زنان برنده جایزه علمی 2013 یونسکو-اورئال

 

هر سال ، دانشمندان سراسر جهان که نامزد دریافت جایزه هستند به سازمان دعوت می شوند، انتخاب نهائی توسط هیأت داوران بین المللی  و از اعضای برجسته ی علمی صورت می پذیرد.

ایرینا بوکاوا، مدیرکل یونسکو: « این پنج زن  دانشمند شاخص، درک بهتری از چگونگی فعالیت طبیعت را به دنیا ارائه داده‌اند. تحقیقات و کشف‌های پیشگامانه آنها شیوه تفکر ما را در حوزه‌های مختلف علوم فیزیک تغییر داده و مرزهای جدیدی را در علم و فناوری پیش روی ما گشوده‌اند. چنین پیشرفت‌های کلیدی از پتانسیل متحول‌کردن جوامع برخوردارند ».

 

پروفسور مارسیا باربوسا (Marcia BARBOSA) از امریکا ی لاتین

برندگان جایزه یونسکو

آب می‌تواند به شیوه‌های غیرمعمول و غیرمنتظره رفتار کند و چون این ماده سه چهارم سطح زمین را پوشانده و بیش از نیمی از بدن انسان را تشکیل می‌دهد، کشف دقیق چگونگی، دلیل و زمان عملکرد غیرمنتظره آن در هر زمینه‌ای کلیدی است. پروفسور مارسیا باربوسا سال‌ها در زمینه رفتار نابهنجار آب مطالعه کرده و تحقیقات وی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی را بر درک دانشمندان از پدیده‌های طبیعی، از زمین‌لرزه‌ها گرفته تا پروتئین‌های انسانی داشته باشد.

جایزه یونسکو-اورئال به دلیل کشف یکی از ویژگی‌های آب به این دانشمند تعلق گرفت که می‌تواند به درک بهتر چگونگی رخداد زمین‌لرزه‌ها و چگونگی تاخوردگی پروتئین‌ها جهت درمان بیماری‌ها بیانجامد.

 

پروفسور پراتیبا گای (Pratibha GAI)از اروپا

برندگان جایزه یونسکو

برخی از مهم‌ترین دستاوردهای علوم توسط افرادی صورت گرفته‌اند که شیوه‌هایی را برای مشاهده آنچه با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن نیست، ابداع کرده‌اند. پراتیبا گای در میان معدود دانشمندان تاریخ جای گرفته که می‌تواند ادعای رسیدن به چنین دستاورد کلیدی را داشته باشد. اصلاحات وی در زمینه میکروسکوپ‌های الکترونی، دانشمندان را قادر می‌سازد فرآیندهای شیمیایی در سطح اتمی را که زمانی کاملا به شکل معما بود، مشاهده کنند.

جایزه مزبور به دلیل اصلاح میکروسکوپ الکترونی به «پراتیبا گای» تعلق گرفت که این سیستم وی را قادر به مشاهده واکنش‌های شیمیایی در سطح اتم‌های کاتالیزورها کرد. تحقیقات بنیادی این محقق، طیفی از کارکردهای بالقوه را برای ارائه راهکارهای علمی، فناورانه و اقتصادی نوید می‌دهد. این امر به دانشمندان در توسعه داروهای و منابع انرژی جدید کمک می‌کند.

 

پروفسور دبورا جین (Deborah JIN) از امریکای شمالی

برندگان جایزه یونسکو

پروفسور جین و تیم تحقیقاتی‌اش شیوه‌ای جدیدی را برای سرد‌کردن مولکول‌ها تا دمای صفر مطلق (پایین‌ترین دمای ممکن) ابداع کردند که این امر بر کندشدن حرکت آنها تاثیرگذار بود. در واقع، مولکول‌ها به اندازه‌ای سرد شدند که دانشمندان آنچه را که طی واکنش‌های شیمیایی رخ می‌دهد، مشاهده کردند. مطالعه مولکول‌های فوق‌سرد می‌تواند به طراحی ابزارهای اندازه‌گیری دقیق جدید و همچنین ارائه شیوه‌های نوین برای انجام محاسبات کوانتومی بیانجامد و به دانشمندان در درک بهتر مواد اساسی لازم برای این فناوری کمک کند.

 

پروفسور ریکو کورودا (Reiko KURODA) از آسیا و اقیانوسیه

برندگان جایزه یونسکو

تمامی مولفه‌های زنده و حتی کوچک‌ترین اجزای بدن انسان، راست‌دست بودن یا چپ‌دست‌بودنشان را نشان می‌دهند. پروفسور ریکو کورودا چندین ابزار جدید برای مطالعه اثرات چنین موضوعی بر سیستم‌های فیزیکی و زیستی را ابداع کرده است. تحقیقات پایه وی در سطح مولکولی چه مولکولی زیستی و چه مولکولی غیر زیستی، دارای مضامین مهمی برای تولید دارو و مواد شیمیایی کشاورزی و همچنین مطالعه ژن تعیین‌کننده عدم تقارن بدن حیوانات مانند فنرمانندبودن حلزون است.

 

پروفسور فرانسیسکا نکا اوککه ((Francisca Nneka OKEKE از آفریقا

برندگان جایزه یونسکو 

در فاصله بین 50 تا 1000 کیلومتری بالاتر از سطح زمین، یونسفر قرار گرفته که پرفسور اوککه تمامی عمرش را به مطالعه آن پرداخته است. این فضا که لایه‌ای ضخیم از ذرات باردار است، تغییراتی را در میدان مغناطیسی واقع در بالای سطح زمین ایجاد می‌کند که به شیوه‌های مختلف بر زمین تاثیر می‌گذارد. تحقیقات اوککه به درک بهتر تغییرات آب و هوایی و کشف منابع سونامی‌ها و زمین‌لرزه‌ها خواهد انجامید.

 

منبع:

loreal


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *