13 مشخصه افرادی که از نظر روانی قوی هستند

موفقیت و امید 

افرادی که از نظر روانی قوی می باشند، عادت های سالمی دارند. آنها قادرند احساسات، افکار و رفتارشان را به گونه ای مدیریت می کنند که به موفقیت شان در زندگی ختم شود.

اینجا به برخی از کارهایی که آنها انجام نمی دهند اشاره می شود، احتمالاً شما نیز قادر خواهید بود با رعایت کردن این موارد به فردی که از نظر روانی قوی می باشد تبدیل شوید.

♦ وقت شان را برای  تأسف خوردن به حال خود تلف نمی کنند.
کسانی که از نظر روانی قوی هستند گوشه ای نمی نشینند و در مورد شرایط شان و اینکه دیگران چگونه با آنها رفتار می کنند تأسف نمی خورند. در مقابل مسئولیت نقش خود در زندگی را بر عهده می گیرند و می دانند که زندگی همیشه راحت یا عادلانه نیست.

♦ قدرت خود را از دست نمی دهند.
این افراد اجازه نمی دهند که دیگران کنترل شان کنند و کسی را هم زیر سلطه خود نمی گیرند. آنها چیزهایی از این قبیل”رئیسم باعث می شود احساس بدی داشته باشم”را به زبان نمی آورند، چراکه می دانند که روی احساسات شان کنترل دارند و این انتخاب را دارند که چگونه واکنش نشان دهند.

♦ از تغییرات خجالت نمی کشند.
کسانی که از نظر روانی قوی هستند سعی نمی کنند از تغییرات جلوگیری کنند. در مقابل آنها از تغییرات مثبت استقبال می کنند و  انعطاف پذیر هستند. آنها می دانند تغییر اجتناب ناپذیر است و باور دارند که می توانند خود را با تغییرات انطباق دهند.

♦ انرژی شان را در مورد چیزهایی که نمی توانند کنترل کنند هدر نمی دهند.
شما هیچ گاه از این افراد نمی شنوید که در مورد گم کردن چمدان شان یا گیر کردن در ترافیک ناله و شکایت کنند. درمقابل تمرکزشان را روی چیزهایی می گذارند که می توانند در زندگی کنترل کنند. آنها درک می کنند که گاهی اوقات تنها چیزی که می توانند کنترل کنند نگرششان می باشد. نگران این نیستند که همه را از خود خشنود کنند.
این افراد می دانند که لازم نیست همیشه همه را خشنود کنند. آنها هر جا که لازم باشد از نه گفتن یا صحبت کردن نمی ترسند؛ تلاش می کنند عادل و مهربان باشند، اما اگر چیزی آنها را خوشحال نمی کند، می توانند با ناراحت بودن دیگران کنار بیایند

♦ از ریسک های حساب شده نمی ترسند.
این افراد  بی پروا و احمقانه ریسک نمی کنند، اما ریسک کردن های حساب شده برایشان اهمیتی ندارد. آنها قبل از تصمیم گیری های بزرگ وقت خود را صرف سنجیدن خطرات و مزایای آن می کنند و قبل از هر کاری به طور کامل از جنبه های منفی بالقوه آن آگاه می شوند.

♦ در گذشته ها سیر نمی کنند.
این افراد وقت شان را برای گذشته ها و آرزوی این که کاش همه چیز متفاوت بود تلف نمی کنند. آنها به گذشته شان اعتراف می کنند و می توانند بگویند که از گذشته شان چه درس هایی گرفته اند. به هر حال آنها همواره به فکر تجارب بد گذشته شان یا خیال بافی در مورد روزهای پر افتخارشان نیستند. در مقابل در زمان حال زندگی می کنند و برای آینده شان برنامه ریزی می کنند.

♦ اشتباهات شان را بارها و بارها تکرار نمی کنند.
این افراد قبول دارند که خودشان مسئول رفتارهایشان هستند و باید از اشتباهات گذشته شان درس بگیرند؛ در نتیجه اشتباهات شان را بارها و بارها تکرار نمی کنند. در مقابل رو به پیشرفت حرکت می کنند و در آینده تصمیم های بهتری می گیرند.

♦ از موفقیت دیگران خشمگین نمی شوند.
این افراد از موفقیت دیگران خوشحال می شوند و آن را درک می کنند. به کسانی که از آنها بهتر هستند حسودی نمی کنند. در مقابل می دانند که موفقیت با تلاش بسیار به دست می آید بنابراین سعی می کنند برای کسب موفقیت تلاش کنند.

♦ بعد از اولین شکست تسلیم نمی شوند.
کسانی که از نظر روانی قوی هستند شکست را دلیلی برای تسلیم شدن نمی بینند. در مقابل از شکست به عنوان فرصتی برای رشد و بهبود استفاده می کنند. می خواهند آنقدر تلاش کنند تا به موفقیت دست یابند.

♦ از لحظات تنهایی نمی ترسند.
این افراد می توانند تنهایی را تحمل کنند و از سکوت نمی ترسند. آنها نمی ترسند که با افکار خود تنها باشند و می توانند زمان های استراحت شان را پربار کنند. آنها همیشه برای همراهی و سرگرمی به دیگران وابسته نیستند و می توانند به تنهایی هم خوشحال باشند.

♦ فکر نمی کنند که دنیا چیزی به آنها بدهکار است.
کسانی که از نظر روانی قوی هستند حس نمی کنند که همیشه در زندگی محق هستند. آنها با این طرز تفکر متولد نمی شوند که بقیه باید از آنها مراقبت کنند یا دنیا باید همه چیز به آنها بدهد. در مقابل به دنبال فرصت های مبتنی بر شایستگی هایشان هستند.

♦  دنبال این نیستند که سریع به نتیجه برسند.
این افراد چه در حال تلاش برای بهبود سلامتی شان باشند، چه در حال شروع یک کار جدید، انتظار ندارند که فوراً به نتیجه برسند. در مقابل مهارت ها و زمان شان را برای بهترین قابلیت ها به کار می گیرند و می دانند که تغییر واقعی به زمان نیاز دارد.

منبع:

lifehack

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *