راهکارهایی برای کمک به کمتر غذا خوردن

 

راهنمایی کم غذا خوردن

_ مشخص کنید که به چه مقدار مواد غذایی نیاز دارید. اکثر ما گاهی اوقات از زیاد خوردن لذت می بریم در حالی که واقعاً گرسنه نیستیم. سعی کنید این عادت را ترک کنید.

 

_ غذا را به مقدار کمتر سرو کنید. اینکار یک ایده ی ساده است. بسیاری از ما به خوردن ادامه می دهیم چون هنوز غذا در بشقاب مان باقی مانده است. اغلب ناخودآگاه این کار را  انجام می دهیم. اگر مقدار کمتری غذا سرو کنید یا سفارش دهید، غذای کمتری نیز خواهید خورد.

_  زمانی معین برای  غذا خوردن  تنظیم کنید. اکثر مردم در ساعت های خاصی از روز احساس گرسنگی می کنند. مهم نیست چه چیزی یا چه مقدار می خورند، هنوز هم در آن ساعات گرسنه می شوند. سعی کنید در آن زمان ها غذا بخورید یا اینکه بیشتر از مقداری که می توانید غذا نخورید. همچنین اگر گرسنه نیستید میان وعده نخورید؛ گاهی اوقات خوردن یک میان وعده برای یک وعده غذایی کار بهتری است.

_ سعی کنید روی کالری های مصرفی روزانه خود در صبحانه و ناهار دقت کنید، در طول روز بدن از منابع  زیادی استفاده می کند و بیشتر مواد غذایی ای که مصرف می شود تا شب سوزانده می شود. ناهار را بیشتر بخورید تا در زمان شام احساس نیمه پری داشته باشید.در میان سه وعده غذای، شام کمتر نیاز به مواد غذایی پر کالری حتیاج دارد. چون بدن در هنگام خواب به انرژی زیادی نیاز ندارد.

_ از خوردن تنقلات در شب خودداری کنید. چراکه کالری آنها هرگز سوزانده نمی شود. اگر واقعاً نیاز دارید، یک تکه میوه یا بهتر از آن چند لیوان آب بخورید.

_ غذا را خوب بجوید. این کار کمک می کند تا شما به مدت طولانی تری از غذا لذت ببریدو حتی اگر مقدار کمتری غذا می خورید، مزه غذاها را بهتر حس می کنید و به سوخت و ساز بهتر مواد غذایی و هضم آسان تر آن کمک می کنید. سوخت و ساز سریع تر به بدن اجازه می دهد که مواد مغذی تر را جذب کند و چربی کمتری ذخیره کند.

_ به آن چه که می خورید فکر کنید. این بدان معنا نیست که مقدار دقیق کالری ها و کربوهیدرات هایی که در طول روز می خورید را تعیین کنید. بلکه به این معنی است که آگاه باشید که یک چیز برگر به اندازه یک سیب ارزش غذایی ندارد.

_ تا آنجا که ممکن است، مقدار زیادی سبزیجات بخورید که بیشتر از وعده اصلی معده تان را پر می کنند و سالم تر نیز می باشد، بهتر است از سس یا چاشنی های سنگین استفاده نکنید.

_  با خودتان صادق باشید و فقط زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید تا هنگام غذا خوردن، بدون احساس گناه از آن لذت ببرید.

_ غذا خوردن خود را محدود نکنید. به خاطر داشته باشید که بدن طبیعتاً نمی تواند و نمی خواهد به سرعت وزن از دست بدهد (یا اضافه کند) تغییر ناگهانی وزن عواقبی دارد! بنابراین در حال حاضر می توانید از خوردن شکلات یا یک تکه کیک لذت ببرید! اما زیاده روی نکنید.

_ سعی کنید در هر وعده غذایی، بعضی عادتهایتان را هر چقدر کوچک ترک کنید. بسیاری از ما عادت داریم که حتی زمانی که  احساس سیری می کنیم،  غذای خود را دور نمی ریزیم و کامل آن را می خوریم. در هر وعده غذایی این عادت هایتان را ترک کنید.

_ به خاطر بسپارید که چرا می خواهید کمتر غذا بخورید و به خودتان دلایل انجام آن را یاد آوری کنید.

_ قبل از غذا خوردن یک لیوان آب بنوشید یا یک بشقاب سوپ بخورید. به این ترتیب احساس سیری می کنید و کمتر غذا می خورید.

_ در طول روز  به طور منظم سه وعده غذایی و دو میان وعده  داشته باشید. در هر وعده زیاد نخورید و مطمئن شوید که مواد غذایی سالمی می خورید. مواد غذایی که حاوی پروتئین زیادی هستند (مانند گوشت گاو و فندق) انتخاب کنید. سعی کنید مواد غذایی را که نیاز به جویدن زیاد دارند انتخاب کنید و  موادی که خوردنشان طول بکشد.

_ بعد از غذا دندان های خود را مسواک بزنید! وقتی در دهانتان احساس تمیزی کنید، دوست نخواهید داشت با خوردن چیزی این احساس را از بین ببرید.

 _ آدامس بجوید! اکثر مردم فقط چیزی برای جویدن می خواهند. آدامس ذهنتان را از خوردن دور می کند.

_ با کاری خودتان را سرگرم کنید تا در مورد خوردن فکر نکنید. خوردن برای بسیاری از مردم فقط از روی عادت است.

منبع:

wikihow


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *