نکاتی مربوط به بازی درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

بازی درمانی3

روش های درمانی متعددی را می توان برای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم به کار برد. تحلیل کاربردی رفتار یک دیدگاه مبتنی بر شواهد است که به رشد کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می کند. علاوه بر این، بسیاری از روش های بازی محور نیز برای این کودکان مفید هستند.

وقتی که یک بزرگسال، والدین یا متخصصین آموزش دیده، مداخلات مبتنی بر بازی را با کودکان اجرا می کنند، این کودکان می توانند پیشرفت بسیاری از مهارت ها را، از جمله توجه مشترک، بازی با همسالان، مهارت های فیزیکی و حرکتی، بیان نیازهای خود و بسیاری مهارت های دیگر، تجربه می کنند.

کودکان مبتلا به اوتیسم دارای علائم بسیار متفاوتی هستند. به هرحال بسیاری از آنها دارای نوعی خشکی در رفتار خود می باشند که به همین دلیل نیازهای خاصی را از خود نشان می دهند. این کوکان دارای رفتارهایی هستند که گاهی تکراری می شود و این تکرار برای برآوردن نیازهای حسی یا اهداف دیگر می باشد و آنها را آرام می کند. بازی برای برآوردن نیازهای حسی و حس آرامش و امنیت می باشد و می تواند برخی رفتارهای خاص را کم کند.

نکاتی مربوط به بازی درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم عبارتند از:


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

  • بازی را در همانجا که کودک هست آغاز کنید. سعی نکنید کودک را از محدوده ی امن و راحت خود خارج کنید. گام های کوچک بهترین راه برای پیشرفت های بلند مدت هستند.

 

  • آنچه را کودک انجام می دهد، تقلید کنید، مانند آینه رفتار کنید.

 

  • فعالیت های کوچکی را برای طولانی کردن بازی آنها اضافه کنید. به عنوان مثال اگر کودک در حال بازی با حیوانات مزرعه است، یکی از حیوانات را برداشته و کار جدیدی انجام دهید.

 

  • اگر کودک از اینکه دیگران به اسباب بازی هایش دست بزنند، ناراحت می شود، به آرامی اما به طور پیوسته تعامل خود را افزایش دهید که شامل گرفتن اسباب بازیها از دیگران است.

 

  • در مورد فعالیت های کودک نظر بدهید، حتی اگر مکالمه را ادامه نمی دهد.

 

  • سعی کنید به کودک تا حد امکان موارد جدید ارائه دهید، به طوری که یاد بگیرند با شما همراه شوند.

 

  • در مقابل کودک خود را هیجان زده، خوشحال و علاقمند نشان دهید.

 

لطفا نظرات تجربه های خود را در مورد بازی درمانی و کودکان مبتلا به اوتیسم با ما در میان بگذارید.

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *