سؤال و جواب های جنسی کودکان(2)

 

وقتی کودکان دکتر بازی می کنند اگر آنها را در حال( نشان دادن عضو خصوصی به یکدیگر) مشاهده کردید، چکار خواهید کرد؟
کودکان حدود 3 تا 6 سال به احتمال زیاد دکتر بازی می کنند. بسیاری از والدین وقتی چنین رفتاری از کودکان مشاهده می کنند بیش از حد واکنش نشان می دهند. والدین نباید احساس کنند این رفتار کودکان از روی قصد و غرض می باشد. واکنش شدید در این مواقع اصلاً درست نیست، اغلب حضور یکی از والدین برای قطع شدن بازی کافی است.
سعی کنید حواس آنها را با مطرح کردن یک بیماری دیگر و یا بازی دیگر پرت کنید و بعد اگر سن آنها مناسب است، با آنها در مورد حریم خصوصی حرف بزنید. به آنها بگویید بدن هر شخص جزء حریم خصوصی آنها محسوب می شود. هیچ کس حتی یک دوست یا اعضای خانواده نباید به مناطق خصوصی کسی دست بزند. با این حال، یک استثنا برای این قاعده ی کلی وجود دارد و آن اینکه شما درد و ناراحتی در این نواحی داشته باشید در این جور مواقع پدر و مادر و پرستار و دکتری که والدین شما را پیش او می برند می تواند شما را معاینه کند تا دلیل ناراحتی مشخص شود.
کودکان باید بدانند که وقتی کسی به آنها دست زد و احساس عجیب و غریب یا بدی داشتند باید آنها را متوقف کنند و سپس به پدر و مادر خود اطلاع دهند. به کودک خود توضیح دهید که می خواهید در مورد هر چیزی که او را اذیت می کند و حس بد و ناراحت کننده ای به او می دهد بدانید.

والدین چه موقع باید کودکان خود را بنشانند و در مورد همه چیزهای مهم با او صحبت کنند؟
به عبارتی باید گفت، هيچ وقت. آموزش مسايل جنسي با هیچ چیزی نگفتن یا همه چیز را در یک جلسه گفتن صورت نمی پذیرد.کودکان باید در طول زمان آنچه در مورد مسائل جنسی نیاز دارند یاد بگیرند، صحبت درباره اين موضوع بايد تنها زماني باشد که او راجع به آن مي‌پرسد و يا راجع به آن کنجکاوي مي‌کند. در صورتي که کودکي سوالي درباره مسايل جنسي نکرد، شما این موضوع را فراموش نکنید. وقتی کودکتان حدود پنج سال داشت می توانید کتاب‌هايي با رویکرد جنسی متناسب با تکامل سنی آنها به او معرفی کنید، بسیاری از والدین اغلب در پیدا کردن واژه ها و نحوه ی بیان مشکل دارند، اما کتابها به راحتی و به شیوه ای مناسب می توانند اینکار را انجام دهند.

در چه سنی باید در مورد قاعدگی با دختران حرف زد؟
دختران ( و پسران) باید اطلاعاتی در مورد عادت ماهانه حدود 8 سالگی بدانند، دختران شدیداً راغب هستند در مورد این موضوع بدانند. مدرسه ممکن است اطلاعاتی در این مورد به دختران بدهند، کتاب های آموزشی نیز بسیار مفید می باشند. بسیاری از والدین تجربیات خودشان را برای دختر خود تعریف می کنند از جمله اینکه در چه سنی برای اولین متوجه آن شدند چه احساسی داشتند، واینکه چگونه با این موضوع مقابله کردند. مادران بهتر است سعی کنند بر حسب اینکه خودشان در چه سنی برای اولین بار پریود شدند و تخمین می زنند دختر آنها نیز در همان سن پریود شود حداقل یک سال قبل از آن اطلاعاتی در مورد قاعدگی به او بدهند و همین تجربیات خود را به او انتقال دهند.
اولین بار که دخترتان پریود شد او را ببوسید و به تبریک بگویید که بزرگ شده است اگر توانستید هدیه ای برای او تهیه کنید و خاطره ای خوب از این روز برای او بسازید.

صحبت با فرزندان
برهنگی در چه سنی باید در خانه محدود شود؟

هر خانواده‌اي استانداردها های خاص خود را براي لخت بودن در خانه دارد. و این استانداردها از هر خانواده ای به خانواده ی دیگر در سراسر جهان متفاوت است، با این همه در همه ی جوامع و خانواده ها حریم خصوصی یک ارزش است و باید مثل همه ی چیزهایی که در خانواده آموزش داده می شود احترام به آن نیز آموزش داده شود.

والدین تا چه حد باید در مورد مسائل جنسی به کودک خود آموزش دهند؟

والدین باید روند آموزش در مورد مسائل جنسی را قبل از آغاز مدارس شروع کرده باشند، آموزش‌هاي جنسي در کلاس های مدرسه بسيار متفاوت است. بسياري از مدارس در سال پنجم و ششم درباره اين مسايل به کودکان آموزش مي‌دهند که شامل اطلاعاتي درباره آناتومي بدن، بيماري‌هاي منتقله از راه جنسي و بارداري است. می توانید از مدارس در مورد برنامه آموزش مسائل جنسی سوال کنید و آن را با ارزش های خود بسنجید، کودکان در داخل مدرسه و بیرون از آن در مورد س ک س مسائلی می آموزند و سوالاتی نیز برایشان ایجاد می شود، بهتر است از آنها سوال کنید و آموزش را در خانه و بر اساس ارزش های خود ادامه دهید.
تغییرات بدن و روابط جنسی بخش بسیار مهمی از مراحل رشد انسان می باشد، اگر سوالی در مورد نحوه ی مطرح کردن این مسائل با کودک خود دارید با روانشناس مشورت کنید و پیشنهادات او را بپرسید.

منبع:

kidshealth

 

2    /      1

 

https://gyrusclinic.com/wp-content/uploads/2013/11/laya1.bmp لعیا عباسی اصل – کارشناس ارشد علوم تربیتی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *