سؤال و جواب های جنسی کودکان (1)

پاسخ دادن به سوالات بچه ها در مورد رابطه جنسی یکی از مسئولیت هایی است که بسیار ی از والدین از آن وحشت دارند. پدر و مادرها در اين‌گونه موارد از اعتماد به نفس لازم برای پاسخ‌گويي به پرسش‌هاي کودکان برخوردار نیستند گویا زبان‌شان بسته مي‌شود و از پاسخگویی عاجز می شوند.
اما نباید از رویارویی با این موقعیت اجتناب کرد، والدين با پاسخگویی به سوالات جنسی کودکان می توانند احساسات سالم تری در مورد س ک س متناسب با سن در او پرورش دهند.

سوال و جواب های جنسی کودکان1

کودکان کی شروع به کنجکاوی در مورد بدن خود می کنند؟
در اوایل کودکی، آن زمان که آنها متوجه تفاوت دختر و پسر می شوند شروع به کنجکاوی در مورد بدن خود می کنند. کودکان نوپا زماني که لخت و برهنه هستند بيشتر بدن خود را لمس مي‌کنند. آنها زماني که به حمام مي‌روند، يا هنگام تعويض لباس به بدنشان نگاه مي‌کنند. در اين مرحله از تکامل، آنها از لخت بودن خود هيچ شرم و حيايي ندارند.
بنابراین، هنگامی که کودک به بدن خود دست می زند چه کار باید کرد؟ هر خانواده بر اساس ارزش های خود واکنش های متفاوتی در این شرایط نشان می دهد. در اين مرحله تكاملي بچه ها به هيچ وجه شرم و حيا ندارند و نميدانند كه لمس آلت تناسلي و يا كنجكاوي در مورد آن در مقابل ديگران كار صحيحي نيست. اجازه دهید کودکان بدن خود را بشناسند اما آنها را متوجه کنید که بعضی از بخش های بدن جزء حریم خصوصی او محسوب می شود و او نیز مثل بزرگترها حریم خصوصی دارد و نباید در حضور دیگران به آلت تناسلی خود نگاه کند یا لمس کند. اگر کودک را بدرستی متوجه حریم خصوصی خودش کنید به حریم خصوصی دیگران نیز احترام خواهد گذاشت و در مورد بدن آنها نیز کنجکاوی نمی کند.

آیا این درست است که از اسامی مستعار برای اعضای خصوصی استفاده کنید؟

زماني که کودک سه ساله مي‌شود، والدين مي‌توانند از کلمات واقعي و صحيح استفاده کنند. هيچ دليلي ندارد زماني که کودکان قادر به بيان صحيح کلمات هستند، از سوي والدين به اين کار تشويق نشوند. والدین می توانند از عنوان ” آلت” برای پسران و ” مهبل” برای دختران استفاده کنند.در اين صورت کودکان ياد مي‌گيرند که از بيان اين کلمات بدون اينکه خجالت بکشند، استفاده کنند. طبق نظر سنجی موسسه گالوپ، 67 درصد والدين براي اشاره به بخش‌هاي بدن زنانه و مردانه، از نام‌هاي واقعي آن استفاده مي‌کنند.
کودکتان می پرسد، بچه ها از کجا می آیند، جوابتان چیست؟
بسته به اينکه کودک چند ساله است، مي‌توانيد به او بگوييد که کودک از يک تخم‌ کوچک در شکم مادر رشد مي‌کند ” به شکم خود اشاره کنيد” و سپس از يک جاي مخصوصي بيرون مي‌آيد که اسم آن واژن است. لزومي ندارد ديگر براي کودک رفتارهاي جنسي را توضيح بدهيد چون فهم آن براي بسياري از کودکان قابل درک نيست. مي‌توانيد بگوييد وقتي يک زن و مرد همديگر را دوست دارند، با هم زندگي مي‌کنند. اسپرم مرد با تخمک زن مخلوط مي‌شود و بعد بچه شروع به رشد مي‌کند. بسياري از کودکان زير شش سال اين جواب را مي‌پذيرند. بسياري از کتاب‌هايي که مناسب سن کودکان است، به شما کمک مي‌کند. به پرسش‌هاي کودکان به طور آشکار پاسخ دهيد. در اين صورت خواهيد ديد که کودکان خيلي زود با اطلاعات کم در يک زمان قانع و راضي مي‌شوند.

 

2     /     1


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *