نخستین رابط غیر تهاجمی مغز انسان به انسان

رابطه مغز با مغز

محققان دانشگاه واشنگتن باور دارند که برای اولین بار رابط غیر تهاجمی ( بدون اینکه چیزی را وارد بدن انسان کنند) مغز انسان به انسان را تولید کردند، یک محقق توانست یک سیگنال از مغز خود را از طریق اینترنت به مغز همکارش بفرستد و انگشتان همکارش را روی صفحه کلید به حرکت در آورد.

در حالی که پژوهشگران دانشگاه دوک ارتباط مغز دو موش را نشان داده بودند و محققان دانشگاه هاروارد نیز رابط بین مغز یک انسان و موش را نشان داده بودند، رائو و همکارش در این آزمایش برای اولین بار رابط مغز انسان به انسان را نشان دادند.

 

ستوکو می گوید:تا کنون  اینترنت یک راه برای ارتباط رایانه ها بود اما در حال حاضر می تواند یک راه برای اتصال مغز ها باشد، ما می خواهیم، دانش را از یک مغز بگیریم و مستقیماً از مغزی به مغز دیگر انتقال دهیم.

رابطه بین دو مغز

پژوهشگران برای تکمیل آزمایش خود از یک ارتباط اسکایپی غیر ویدوئی، صفحه کلید کامپیوتر، یک کلاه با الکتردهای تعبیه شده روی آن و یک کلاه شنای دیگر به عنوان محل سیم پیچ تحریک مغناطیسی استفاده کردند،سیم پیچ تحریک درست روی موتور سمت چپ( مسئول کنترل حرکت دست ها) آندریا ستوکو قرار داده شد.

در این مطالعه رائو به صفحه ی رایانه نگاه کردو یک بازی ساده را در ذهن انجام داد،وقتی می خواست توپ را هدف شلیک کند، حرکت دست راست خود را تصور کرد( نه این که اینکار را انجام دهد فقط با دقت تصور کرد) که دکمه ی آتش را می زند. تقریباً در همان لحظه، گوش گیر خنثی کننده ی سر وصدا را به گوش داشت و به صفحه رایانه هم نگاه نمی کرد بدون اراده انگشت اشاره ی خود را برای فشار دادن کلید اسپیس به منظور آتش کردن توپ را جلو برد، ستوکو حسی که در آن لحظه ی غیر ارادی داشت را به یک تیک عصبی تشبیه کرده است.

محققان برای ضبط و تحریک مغز، از فن آوریهای که کاملاً شناخته شده است، استفاده کردند:

از EEG که معمولا توسط پزشکان و محققان برای ثبت فعالیت های مغز به شکل غیر تهاجمی روی پوست سر قرار داده می شود. واز تحریک مغناطیس مغز(TMS) روشی که در آن فعالیت الکتریکی در مغز تحت تأثیر میدان های مغناطیسی قرار می گیرد و میدان مغناطیسی از طریق ایجاد پالس هایی که توسط یک سیم پیچ 8 شکل ایجاد می شود، بر روی پوست سر گذاشته می شود.

پژوهشگران می گویند: از این فن آوری ها می توان برای کمک به خلبانی که قادر به کنترل و فرود هواپیما نیست و یا به معلولان برای برقراری ارتباط و رساندن پیام به دیگران استفاده کرد.

منبع            


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «نخستین رابط غیر تهاجمی مغز انسان به انسان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *