحی بمنظور تغییر شکل بینی می باشد، که می تواند برای بزرگ کردن یا کوچک کردن بینی ، تغییر زاویه بینی نسبت به لب و یا هر نقص دیگری از جمله شکستگی ویا درمان پولیپ صورت بپزیرد.

نکته سلامت روز: درباره عمل زیبایی بینی
درحین عمل، جراح برای رسیدن به استخوان و غضروف، بینی را می شکافد. این شکاف ها معمولاً درون بینی انجام می شوند، به همین دلیل بعد از عمل معلوم نیستند. بسته به خواسته ی بیمار و هدف عمل ممکن است کمی استخوان یا غضروف برداشته شود و یا بافتی( بخش های از بدن یا مواد پر کننده ی مصنوعی) به بینی اضافه شود. بعد از اینکه جراح استخوان و غضروف بینی را به شکل دلخواه در آورد، پوست و لایه ها را مجداداً روی بینی می کشد. بعد از اینکه جراحی تمام شد از تراشه ای برای کمک به حفظ شکل جدید بینی در طول مدت بهبود پس از عمل بر روی بینی قرار می گیرد. بعلاوه ممکن است پک های مخصوص بینی برای کمک به حفظ شکل بینی، درون بینی قرار بگیرند.

آشنایی با عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینی را می توان هم با بیهوشی کامل و هم با بیهوشی موضعی انجام داد. معمولاً بعد از انجام این عمل می توان بیمار را مرخص کرد، اما گاهی اوقات بیمار را یک شب در بیمارستان یا مرکز که جراحی انجام شده است نگه می دارند.
به طور معمول جراحانی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند می باسیت جراح پلاستیک یا گوش و حلق و بینی یا هر دو باشند.

انتظارات بعد از عمل جراحی
همه پک های درون بینی بعد از گذشت دو روز از جراحی خارج می شوند. تراشه و باند روی بینی یک هفته بعد از عمل جراحی جدا می شود. صورت و بخصوص ناحیه دور بینی و زیر چشم چندین روز بعد از عمل کبود و متورم می ماند. کمپرس سرد می تواند به کاهش درد و تورم بینی کمک کند،بعلاوه پزشک ممکن است داروهای مسکن برای کاهش درد تجویز کند. تقریباً بین 10 تا 14 روز طول می کشد که کبودی و تورم شروع به بهبودی کند. ممکن است مجبور شویدچند روز اول عمل سرتان را بالا بگیرید و بی حرکت نگه دارید. ممکن است چندین هفته طول بکشد که به زندگی و فعالیت عادی خود برگردید.
عمل زیبایی بینی تا اندازه نتیجه بخش است؟
نتایج عمل زیبایی بینی می تواند جزئی یا اساسی و قابل توجه باشد، بسته به اینکه هدف شما از انجام عمل بینی چیست باید با پزشکتان بر سر اهداف عمل به توافق برسید. اگر انتظارات شما معقولانه باشد زمانی که آنها را با جراح پلاستیکتان به اشتراک می گذارید، احتمالاً قادر خواهد بود نتایج را طبق خواسته های شما رقم بزند.
نتایج عمل بینی دائمی هستند، با این حال آسیب ها یا عوامل بعدی دیگر می تواند بر ظاهر بینی تأثیر بگذارد. عمل زیبایی بینی حتماً باید روی بینی که مراحل رشد خود را به طور کامل طی کرده است انجام شود. رشد کامل بینی در زنان معمولاً 15 تا 16 سالگی و در مردان 17 تا 18 سال است. اگر جراحی قبل از پایان سن رشد بینی انجام شود، رشد بینی می تواند نتایج عمل را تغییر دهد و حتی می تواند عوارض دیگری نیز به دنبال داشته باشد.

خطرات عمل زیبایی بینی
همیشه باید بعد از عمل انتظار کبودی و تورم موقت در اطراف بینی و چشم را داشته باشید، مشکلات دیگر ی که رخ می دهند عبارتند از:

• خونریزی
• آسیب یا سوراخ در تیغه بینی(دیواره ای که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند)
• مشکلات پوستی، ازجمله تجزیه بافت پوست (نکروز پوستی) و حساسیت و سوزش پوست در اثر پانسمان
• عفونت، بعد از عمل برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ممکن است آنتی بیوتیک های پیشگیرانه تجویز شود.
• انسداد شدید بینی در اثر تورم درون بینی
• عوارض بیهوشی
بعلاوه ممکن است نتایج جراحی بینی طبق انتظار و خواسته ی شما نباشد.

در مورد چه چیزهایی باید فکر کنید؟
اگرکه بی حسی موضعی را انتخاب کرده اید، خودتان را باید برای شنیدن صدای کار کردن دکتر برای سایش استخوان ها و غضروف آماده کرده باشید.
بینی یکی از ویژ گی ها برجسته و تأثیر گذار در ظاهر و چهره می باشد. اگر مدتهاست که از ظاهر بینی خود ناراضی هستید ، انجام عمل زیبایی یک راه معقول به نظر می رسد. درصورتیکه نتایجی که از عمل می خواهید واضح و واقع گرایانه باشد و پزشکتان نیز آنها را تأیید کند،بیشتر احتمال دارد که نتایج عمل شما را خوشحال کند.

نکته ی سلامت روز: عمل زیبایی بینی
قبل از عمل در مورد هزینه های عمل جراحی زیبایی از جمله هزینه جراح، پزشک بیهوشی و بیمارستان و دارو و پانسمان و مراجعه های بعدی با پزشکتان مشورت کنید.

منبع:

webmd

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *