رنگ اتاق چگونه بر روحیه شما تاثیر می گذارد؟

روانشناسی رنگ ها

اگر چه دانشمندان به طور کامل ارتباط بین رنگ و خلق و خو را درک نکرده اند اما این یک واقعیت علمی است که رنگ بر خلق و خوی ما تاثیر می گذارد.

از آنجایی که رنگ هایی که ما انتخاب می کنیم بر چگونگی عملکرد ما ، فکر ما و احساس ما تاثیر می گذارند، ما باید شخصیت هر رنگ را در هنگام انتخاب طرح رنگ یک اتاق در نظر بگیریم.

بطور کلی بهتر است رنگ اتاق ترکیبی از رنگ های سرد و گرم باشد.

رنگ های گرم:
رنگ های گرم  مانند قرمز-نارنجی، قرمز ، زرد و زرد-سبز می باشند. این رنگ ها درخشان و گرم و نرم است.استفاده از رنگ های گرم در اتاق های کوچک باعث می شود این اتاق ها کوچکتر به نظر برسد و استفاده از این رنگ ها در اتاق های بزرگ تر باعث ایجاد حس صمیمیت می شوند.

رنگ های سرد:
رنگ های سرد ، واقع نقطه مقابل رنگ های گرم هستند و شامل بنفش ، آبی و آبی-سبز اند. این رنگ ها می توانند اثرات آرام بخش نیز داشته باشند. رنگ های سرد برای فضاهای با نور طبیعی زیاد مناسب ترند و برای اتاق های کم نور چندان مناسب نیستند. رنگ های سرد باعث می شوند اتاق های کوچک بزرکتر به نظر برسند و همچنین این رنگ ها باعث ایجاد حس آرامش می شوند.

رنگ های خنثی
با توجه به تعریف فنی از رنگ ها،رنگ های خنثی به رنگ های سفید ،خاکستری و سیاه گفته می شود، اما در تزئینات ، رنگ های خنثی یک تعریف گسترده تر دارند و شامل طیف وسیعی از رنگ ها هستند. در دکوراسیون رنگ های خنثی معمولا به دلیل داشتن ته رنگ سرد یا گرم،عملا به صورت سایه ای از رنگ های سرد یا گرم بکار می روند.

رنگ اتاق خواب

رنگ آبی

رنگ آبی می توانید سبب ایجاد حالت آرامش،و تسکین شود و به همین دلیل آبی انتخابی محبوب برای اتاق خواب است. آبی همچنین می تواند به بهبود تمرکز و بهره وری نیز کمک کند ، بنابراین آبی آرام ممکن است انتخاب مناسبی برای یک دفترکار  و یا اتاق مطالعه باشد.همچنین رنگ آبی باعث می شود شما احساس تمیزی کنید،لذا استفاده از آن در اتاق لباسهای تمیز یا حمام کمک کننده است.با این حال رنگ آبی تیره می تواند احساس غم و اندوه به ما بدهد، و می تواند به ویژه در اتاق با نور طبیعی کم بسیار سرد به نظر برسد. در این اتاق،استفاده از آبی با تن گرم یا خاموش انتخاب بهتری است.

رنگ قرمز
رنگ قرمز رنگ عشق و شور و انرژی است . قرمز می تواند سطح انرژی را بالا  ببرد – نشان داده شده است که رنگ قرمز سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود و همچنین باعث تحریک اشتها و گفتگو می شود. اگر شما می خواهید که رنگ اتاق خواب خود و یا اتاق نشیمن تان را قرمز انتخاب کنیدبهتر است از رنگ قرمز تند استفاده نکنید و از قرمز نرم تر و ظریف تر بهره ببرید.

رنگ زرد
رنگ زرد باعث احساس شادی و  پر انرژی بودن می شود .در عین حال رنگ زرد – به خصوص سایه روشن زرد – می تواند باعث خستگی و اضطراب شود. رنگ زرد برای اتاق های کم نور بسیار مناسب است ، همچنین زرد یک انتخاب عالی برای رنگ سقف است.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *