شخصیت خود را چگونه توصیف می کنید؟

شخصیت خودرا چگونه توصیف می کنید؟

افرادی که درجستجوی کارهستند، آماده اند تا اشتباهات خود را بپوشانند اما اغلب حتی نمی دانند که ایراد کارشان کجاست. توجه کردن به این نکات اعتبارارزشهای شخصیتی راتضعیف می کند و موجب می شود که این تست مورد شک و تردید قرار بگیرد.

هرکارفرمایی می داند که تنها با دانستن خصوصیات شخصیتی پرسنل مانند کاردانی، داشتن صلاحیت، داشتن معرفی نامه معتبرو انجام مصاحبه نمی توان چگونگی انجام کار را پیش بینی کرد.

افرادی که برای گرفتن کاربه کارفرما مراجعه می کنند ممکن است ظاهری بسیارآراسته و خوب داشته باشند همچنین معرفی نامه معتبر، مدارک تحصیلی و کلی مدارک دیگرنیزبه شما نشان بدهند اما ممکن است نتوانند ازپس کاری که به آنها محول می کنید برآیند.

یکی ازعوامل مهمی که هنگام استخدام پرسنل باید درنظرگرفت شخصیت افراد است که معمولا هم این عامل نادیده گرفته می شود. ویژگیهای فردی ازقبیل طرزتفکر، احساس و عملکرد افراد درموارد مختلف به کارفرما کمک می کند تا بهترپیش بینی کند که فرد مورد نظرش آیا می تواند درمواقع خاصی مانند عدم رعایت روشهای معمول، فرصتهای از یاد رفته ، درمواقعی که استرس شدید به فرد وارد می آید، دربرخورد با شایعات و سوء استفاده از موقعیت با شرایط کنار بیاید.

سالها تحقیق نشان داده است که ویژگیهای شخصیتی می توانند نشان دهنده سلامتی، شادی، مشکلات  ذهنی، طول عمر، برقرای ارتباط با دیگران، میزان تحصیلات، نقطه نظرهای سیاسی و بسیاری چیزهای دیگرباشد.

ویژگیهای شخصیتی بطوریقین درموفقیت های کاری دخیل هستند. مطالعه وسیعی انجام شده که نشان داده است که شخصیت افراد بیش ازمقام اجتماعی اقتصادی و خصوصیات ارثی دربازده کاری آنها تأثیر دارد. تحقیقاتی که تابحال انجام شده است بخصوص نشان داده افرادی که ازسطح هوشیاری بالایی برخودارند ازخصوصیاتی چون انضباط شخصی، دقت و سخت کوشی برخوردارند و با توجه به این خصوصیات است که افراد برای استخدام شدن ارزیابی می شوند. داشتن ثبات روحی نیز به موفقیت های شغلی مرتبط است.

حال می خواهیم بدانیم که آیا ارزیابی خصوصیات شخصیتی افراد برای استخدام آنها کافی است؟  پاسخ به این سؤال سخت است چون وقتی افراد بدانند که ازآنها تست شخصیتی گرفته می شود وبه این صورت مورد ارزیابی قرارمی گیرند و جواب آن درآینده کاری آنها مؤثراست ترغیب می شوند که درباره محاسن خود اغراق کنند و عیوب خودرا پنهان کنند. این انگیزه باعث می شود که خود را فردی خوب و مثبت جا بزنند و درنتیجه ارزیابی شخصیتی ازآنها جواب درستی نخواهد داشت.

درارزیابی شخصیتی با چالشهای دیگری نیزمواجه هستیم. افرادی که شناخت درستی ازخود ندارند ممکن است نتوانند خود را همانگونه که هستند،  ببینند و یا حداقل آنقدرکه دیگران آنها را می شناسند، خود را نمی شناسند. این عدم آگاهی ازخود از روی نادانی است. بطوریقین حتی افراد انسان گریز هم می دانند که دریک تست شخصیتی چطورخود را یک ایده آلیست صمیمی نشان بدهند اما اغلب ممکن است که فاقد بینش لازم برای انجام کاری که به آنها محول شده باشند.

افرادی که درجستجوی کارهستند، آماده اند تا اشتباهات خود را بپوشانند اما اغلب حتی نمیدانند که ایراد کارشان کجاست.  توجه کردن به این نکات اعتبارارزشیابی شخصیت را تضعیف می کند و موجب می شود که این تست مورد شک و تردید قراربگیرد.

بنابراین آن کارفرمایی که تصویر کاملی ازشخصیت ساده و بی عیب پرسنلش دارد با مشکل روبرو است. البته هرروانشناسی با اندکی پشتکارمی تواند این مشکل را حل کند. روانشناسها راههای هوشمندانه ای برای پی بردن به جاروجنجالهای زیرکانه افرادی که تلاش می کنند خود را خوب جلوه دهند یافته اند و ارزیابی شخصیتی آنها را طوری انجام می دهند که متوجه پاسخهای غیرقابل قبول یک فرد دروغگو بشوند و همچنین پاسخ صادقانه من هیچوقت دروغ نمی گویم را بپذیرند. افرادی که اشتباهات خود را تکرار می کنند و پاسخهای غیرعادی می دهند انتخاب موجهی نیستند.

مشکل اشخاص خودشناس بغرنجتراست. اگر اشخاص غیرقابل اعتماد اطلاعات غلطی درمورد خودشان بدهند ممکن است ما ازافراد دیگری درمورد شخصیت حقیقی آنها سؤال کنیم. دراین باره قبلا تحقیقاتی انجام شده اما یک تحقیق جدید گام مهمی دراین راستا برداشته است. نویسنده این تحقیق 16 تحقیق دیگررا مورد بررسی قرارداد تا ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی افراد و شغل آنها را از دید اشخاص دیگررا دریابد. این بررسیها نشانگراین بود که امتیازی که اشخاص دیگربه نحوه کارکرد و شخصیت افراد درمحل کارداده بودند بیشتراز امتیازی بود که خود کارکنان به خودشان داده بودند و آنها از دید دیگران بهتربودند. بنابراین نتیجه می گیریم که برای ارزشیابی کاری و شخصیتی افراد شاغل از نظر دیگران درمورد آنها استفاده کنیم نه از نظرخودشان و ببینیم که درمحیط کارچگونه رفتارمی کنند.

بسیارجالب است که هرکسی با توجه به شناختی که ازافکارو احساسات خود دارد، باید یشترازدیگران خود را تأیید کند.

این عقیده که فقط دیگران می توانند درمورد ما نظربدهند بی معنی است. هرچند که ازطرفی می توان گفت که شاید این امرهم امکان پذیرباشد . ممکن است کسانی که ما را ازبیرون می بینند و ازدرون ما خبرندارند بهتربتوانند ما را قضاوت کنند و درمورد ما نظر بدهند.

کسانی که در مورد ما نظرمی دهند ازانگیزه های درونی ما بیخبرند و فقط وجه آشکارشخصیت ما را می بینند . مثلا نحوه برخوردهای روزانه ما و نحوه برخورد ما با همکارانمان و درمجموع دیگران بیطرفانه و بی غرض درمورد ما نظرمی دهند.

حالا با توجه به این تفاسیر تکلیف کارفرما چیست؟ آیا کارفرما باید از مادر و یا دوستان نزدیک شخصی که می خواهد به استخدام درآورد درباره شخصیت او بپرسد چرا که آنها ممکن است بهترازخود اوبه سؤالات پاسخ دهند؟ جواب احتمالی خیراست.

نظرخود آن فردی که می خواهد درجایی شروع بکارکند قابل اطمینانتر از اطرافیان آن فرد است. شخصیت افراد درنحوه کارکرد و بازدهی آنها نقش بسیارمهمی دارد و این کار از طریق آزمونهای شخصیتی و استعدادیابی شغلی امکان پذیرمی باشد تا ازتوان و استعداد هرفرد بیشترین بهره وری و استفاده صورت گیرد.

[divider]

محقق و مترجم : مینو شفیعی

 

[divider]

خدمات تخصصی روانسنجی ( آزمون های شخصیت، آزمون های آسیب شناسی، آزمون های استعداد یابی، شغلی و استخدام، آزمون های خانواده و پیش از ازدواج )در شعب مختلف آلومینا ارائه می گردد

جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «شخصیت خود را چگونه توصیف می کنید؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *