روش های درمانی که برای انواع ترس می توان به کار برد عبارتند از …

ترس معمولا توسط درمانگر و با استفاده از یک روش دقیق درمان میشود با این حال ممکن است استفاده از یک روش خاص در میان درمانگران رایج و یا هر کدام از روش خاصی استفاده کنند.

در اینجا نگاهی به برخی از انواع روش های معمول درمان می کنیم که برای درمان انواع هراسها استفاده می شود:

 

درمان شناختی رفتاری****************************CBT

درمان شناختی رفتاری یا CBT ، امروز احتمالا رایج ترین شکل درمان ترس است. CBT بر ارتباط با افکار، عقاید ، احساسات و رفتار فرد عمل می کند.

با توجه به اصول درمان شناختی – رفتاری ،فرد مبتلا به ترس مرضی معتقد است که هراس ذاتا خطرناک است. این باور منجر به افکار خودکار منفی میشود که به محض آن که با هراس مواجه می شوند رخ می دهد، افکار خودکار منجر به یک واکنش رفتاری مرضی میشود .

تکنیک هایی که معمولا در درمان شناختی – رفتاری استفاده می شود شامل : رفتارگرایی و آن چه که در نظریه یادگیری و شناختی  آمده است استفاده میشود.

تکنیک های رفتاری است که به عنوان بخشی از CBT مورد استفاده قرار میگیرد عبارتند از : حساسیت زدایی منظم . تکنیک های شناختی نیز شامل تغییر ذهنیت به صورت شناختی و تکنیک های آموزش توقف فکر .

 

گروه درمانی*********************************گروه درمانی

گروه درمانی ممکن است برای بسیاری از انواع مختلف ترس کاربرد داشته باشد که می تواند در یک محیط گروهی انجام شود . درمان شناختی – رفتاری، رایج ترین نوع گروه درمانی برای ترس های اجتماعی است.

 

درمان فردی********************************درمان فردی

هر نوع درمان می تواند در یک محیط فردی انجام شود. درمان فردی اجازه می دهد تا درمانگر و مراجع بر روی یکدیگر تمرکز کنندو یک رابطه دوستانه و همکاری با یکدیگر برای حل مسئله مراجع ایجاد شود .

 

روانکاوی**********************************روانکاوی

روانکاوی شخصیت به منظور ردیابی ریشه های ترس  می باشد. پیشگام  روانکاوی ، زیگموند فروید است.

اگرچه این درمان ها را می توان در یک محیط گروهی یا خانوادگی نیز استفاده کرد اما یک به یک هم می توان از هر یک از این روش ها استفاده کرد.

روان درمانی گسترده است که امروزه به ندرت برای درمان انواع هراسها  استفاده می کنند و علت ان در درجه اول به دلیل هزینه و زمان  زیادی است که با ید فرد برای روانکاوی اختصاص دهد.

روانکاوی در درمان های مرتبط ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها ادامه داشته باشد تا پیشرفتی حاصل شود در حالی که روش های درمانی کوتاه مانند CBT می تواند نتایج را فقط در چند جلسه ایجاد کند.

 

خانواده درمانی*********************************خانواده درمانی

اگر درمانگر احساس کند که وضعیت خانواده مراجع ممکن است درترس وی نقش داشته باشد  پس از آن خانواده درمانی ممکن است به عنوان بخشی از درمان استفاده شود.

درمان خانوادگی می تواند چندین شکل مختلف و استفاده از روش های مختلف یا همه انواع مختلف درمان ها صورت بگیرد. خانواده درمانی به طور معمول در درمان کودکان با فوبیا (ترس) استفاده می شود، اما ممکن است در درمان بزرگسالان نیز استفاده شود.

بسیاری از درمانگران به صورت ترکیبی از تکنیک های درمانی برای درمان انواع هراسها استفاده می کنند . داروها یی نیز در این جهت ممکن است تجویزشود. درمانگر شما یک برنامه درمانی منحصر به فرد برای تامین نیاز شما را طراحی خواهد کرد .

درمان شناختی رفتاری ،روانکاوی،خانواده درمانی و گروه درمانی در کلینیک آلومینا انجام می شود.

 

منبع:

http://phobias.about.com/od/treatment/a/theroptphobias.htm

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *