زندگی سالم با تغذیه سالم

زندگی سالم برای همه ی ما بسیار مهم است. ما نمی توانیم بدن خود را از ابتلا به بیماریهای تحت کنترل بگیریم اما می توانید برخی از بیماریها را که به واسطه رژیم غذایی فقیر و ناسالم احتمال بروز پیدا می کنند کنترل کنیم. رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مورد نیاز روزانه بدن به ما در داشتن یک سبک زندگی سالم و به دور از بیماریها کمک می کند. وقتی رژیم غذایی شما متعادل باشد مطمئن هستید که مواد لازم از قبیل آهن، انرژی، فیبر و ویتامین ها را به بدن رسانده اید.

اینجا به غذاهایی برای داشتن زندگی سالم اشاره می شود.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین خیلی زرد غنی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن می باشد. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که برای کند کردن روند پیری و محافطت در برابر خطر ابتلا به سرطان مفید می باشد. سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین C و فیبر و پتاسیم می باشد. سیب زمینی فاقد چربی بوده و کم کالری می باشد.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز شامل لوبیا قرمز کوچک و لوبیا قرمز تیره تر می شود. لوبیا قرمز سرشار از فسفر و پتاسیم می باشد. بعلاوه چربی کم و غنی از پروتئین و فیبر می باشد. همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی می باشند.اگر لوبیا قرمز دوست ندارید سایر حبوبات را جایگزین آن کنید.

سیب

همانند سایر میوه ها، سیب نیز حاوی ویتامین های بسیاری می باشد. سیب حاوی فیبر محلول است که سطح کلسترول را پایین می آورد. سیب تازه حاوی ویتامین c می باشد که از بدن در برابر آسیب ها محافظت می کند. سیب به شکل گیری بافت های بدن کمک می کند و به جذب بهتر آهن در بدن کمک می کند.

زندگی سالم با تغذیه سالم

اسفناج

اسفناج جزء سبزیجات تیره برگ است که غنی از فولات، ویتامین A و C می باشد . اسفناج همچنین سرشار از منیزیم می باشد. ترکیبات اسفناج برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. بعلاوه در برابر مشکلات بینایی ناشی از افزایش سن از شما محافظت می کند. و در برابر بیماریهای قلبی و سرطان نیزمحافظ بدن است. اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتین می باشد.

سالمون

ماهی سالمون غنی از اسید های چرب امگا3 می باشد. که در برابر سکته های قلبی ناشی از لخته شدن خون از بدن محافظت می کند. امگا 3 نظم ضربان قلب را در برابر مرگ ناگهانی قلبی کنترل می کند. بعلاوه فشار خون، تشکیل پلاکت و گرفتگی عروق خونی را کنترل می کند و از خطر سکته مغزی می کاهد. بعلاوه ماهی منبع خوبی برای پروتئین نیز می باشد و چربی های مفید آن کلسترول خون را پایین می آورد.

آب سبزیجات

آب سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم روزانه بدن می باشد. بعلاوه آب سبزیجات روشی اسان برای مصرف سبزیجات می باشد. از جمله آب گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. و در برابر ابتلا به سرطان پروستات از بدن محافظت می کند. شایان ذکر است که نباید آب میوه ها و سبزیجات را جایگزین آب کنید. آب بهترین نوشیدنی می باشد.

 زندگی سالم با تغذیه سالم

نکاتی برای زندگی سالم:

♦ مطمئن شوید که رژیم غذایی روزانه شما متعادل است و همه گروه های مواد غذایی لازم بدن را شامل می شود.

♦ زیاد آب بنوشید.

♦ میوه و سبزیجات را حتماً در رژیم غذایی روزانه بگنجانید.

♦ از مصرف تنقلات پرهیز کنید.

♦ غذاهای کم کالری و با فیبر بالا مصرف کنید.

منبع:

healthwantcare


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *